חקירות אלימות במשפחה

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

חקירות אלימות במשפחה
חקירות אלימות במשפחה

 

אלימות במשפחה הייתה קיימת מאז ומעולם, אך בשנים האחרונות חל שינוי – העניין קיבל מודעות. היום אלימות במשפחה לא מתקבלת, יש למי לפנות, יש מה לעשות. אך מצד שני ישנם ניסיונות רבים דווקא לטשטש זאת ולהסתיר בכדי לשמור על ה'תדמית' כמשפחה. אך אף תדמית לא שווה את החיים שלנו, את החופש, את תחושת הביטחון. מתי חשוב לפנות לחוקר פרטי בנושא חקירות אלימות במשפחה?

 

למה לא תמיד יודעים?

כאמור היום עדיין יש המון בושה בחשיפה כי קיימת אלימות במשפחה, אנשים הסובלים מאלימות במשפחה יטו לשמור על כך במעגל כמה שיותר קטן, אם מניסיון להימנע מרחמים של אחרים, ניסיונות של אחרים לעזור כשהם לא באמת יודעים על מה מדובר, וכן שיפוט ונקיטת צעדים עצמאיים.

אך העניין לא חייב להיות פומבי, ניתן לטפל באלימות במשפחה גם ללא ידיעת הסובבים. כל שצריך לעשות הוא לפעול אל מול חוקר פרטי, ולהגיע לבית משפט. פעולות אלו יכולות להיות פרטיות ובכך הן לחסוך את אי הנעימות והן כמובן את האלימות.

למה לא תמיד יודעים?

 

מה נחשב אלימות במשפחה?

אלימות במשפחה נפרסת על תחומים רבים, החל מדיבור אלים, איומים, לאלימות פיזית וכן פגיעות מיניות. נפגע אלימות יכול להיות כל אחד מבני הבית, לעיתים אלו הם הילדים, לעיתים האישה, לעיתים הגבר ולעיתים שילוב של אחד ההורים והילדים. בכל אחד מהמקרים ללא הבדל – יש לפנות כמה שיותר מהר לקבלת עזרה, תמיכה והכוונה כיצד לצאת ממעגל האלימות.

מה נחשב אלימות במשפחה?

 

אלימות בדגש על ילדים

חשוב לזכור כי עניין האלימות כלפי ילדים הינו רגיש אף יותר מאחר ולרוב הילדים הם חסרי ישע, אינם מבחינים לעיתים כי מה שמתרחש לא מקובל, וגם במידה ואכן יודעים לשים את האצבע על כך, לא בהכרח יודעים כיצד לדווח, הם מפחדים משינוי קיצוני באורח חיים, תחושת אכזבה מצד ההורים וכו'. ולכן יש תמיד להיות ערניים לתחושות ילדים, ובמידת הצורך לפנות לגורמים המקצועיים.

אלימות כלפי ילדים מתקבלת בצורה חמורה ביותר, ובהתאם המשטרה והפרקליטות מתייחסים ברצינות רבה לעבירות של תקיפות קטינים על – ידי האחראי עליהם. וכך, כאשר עולה חשד לביצוע עבירות מסוג זה, גם האירועים יטופלו ביסודיות. במידה וישנן הוכחות המעידות על קיום העבירות, תגיש הפרקליטות כתב אישום כנגד ההורה התוקף על אלימות במשפחה נגד ילדים.

בהתאם לחוק, ילדים אשר הותקפו או הוזנחו על – ידי האחראי עליהם, חייבים בחקירה על – ידי חוקר\ת ילדים. מטרת החקירה הינה כי איש מקצוע המתמחה בתחום יגבה עדות מהילד לטובת הליך פלילי. זאת על מנת לחסוך מהילד מתן עדות בבית המשפט תוך חקירה נגדית.

אלימות בדגש על ילדים

 

מה צריך לעשות

חווית אלימות במשפחה היא חוויה קשה, שכן מדובר באנשים הקרובים ביותר אך גם מרגיש כי הם הרחוקים ביותר בו זמנית. לא פשוט לקום ולהתלונן על כך, להבין שמה שמתרחש בבית לא תקין וכי צריך לפנות לעזרה.

אך הפניה תשתלם, ובעקבותיה האלימות תיפסק ותוכלו להמשיך לבנות את חייכם ללא כל חשש לביטחון שלכם. עם זאת, חשוב לדעת שמדובר בתהליך ויש לעשות זאת יחד עם אנשי מקצוע, חוקר פרטי, עובד סוציאלי, משטרה. אלו ידעו להכווין אתכם כיצד לפעול ויסייעו לכם לאסוף ראיות מספקות להעמדה לדין של האדם אלים בבית המשפט.

מה צריך לעשות

 

עניין הטיימיניג

לא פחות חשוב מהתלונה הוא זמן הגשתה, כל יום קודם שבו תפנו לקבל עזרה יהיה יום משמעותי עבורכם, יום נוסף שחסכתם מעצמכם את סבל האלימות. ולכן, חשוב ביותר לפנות כמה שיותר מהר בעניין לגורמים הרלוונטיים. בנוסף, במידה ואינכם חווים אלימות אך קרובים לכם אכן חווים ונחשפתם לכך, שכנוע שלהם לפניה לעזרה וכן הכוונה מגורמים מקצועיים עשויים להיות קריטיים ביותר במצבים שכאלו, פעמים רבות אנשים 'מהצד' הצילו לא מעט, גם כאן הטיימיניג חשוב ביותר, וברגע שעולה בכם החשד, אל תניחו לו.

עניין הטיימיניג

 

זה לא רק חקירה

התהליך ממבט ראשוני יכול להיראות מאוד מאיים, ארוך ומעיק, אך בפניה לגורמים הנכונים שיכווינו צעד צעד ויתמכו בכם, יהיה זה תהליך לא פשוט אבל אפשרי לחלוטין שישנה את חייכם לטובה.

פרט לחקירה עצמה, יש לדעת כי ישנו תהליך נוסף, ריפוי עצמי מהחוויה, תהליך זה ילווה בגורמי מקצוע כדוגמת פסיכולוג או עובד סוציאלי שיסיעו לכם עם ההתמודדות ויקלו עליכם.

זה לא רק חקירה

 

חקירות אלימות במשפחה – למה לפנות לחוקר פרטי?

חוקר פרטי הינו גורם מקצועי ומיומן לחקר האמת, הוא יאסוף את כלל הפרטים שתיתנו לו על המקרה ויפעל לקבלת ראיות מתאימות וקבילות בבית המשפט באמצעות הידע והכלים הרבים שבידיו. פעולות אלו יחסכו מכם זמן רב ואנרגיה וכן יובילו להתקדמות התהליך במהירות רבה יותר.

חקירות אלימות במשפחה - למה לפנות לחוקר פרטי?

 

מהצד השני

במקביל לתלונות על אלימות במשפחה ישנם גם אנשים המנצלים את העניין הרגיש, בכדי להשיג דבר מה מהאדם במשפחתם אותו בוחרים להאשים לשווא על אלימות במשפחה. במצבים כאלו יהיה נכון לפנות לחוקר פרטי. חוקר פרטי ידע לפעול בדיסקרטיות, במיומנות וביעילות להוכחה כי האדם החשוד באלימות במשפחה חף מפשע.

מהצד השני

 

לסיכום

אלימות במשפחה הוא תחום מורכב וקשה, שכן מעורב רגש חיובי יחד עם רגש שלילי, תחושת צורך לצד תחושת כעס והאשמה וכד'. מדובר במצב לא קל, אך עם זאת חשוב מאוד לפנות ולבקש עזרה, כמה שיותר מהר. כל יום מוקדם יותר בפניה לעזרה יהיה יום פחות במקום בו לא חשים בטוחים, במקום אלים.

לאחר הפניה, יפעל החוקר הפרטי בכל הדרכים על מנת לאסוף את כלל ההוכחות והראיות הדרושות להוכחת האלימות הקיימת, וכן עובד סוציאלי יסייע בכל הקשור להחלמה. מדובר בתהליך לא פשוט אבל אפשרי ונחוץ לטובת חיים טובים יותר לאחר מכן.

לסיכום

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים