לצערנו, ישנם לא מעט גופים מסחריים המבקשים להרוויח על חשבונם של אחרים, על ידי שימוש בחוסר הידע ותשומת הלב שלהם. זה בא לידי ביטוי בצורות שונות, כשהתוצאה הסופית היא, הקורבן משלם הרבה יותר ממה שהוא צריך והצד המרוויח נוהג כלפיו בחוסר צדק והוגנות. אם זיהיתם שהתנהגו כלפיכם בצורה כזו, יש דרכים כיצד להתמודד עם זה.
באילו מקרים נגלה שעושקים אותנו?
ישנן דרכים שונות בעזרתן גופים מסחריים משתמשות בשביל לגבות מלקוחות סכומי כסף שהם אינם אמורים לגבות. לעיתים הדבר נעשה ביודעין ולעיתים בחוסר ידיעה ותשומת לב. ישנם בהם הדבר נעשה כלפי לקוח אחד בודד, אך הרבה פעמים נגלה שאנחנו לא לבד בזה. במקרה כזה, יהיה לנו הרבה יותר קל לפעול בשביל לקבל בחזרה את מה שמגיע לנו.
הנה 5 דוגמאות נפוצות לעושק:
- גביית תשלום עבור שירות שלא ניתן או פג תוקפו.
- גביית תשלום עבור דברים שלא סוכמו עם הלקוח בעת חתימת החוזה ("האותיות הקטנות")
- סיום מבצע מבלי ליידע את הלקוח.
- שינוי כללי המבצע או התוכנית, מבלי ליידע את הלקוח.
- גביית תשלום עבור שירות שהלקוח לא ביקש ולא חתם עליו.
בכל אחד מהמקרים, הלקוח עלול למצוא את עצמו משלם סכומי כסף שונים. לעיתים מדובר על סכומים מאוד קטנים ברמה שבועית או חודשית. ייתכן מאוד שאם היה מדובר בהוצאה חד פעמית הלקוח לא היה שם לב לכך. אך מאחר ומדובר על סכום מצטבר, מדובר בהוצאה גדולה ומשמעותית עבורו.
כיצד ניתן להתמודד עם סיטואציות כאלה
הדרך הטובה ביותר להתמודד עם מצב כזה הוא לפנות אל עורך דין תביעה ייצוגית אדי בליטשטיין. עורך דין המתמחה בייצוג לקוחות מול גופים מסחריים בסדרי גודל שונים.
במסגרת תביעה ייצוגית, עורך דין "אוסף" לקוחות שנפגעו כתוצאה מהתנהלות דומה של החברה, אז הוא מגיש תביעה בשמם על עושק מצד החברה. זה מקל באופן משמעותי את התהליך עבור הלקוחות, שכן הם לא נדרשים להתמודד עם סיטואציה הזאת לבד והרבה יותר קל להוכיח שהתנהגות החברה היתה מכוונת ולא חד פעמית. כמו כן, ברגע ששוכרים עורך דין שייצג את כלל הלקוחות שנפגעו, אז הרבה יותר קל לנהל את ההליך המשפטי מבחינה כלכלית.
עורך דין המתמחה בתביעה ייצוגית, יבחן את המקרה מצד הלקוחות שלו, לאחר מכן יפנה אל החברה לקבל תגובה וכן את הנתונים בשביל להוכיח שאכן מה שהלקוחות טוענים הוא נכון, בנוסף הוא יחפש תקדימים משפטיים, יבחן ראיות ועדויות נוספות וכך ינסה לבסס את התביעה באופן מוצק.
המטרה שלו תהיה להוכיח שהחברה פעלה ביודעין, בצורה מכוונת, כלפי כלל הלקוחות ולא רק כלפי לקוח אחד. ככל שיהיו יותר לקוחות מעורבים בתביעה, כך גדל הסיכוי שהיא תתקבל והם יקבלו פיצוי מהחברה.