חקירה כלכלית לגירושין

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

יש הנוטים לחשוב כי כסף הוא הדאגה האחרונה בתהליך גירושין לאור הרגש המעורב והתהליך הקשה שעובר כל אחד מהצדדים. אך יש חשיבות גבוהה ביותר למתן דגש על העניין הכלכלי שכן הוא בעל השלכות רבות על המשך החיים של בני הזוג ועל הילדים במידה וישנם. לבסוף בני הזוג לרוב מתרחקים ומתגברים על הפרידה אך העניין הכספי דווקא נשאר ובונה את יסודות המשך חייהם. במאמר זה נסקור מדוע חשוב לבצע חקירה כלכלית לגירושין.

 

חקירה כלכלית לגירושין – למה זה חשוב?

תהליך הגירושין הוא קשה ביותר, שכן לצד הקושי הרגשי בפרידה מאדם קרוב, יש להתמודד עם חלוקה כלכלית כאשר לעיתים אין גילוי הבנה בין הצדדים ונוצרת עוינות. הדבר יכול להוביל להסתרה של כסף ורכוש וניסיונות לשבש חלוקה.

בגירושין, יש לזכור כי על אף הקושי, יש לקחת את העניין הכלכלי ברצינות רבה ביותר מאחר ולאלו יהיו השפעות רבות על תחומי חיים רבים של שני הצדדים, אשר יהיה קשה לשנותם לאחר סיום תהליך הגירושים. ולכן, יהיה נכון לפנות לגורם חיצוני ומקצועי – חוקר פרטי אשר יסייע בביצוע החלוקה בצורה הטובה ביותר עבורכם.

 

על מה בכלל מדובר?

חקירה כלכלית עוסקת בכל התחום הכספי ושל הרכוש בעל הערך שצבר הזוג על מנת לוודא כי מתקיימת חלוקה הוגנת. לא פעם קורה שאחד הצדדים בוחר שלא לדווח על רכוש או כסף שנמצא בידיו בכדי להימנע מחלוקתו. ולכן, נצרכת חקירה זו.

עם זאת, חשוב לדעת כי לעיתים אכן יכול להיות מצב שלא ימצא כל רכוש או כסף שלא הוצהר, אך בכדי לוודא וכן בשביל השקט הנפשי רצוי לפנות לחוקר פרטי אשר ידע להכווינכם בתהליך.

 

זכויות זכויות זכויות

בגירושין, לצד חובות רבות שיש לכל צד, כמובן שישנן גם הזכויות, ורבות הן הזכויות הכלכליות שניתן לקבל בתהליך הגירושין. אך אין זכויות אלו מובנות מאליו, שכן כל צד ידרוש כמה שיותר והמשאבים מוגבלים.

ולכן, יש לחקור את כל ענייני הרכוש והכסף אשר היו כלולים בנישואים ונצברו במהלכם על מנת שבעת ההגעה לבית המשפט תוכלו לדרוש את כל המגיע לכם ולא תופתעו לגלות לאחר מכן כי התרחש "דילוג" על סכום או רכוש מסוים או שלחילופין תאלצו להמשיך את חייכם בתחושות כי לא קיבלתם את מלוא הזכויות המגיעות לכם.

 

במה שונה חקירה כלכלית מחקירה רגילה?

בפניה לחוקר פרטי לחקירה רגילה, החוקר יבצע מעקבים אחר פעולות שונות על האדם הנחקר, יחבר נקודות ויבנה ראיות מבוססות אודותיו. אך לעומת זאת, בחקירה כלכלית, החוקר הפרטי יעקוב אחר חשבונות שונים של הנחקר, רישומי טאבו, ורישומים כלכליים שונים. לצורך כך, יש לבחור בחוקר פרטי מיומן ומקצועי אשר עוסק בתחומים אלו ויודע לספק את הראיות המתאימות בצורה יעילה, חוקית וקבילה בבית המשפט.

חקירה כלכלית לגירושין
חקירה כלכלית לגירושין

למה כדאי לפנות דווקא לחוקר פרטי ולא לחקור זאת לבד?

לעיתים קל לחשוב כי מאחר ומדובר באדם קרוב אלינו, אנו ככל הנראה יודעים הכל עליו, הרי גרנו איתו יחד וחלקנו את חיינו עימו. אך דווקא בגירושין מגלים המון פרטים וצדדים חדשים של בן\בת הזוג. עוד מחשבה הינה כי לאור הקרבה שהייתה יהיה קל לחקור את בן\בת הזוג לבד בכדי להגיע לאמת על הרכוש והכסף שיש בידיו אך הדבר יכול לגרום דווקא להרעת היחסים ואי שיתוף פעולה של הצד השני.

ולכן, רצוי יהיה לפנות מלכתחילה לחוקר פרטי לחקירות כלכליות שידע לבצע את החקירה מבלי לעורר חשד מהצד הנחקר בכדי למנוע אי נעימויות והחרפת היחסים בין בני הזוג, וכן יגיע לראיות המתאימות והקבילות לסיוע בחלוקה שווה והוגנת.

 

השלב הבא – בית משפט

כחלק מתהליך הגירושין כמובן מגיעים לבית המשפט. בשלב זה תוכרע החלוקה בין הצדדים הן של הכלכלית והן של נושאים חשובים אחרים כדוגמת חלוקת משמורת על ילדים וכד'. לשלב זה חשוב ביותר להגיע מוכנים, יחד עם כל הראיות וההוכחות לטובת קבלת הזכויות המגיעות.

ראיות אלו צריכות להיות קבילות לבית המשפט שכן מעקב לא חוקי אחרי בן הזוג לטובת קבלת הראיות עלולה להוביל למצב בו מתרחש ההפך, במקום קבלת זכויות נפתח הליך משפטי על עבירה על החוק במעקב.

לכן, יש לשים לב לדרך בה התקבלה כל ראיה וראיה. חוקר פרטי מיומן ומקצועי ידע להשיג את הראיות המתאימות בצורה החוקית ביותר, הן מתוך הניסיון שצבר והן מתוך ידיעת החוק.

 

עכשיו כדי לא לגלות אחר – כך

עניין הטיימינג בחקירות כלכליות בגירושין חשוב ביותר. שכן לאחר ההכרעה של בית המשפט יהיה קשה לפתוח את העניין מחדש וייווצר צורך להגעה מחודשת לבית משפט. כמו כן, יכול להיווצר מצב שבו קשה עוד יותר להשיג ראיות על הסתרה כלכלית של הצד השני לאורך זמן מאחר והוא יכול להשתמש בכסף או ברכוש במהלך הזמן.

עניין נוסף הינו כי כאשר העניינים עדיין רגישים ופתוחים, כדאי לסיים את כל התהליך עד לסופו, כדי שניתן יהיה מבחינה רגשית להמשיך הלאה, עניינים לא סגורים ותחושות של אי הגינות מטעם הצד השני עלולות להפריע לכך. לכן, פניה לחוקר פרטי בטיימינג הנכון, של תהליך הגירושין עצמו, תטיב ביותר עם הצד הפונה.

 

לסיכום

חקירות כלכליות בגירושין הינן חשובות ביותר לאור ההשלכות הרבות שלהן על תחומי חיים רבים ושונים. החשיבות שלהן באה לידי ביטוי בגילויים של רכוש וכסף שהצד השני עלול להסתיר בכדי לא לחלוק אותם עם בן\בת הזוג. חוקר פרטי במקרה זה ידע בעזרת הניסיון והמקצועיות שלו להשיג ראיות מתאימות בצורה חוקית וקבילה לבית המשפט בכדי לוודא כי נעשית חלוקה הוגנת.

כדאי לפנות לחוקר הפרטי לחקירה זו במהלך תהליך הגירושין ולא להמתין שכן הטיימינג הינו מרכיב חשוב לטובת גילוי ויצירת החלוקה הנדרשת.

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים