חוקר פרטי לעסקים

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

'ידע זה כוח' – ביטוי הידוע ומוכר לכולנו, אבל האם ביום – יום שלנו, בעסקים שלנו, אנו באמת לוקחים לתשומת ליבנו את משמעות המשפט? האם אנחנו דואגים לקבל את כלל המידע על המתרחש בעסק שלנו בכדי לבצע החלטות שקולות ולשלוט בצורה הטובה ביותר בו? מתי הכרחי לפנות אל חוקר פרטי לעסקים?

מעל פני השטח נראה כי אכן אנו שולטים בעסק שלנו, הרי הוא שלנו, אך אין זה תמיד נכון ויש המון מתחת לפני השטח. בדיוק במקומות אלו נכנסת עבודתו של החוקר הפרטי.

 

למה בעצם צריך לחקור בעסק?

כאשר אנו מדברים על העסק שלנו, לרוב נתייחס אליו כמעין ה'בייבי' שלנו, נקים אותו בהתרגשות וכל צעד קטן יהיה עצום עבורנו. בנוסף, נבחר בקפידה את העובדים ונדאג לעשות הכל על מנת שהעסק יצליח. אבל מה קורה אם אחד העובדים לא פועל כראוי? אם הוא מעביר מידע שמור למתחרה? אם הוא מנסה ליצור רווח אישי על חשבוננו? ואם בשיתוף פעולה הצד השני לא כנה כפי שנראה לנו? אלו דברים שלרוב נמצאים נסתרים, מתחת לפני השטח, אך בעסק הפרטי שלנו לא נרצה להשאיר אותם שם. חוקר פרטי יחשוף בפנינו את כלל הסודות שעלינו לדעת שקשורים לעסק שלנו, ולעיתים החשיפה תחרוץ את גורל העסק לטובה.

 

למה בעצם צריך לחקור בעסק?

 

מקרה החפרפרת

העולם של היום מלא תחרות בכל תחום, ולעיתים אף מדובר בתחרות קשה אשר בה פרט לתחרות מול עסקים בגודל זהה, ישנה גם תחרות מול חברות גדולות יותר. כלל אלו מביאים עסקים וחברות מסוימים למצב בו הם בוחרים לפעול בצורות שונות אשר נוגדות את הערכים והכבוד המקובל – ומחליטים 'להשתיל' אדם העובד עבורם בעסק אחר.

בדרך זו הם יכולים לאסוף מידע חשוב אודות העסק המתחרה ולהתאים את התהליכים שלהם. כלומר, מקדמים את עצמם באמצעות רמאות כלפי עסק אחר.  כאמור, דרך זו אינה ראויה אך עם זאת עדיין מתקיימת ועלינו להיות ערניים אליה.

 

מקרה החפרפרת

 

גניבה מהעסק

התנהגות נוספת ולא מקובלת שיכולה להתרחש בעסק ולפגוע בו הינה גניבה של העובדים מהעסק. זו יכולה להתבטא במגוון דרכים: גניבת המוצרים עצמם, 'גניבת שעות' – דיווח שעות שקרי, שינוי דוחות לטובת לקיחת כסף 'לכיס', ועוד. אלו נחשבים כמובן לעבירה על החוק וחשוב מאוד להיות ערניים ולעצור כל התנהלות מסוג זה באופן מידי.

 

גניבה מהעסק

 

אך עם זאת, לעיתים יהיה קשה לגלות כי מתרחש עניין מסוג זה ולכן, חוקר פרטי יכול לסייע ולהציג את הראיות המתאימות.

חוקר פרטי לעסקים
חוקר פרטי לעסקים

לגלות על העובדים

אז מה בעצם עלינו לעשות במצבים אלו? בשני המקרים לעיל, מדובר בעובד מתוך העסק אשר פוגע בו לטובת רווח אישי, הן בעקיפין, בהעברת מידע לחברת מתחרה תמורת רווח כלשהוא והן בדרך הישירה. לא קל לזהות את המקרים מאחר וקשה מכל לזהות תקלה פנימית.

 

לגלות על העובדים

 

ולכן, בכל חשד גם אם הוא קטן ביותר יהיה נכון לפנות לחוקר פרטי, אשר יבדוק את המצב לעומק ובצורה דיסקרטית ובמידה ואכן ישנה תקלה בהתנהלות עובדים מסוימים ידע לאסוף ראיות ולעצור זאת, ובמידה ולא, לאור הדיסקרטיות העובדים לא יהיו חשופים לכך והתנהלותם לא תיפגע. כמו כן יהיה נכון לפנות מהר ככל הניתן כאשר עולה החשד שכן כל המתנה עלולה ליצור הפסדים נוספים ולעיתים גדולים ביותר אותם לא ניתן לחזות.

 

שיתופי פעולה והיפרדות

עסקים רבים במהלך השנים עוברים שינויים, כאשר אלה לעיתים כוללים גם שיתופי פעולה עם גורמים אחרים ובהתאם גם היפרדות. שיתופי הפעולה יכולים מחד להיות מוגבלים בזמן ומאידך יכולים להיות מיזוג של ממש. כל אחד מאלו כולל כמובן משאים ומתנים קודמים וחוזים שונים.

כל צד ככל הנראה ינסה להציג את עצמו באור הטוב ביותר לטובת קבלת העסקה הטובה ביותר עבורו. עם זאת, ישנם גופים\עסקים שונים אשר בכדי לקדם את עצמם בוחרים שלא לשתף במידע חיוני ש'אינו נראה טוב' או אודות רווחים שונים של העסק אותם הם לא רוצים לחלוק עם השותף לעתיד.

 

שיתופי פעולה והיפרדות

 

אי חשיפת האמת טרם חתימה על חוזה יכולה להיות בעלת משמעות רבה עבור שני הצדדים ולכן חשוב מאוד לחקור לעומק את הרקע של הגוף עימו משתפים פעולה. זאת יתבצע בצורה הטובה ביותר על ידי חוקר פרטי, אשר ידע במקצועיות ומתוך ניסיונות להעלות 'על השולחן' את כל המידע הרלוונטי לקבלת ההחלטה הטובה ביותר.

מהצד השני, ישנם גם תהליכי היפרדות בין עסקים שונים, גם תהליכים אלו צריכים להתנהל בקפידה, שכן נעשו רווחים בתקופה, ובהתאם נחוצה חלוקה הוגנת. חוקר פרטי ידע גם במקרה זה לחשוף את כל המידע הרלוונטי לטובת סיום שיתופי פעולה ללא הפסד.

 

למה לפנות אל חוקר פרטי לעסקים?

אנו מבלים שעות רבות בעבודה ולה יש משמעות רבה על איכות חיינו. ולכן, במקרים בהם דבר עלול להזיק לעבודתנו, לעסק בו אנו עובדים או שייך לנו, נרצה את הטוב ביותר עבורו ולכן, עולה הצורך לפנות לגורם המקצועי, המנוסה ובעל האמצעים הטובים ביותר בכדי להטיב את מצב העסק ולהוציא את הגורמים המזיקים לו.

גורם זה יהיה חוקר פרטי. החוקר ידע לאסוף את כלל החשדות השונות עליהם תדווחו, ישתמש באמצעים שונים על מנת לחשוף פעולות שונות של העובדים או של גורמים שונים שעתידים לשתף פעולה או לבצע היפרדות מהעסק ולהציגם בפניכם בצורה הטובה ביותר בכדי שתוכלו לקבל את החלטותיכם על סמך מידע מאומת ואמין.

 

לסיכום

אנו צריכים לסמוך על החשדות שלנו, ולא להמשיך לחיות לצידן, הן בגלל וככל הנראה לא ייעלמו, והן מאחר והן עלולות להימצא נכונות ולגבות תשלום גדול מכם. ולכן, בעת שעולה החשד ולו הקטן ביותר רצוי יהיה לפנות לחוקר פרטי, אשר ידע לאסוף את המידע ולאמת או להפריך את חשדותיכם ולהכווין אתכם כיצד לפעול. את כלל אלו כמובן שיבצע בדיסקרטיות המקסימלית כך שבמידה והחשדות שלכם היו לשווא – לא יגרם כל נזק לעסק.

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים