חקירות ידועים בציבור

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

בשנים האחרונות מספר הזוגות אשר בוחרים לחיות במשותף ללא הטקס המסורתי הנקרא חתונה דתית כהלכה בישראל. חיים משותפים כזוג כזה כוללים סעיפים שונים בחוק מזוג החיי כזוג נשואי מוכר בישראל. כאשר זוג בוחר שלא להפוך את הקשר שלהם לפורמאלי מבחינה דתית וחברתית בישראל הכוללים איחוד בברית נישואין כדת מושה וישראל, או אפילו נישואים אזרחיים בחו"ל, אך עדיין חיי יחד יכול להיחשב כ – "זוג הידוע בציבור". במאמר זה נראה מתי צריך לפתוח בחקירות ידועים בציבור.

רבים סבורים, שזוג שאינו מתחתן ברבנות או בחו"ל בחתונות אזרחיות אין להם זכויות במידה והם מפרקים את הקשר, אך לא כך הוא הדבר. כאשר קיים קשר של זוג החיי יחד ומקיים מערכת יחסים הוא עשוי להיחשב ידוע בציבור וכך אחד הצדדים יכול לתבוע לזכויות במידה ומתקיימת פרידה.

במקרים כאלה, ישנם מורכבות משפטית גדולה, וכאן נכנס הצורך להיעזר בחוקרים פרטיים או משרדי חקירות אשר יסייעו לעורכי הדין לקבוע את זכויותיהם וחובותיהם של השניים. במידה ואתה עומדים בפני מצב מורכב כזה ונזקקים לתמיכה וסיוע של חוקרים, הוסיפו לקרוא וגלו את כל הפרטים אודות חקירות ידועים בציבור.

 

מהם ידועים בציבור?

כפי שצוין, בשנים האחרונות רבים מהזוגות בוחרים שלא להינשא דרך הרבות או דרך נישואים אזרחיים כלל. נראה שבחירה זו נובעת מקשת רחבה של שיקולים. מדינת ישראל מכירה רק בזרם האורתודוקסי כמוסמך להשיא זוגות בישראל ולהנפיק תעודת נשואים. כל הממסד הזה כפוף לרבנות.

עובדה זו, לא מונעת מזוגות רבים לחבר לעצמם הסכם נישואים משלהם וכמו כן טקס חתונה לפי רצונם. זוגות רבים בוחרים בדרך זו מכיוון שהינם מזדהים עם ההליכים הרבניים בדרכי הנישואים ומעדיפים לקבוע לעצמם כדי להינשא. והסיבות עוד מגוונות ורבות מאלה. ישנם זוגות אשר צד אחד מהזוג אינו יהודי ולכן הטקס לא יכול להתקיים כדן וכדין.

בין הזוגות שאינם יכולים להינשא בארץ כדת וכדין: חסרי דת או לא יהודים, זוגות מעורבים מבחינה דתית, זוגות חד מיניים, נישואין בין כהן לגרושה וכן הלאה. אולי יהיה מפתיע לגלות לחלק מהקוראים, שמושג ה"ידועים בציבור" בישראל הוא מהמפותחים בעולם, על אף הגישה המאוד מסורתית לרוב כאשר מדובר על נישואים בארץ.

מהם ידועים בציבור

 

מהם זכויותיהם של ידועים בציבור?

בשביל להכיר לעומק את תחום חקירות הידועים בציבור, יש להכיר גם את זכויותיהם של אותם זוגות. מעמד הידועים בציבור בארץ הינו מפותח מאוד ולמעשה מקנה את מירב הזכויות הקיימות גם לזוג נשוי. מדובר בהליך שלא מצריך נישואים ברבנות, נשיאה לחו"ל לשם חתונה אזרחית וגם לא רישום במשרד הפנים.

עוד בדומה לזוגות נשואים, זוגות ידועים בציבור יכולים גם לחלוק חופשת לידה. קיים מינוס מסוים כאשר מדובר על זוגות ידועים בציבור והוא הליך האימוץ. התחום המרכזי שבו קיים הבחנה בין זוגות נשואים לזוגות ידועים בציבור הינו: איחוד משפחות והגירה.

חקירות ידועים בציבור
חקירות ידועים בציבור

כמו כן, גם תחום האימוץ הוא נקודת חולשה של הליך זה. יש לציין שרבים מהזוגות בוחרים להישאר ידועים בציבור, בגלל החסכון הניכר בהליך גירושים במידת הצורך. בין הזכויות הקשורות להורות: בכל הקשור לילדים ביולוגיים משותפים, לא קיים אף הבדל בזכויות בין זוגות נשואים לזוגות ידועים בציבור.

בכל הנוגע לטיפול בילדים לאחר פרידה, אין שוני בין זוגות נשואים וזוגות ידועים בציבור בכל הקשור למזונות, משמרות על הילדים וכדומה. זכות חשובה לציון בהקשר של ידועים בציבור, הינה הזכות לירושה. גם בנושא זה, לא קיים הבדלים בין זוגות נשואים לזוגות ידועים בציבור, ומכאן שזוגות ידועים בציבור רשאים לרשת זה את זה במידה ולא הייתה צוואה שקבעה אחרת.

 

מי נחשבים זוג ידוע בציבור?

מעמדם של ידועים בציבור לא הוסדר מעולם בחקיקה אך קיימת פסיקה המאפשרת מספר תנאים לקבלת המעמד ידועים בציבור:

  • לאחר זמן קצר של חיים משותפים, אפילו חודשים ספורים.
  • בני זוג יכולים להיחשב ידועים בציבור, גם אם לא מקיימים יחסי אישות, נאמנות הדדית או מגורים משותפים.
  • אך התנאי העיקרי והנפוץ הוא: קיום משק בית משותף.

מי נחשבים זוג ידוע בציבור?

 

מה באשר לחקירות ידועים בציבור?

כפי שהוצג, מעמדם של ידועים בציבור זהה מאוד למעמדם של נשואים, אך בהליך המשפטי צצים לא פעם פערים וקשיים לפסוק ולכן ההגדרה של ידועים בציבור הינה מורכבת מבחינה משפטית.

בין הקריטריונים שהרבה פעמים צריך להוכיח במהלך משפט הינם קיום קשר לטווח מסוים, כאשר מדובר על הליך משפטי, בית המשפט הרבה פעמים נעזר בסעיפים לא מאוד מעוגנים בכדי לקבוע שהזוג אכן עומד במעמד ידועים בציבור.

מה באשר לחקירות ידועים בציבור?

 

לכן, לפני שפונים לחוקר פרטי בכדי לערוך חקירה תחת זוג ידוע בציבור, או לאחד מהשניים מסיבות שונות מגוונות חשוב להתייעץ עם עורך דין. לא פעם צצות מחלוקות בין בני הזוג כאשר צד אחד טוען למעמד וצד שני מתכחש שלו מניגוד אינטרסים. סוגי חקירות שיכולות להתקיים סביב זוג ידוע בציבור:

  • מחלוקות בין הזוג הקשורות בירושה, שצצות כאשר צד אחד טוען למעמד ידועים בציבור, וצד שני מתכחש לו מניגוד אינטרסים.
  • מחלוקות בנוגע למשמרות על הילדים.
  • חקירות בגידה בין בני זוג (בדומה לזוג נשוי כמובן).
  • מחלוקות על רכוש.

 

חשוב להבין שהליכים משפטיים בנושאי אישות לרוב מתקיימים כמו מלחמה בין שני צדדים, ולכן חשוב לשכור את שירותיו של חוקר פרטי מנוסה אשר מכיר את התחום. חקירות ידועים בציבור לרוב מנוהלות על ידי חוקרים פרטיים הפועלים בנושא ויש להם ניסיון וכמו גן גם עורך דין מהתחום.

במהלך חקירות ידועים בציבור לרוב נעזרים בחוקרים פרטיים בכדי להוסיף מידע ולחשוף פעולות של כל צד בכדי לקבוע ולבסס הגדרת ידועים בציבור או שלא, ובכך להמשיך את החקירה בצורה מדויקת.

מה באשר לחקירות ידועים בציבור?

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים