איתורים ומסירות משפטיות

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

תחילה כאשר נתקלים במושג איתורים ומסירות משפטיות, נדמה שאין כל קשר בין השניים. אך למעשה, הם משלימים אחד את השני. כאשר אדם נתבע, בית המשפט מגיש דרישה לקבלת אישור כי התביעה נוצרה כדין. אין אפשרות להתחיל משפט ללא אישור זה.

התהליך הזה נוצר בכדי לבצע את המסירה בצורה הטובה ביותר ולמצוא את הנתבע. כך, ההליך נשמר בצורה המקצועית ביותר והמשפטית ביותר. הליך המסירה הוא חשוב ביותר – הוא מתייחס לשלב בוא מוסרים את הודעת התביעה, לרוב בדואר ועל ידי נציג מטעמם.

 

איתורים ומסירות משפטיות

 

ישנה חובת מסירה וחתימה על ידי הנמען, ובמקרה זה – הנתבע. ישנם הרבה אנשים החוששים מקבלת תביעות אשר לא משנים את כתובתן המחודשת ולכן מתקשה משרד המשפטים לאתר אותם ולהגיש נגדם את התביעה בצורה חוקית.

ישנם מסתר סטטוסים למסירות משפטיות: "קיבל וחתם" – פירושו שהחייב קיבל לידיו את המסירה וחתימה על אישורה, "קיבל וסירב לחתום" – פירושו שקיבל לידיו את המסירה אך סירב לאשר אותה ו"החייב סירב לקבל" – פירושו שהמוסר הגיע למקום והחייב שהה במקום וסירב לקבל את המסירה לידיו. כאשר אדם נמנע ומתחמק ממערכת המשפט ומהרצון להעמיד אותו לדין – שם החוקרים הפרטיים נכנסים לתמונה. הוסיפו לקרוא וגלו את כל הפרטים.

 

מהי מסירה משפטית?

במקרים בהם מתנהל דיון בהוצאה לפועל או בערכאות משפטיות, בית המשפט מחויב ב"מסירה משפטית" של מסמכי התביעה ישירות לידיו של הנתבע, או למנען חוקי אחר, ולקבל את אישורו וחתימתו. מסירה משפטית הינה מסירה ידנית של מסמכים בעלי אופי משפטי בניהן: הוצאה לפועל, זימון למתן עדות, תביעה וכדומה. ישנם נהלים ברורים וקשוחים לכל הליך מסירת המסמכים המשפטיים.

 

מהי מסירה משפטית?

 

בכדי שבין הדין ייקבע שהמסמכים נמסכו כהלכה לנמען יש להקפיד על סדר פעולות מוסדר מאוד. מכאן, שמסירה שמתבצעת לא כהלכה משבשבת את ההליך המשפטי ועלולה לגרום לעיכובים גדולים מאוד. ישנם שלבים קריטיים בהליך איתורים ומסירות משפטיות:

  • ראשית, יש לאתר את כתובת הנמען העדכנית. רבות הפעמים שאזרחים לא משנים את כתובתן בכוונת תחילה או ברשלנות לא מכוונת וקשה מאוד לאתר אותם. כאן מתחיל לעיתים הליך ארוך של איתור הנמענן ומכאן מחוברים שני המושגים "איתורים ומסירות משפטיות".
  • שלב שני, הוא הליך המסירה עצמו. בהליך זה ישנם סעיפי התחמקות רבים אשר יכולים להשתמש בהם הנמנעים כדי להועיל לעצמם או גם לפגוע בהליך המשפטי שלהם. במידה ואותר ביתו האמיתי של הנמנען, המוסר מגיע לבית הנמנען שלוש פעמים בכדי לקבל חתימה. במידה והנמנען אינו בבית, מותר למוסר להשאיר את הכתובת מודבקת על דלת ביתו במידה וזהו הביקור השלישי שלו במקום. מהלך זה ייחשב שהנמען קיבל את המסירה. במידה והנמענן מסרב לחתום על קבלת המסמך – המוסר מצהיר בפני עורך הדין שביצע את המסירה, שלא התקיימה חתימה על קבלת המסמך וזו תחשב קבילה בעיני בית המשפט.
איתורים ומסירות משפטיות
איתורים ומסירות משפטיות

איתורים ומסירות משפטיות – איתורים על ידי חוקרים פרטיים

תפקידו של חוקר פרטי הינו להשיג מידע על הזולת וזאת במסגרת חקירות אזרחיות עבור לקוחותיו. חוקר פרטי משיג את המידע עבור חקירותיו בדרכים רבות ומגוונות. ישנם תיקים אזרחיים רבים בתחום היותר קטן אשר המשטרה לא מפנה זמן להתעסק בהם או אינה מגלה עניין רב בכדי להשקיע בהם מאמץ, וכאן נכנסים לתמונה החוקרים הפרטיים. החוקרים הפרטיים נותנים מענה להרבה מקרי חקירה אשר אין להם מענה בתחום הפלילי, או שקיים מענה בתחום הפלילי אך אין מספיק עניין מצד המשטרה בנושא.

הנושאים בהם מתעסקים החוקרים הפרטיים הינם מגוונים עד מאוד: חקירות אישות, חקירות בגידות בתוך מערכות יחסים, חקירות רקע לפני חתונה, חקירות בתוך העסק, חקירות הונאה, מעילה בכספים, לקיחת שוחד וכן הלאה. חוקר פרטי משיג את המידע בעזרת כלים וטכנולוגיות מתקדמות. כיום, נושא זה מפותח מאוד ועם השנים עוד ועדו כלים מתקדמים מתווספים לעולם החקירות ומעשירים אותו.

 

מהי מסירה משפטית?

 

ישנם חוקרים הנעזרים בכלים מתקדמים כמו, תוכנות חקירה ובילוש באינטרנט, דרך רשתות חברתיות, מיילים וקבצים. כמו כן, ישנם מצלמות ריגול מתקדמות מאוד המסתוות בשטח ובגודל קטן מאוד אשר יכולות להוציא תמונה איכותית דיו.

כמו כן, ישנם מכשירי הקלטה אשר לא מזוהים ומסתווים בצורה בלתי רגילה בשטח ובכל אזור. חוקרים רבים מזומנים לחקירות בנושא העדרויות והשגת פרופיל. כמעט בכל משרד חקירות קיים אגף המתעסק באיתורים – חוקרים הפועלים לפי החוק במטרה לאתר עדים לחקירה, עדים בתיקי חקירות פליליות, עדים בתיקי חקירות אזרחיות ומסחריות וכן באיתור חייבי תשלום עבור נושי בנקים, הוצאה לפועל, תשלומי מזונות וכן הלאה.

 

מהי מסירה משפטית?(1)

 

מקרים רבים בהם אזרחים מחפשים אחר אדם החייב להם כסף ואינם מוצאים את כתובתו, או אתם בעצמכם מחויבים במסירה ואינכם מוצאים את הנעמן – מומלץ לפנות למאתר מוסמך אשר יעזור לכם לפצח את התעלומה. מקרים נוספים רבים, פונים אזרחים המחפשים אחר בן משפחה שלהם שאבדו עקבותיהם, גם כאן חוקר פרטי ומאתר מוסמך יוכלו לעזור לכם במציאתו.

כפי שצויין, חוקרים פרטיים מסייעים רבות להליך המשפטי של מסירה משפטית. רבות הפעמים שהמושג איתורים ומסירות משפטיות מתחברים יחד לכדי הליך מורכב שבו יש לאתר את הנמען הרלוונטי בכדי שתתקיים מסירה כדין. משרדי חקירות רבים עובדים ביחד עם משרד המשפטים או עם המשטרה בכדי לסייע במציאת נמנעים בהליכים משפטיים שונים.

רבות הפעמים שאזרחים מתחמקים מכך במחשבה שזה יעזור לעכב או למנוע את ההליך המשפטי המתחיל נגדם – אך ההפך הוא הנכון. הרבה מאוד פעמים כאשר נאבדות עקבותיו של אדם ולאחר מכן מגלים שבמכוון נעשה המהלך הזה, עלול הדבר לפגוע בהליך המשפטי המתקיים נגדו ולכן מאוד לא מומלץ לעשות כן.

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים