כמה עולה שעת מעקב

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

תחום החקירות הפרטיות במגזר האזרחי תופס תאוצה בשנים האחרונות. יותר ויותר אנשים מחפשים את השירותים האלה בכדי להשיג מידע ולשפוך אור על תעלומות שיש להם בחייהם. רוב המקרים העיקריים נוגעים לעניינים בתוך המשפחה, בתוך הנישואים, ואין זה מפתיע. אז כמה עולה שעת מעקב?

כאשר אחוזי הבגידות בתוך קשרים עומדים על כ – 80% המעידים שבגדו או לא שוללים בגידה בבן או בת זוגם, אין ספק שסף החשדנות עולה על גדותיו. עם זאת, לא מעט מהפניות דווקא נוגעות לנושאים בתחום העסקים והעבודה. פניות רבות קשורות בחשד לבעילה, שוחד וחוסר אמון.

בתחום החקירות הפרטיות ישנם כלים רבים להשיג את המידע אותו רוצים להשיג, כיום הטכנולוגיה בתחום מפותחת מאוד ומאפשרת חקירות יעלות, חשאיות ואיכותיות מאוד.     אחת הדרכים המצוינות להשגת מידע בתהליך החקירות הינה דרך מעקבים. במאמר הבא תקבלו סקירה על דרכי חקירות שונות, בניהן מעקבים ובעיקר – כמה עולה שעת מעקב כאשר משכירים חוקר פרטי. הוסיפו לקרוא וגלו את כל הפרטים.

 

מהו חוקר פרטי

חוקר פרטי הינו חוקר מוסמך אשר רשאי לערוך חקירות בתחום האזרחי ובאופן חוקי בישראל. ישנם מדינות רבות נוספות המאפשרות חקירות פרטיות במרחב הציבורי ומחוץ לעיסוק המשטרה. בארץ, המשטרה כמובן היא בראש החזקת החקירות בישראל, ואין להתערב בחקירות של המשטרה על ידי חוקר פרטי וזה מהווה עבירה על החוק.

בשנת 1972 חוקק חוק המאגד תחתיו את הסעיפים המאפשרים חקירות פרטיות בארץ. הרבה אנשים מעדיפים לשכור את שירותיו של חוקר פרטי מאפשר להתמודד עם תחושת הספק הקשה. זוגות רבים נקלעים לקשיים בזוגיות ונאלצים להתמודד עם הצורך לעקוב אחר בין זוגם, פעמים רבות זוהי האופציה היחידה לפתור את המקרה. אן ספק שמומלץ מאוד לנסות להתמודד עם הקושי בעזרת מטפלים או מגשרים.

חוקר פרטי מאפשר לכם להגיע אל האמת ביעילות ובדיסקרטיות מוחלטת. מדובר על הוצאה כספית מכובדת והשקעה נפשית גם כן, בעיקר כי מדובר בהכנסת גורם זר לתוך תחום רגיש בחיים שלכם – אבל הפתרון הסופי מביא אתו הרבה נחת. בנוסף, בבתי עסק רבים כאשר מתקיימים קשים של ניגודי אינטרסים, בוסים רבים מוכרחים לערוך תצפיות או מעקבים אחר העובדים שלהם משח' רב למעילה בכספים, לקיחת שוחד וכדומה.

חוקרים פרטי או משרדי חקירות משתמשים בטכניקות רבות להשגת המידע אותו הם מבקשים להשיג. כל תיק דורש כלים אחרים, אך הכלים העיקריים בהם משתמשים הינם: תצפיות, חקירות עבר, חקירות אינטרנט, מעקבים וכן הלאה. ישנם כלים טכנולוגיים מתקדמים אשר הופכים את הליך החקירות ליעיל ומהיר עד מאוד.

מהו מעקב בהליך החקירות?

תצפיות ומעקבים הינם לרוב חלק בלתי נפרד מחקירות רבות ולרוב מבוצעים במטרה לאסוף מידע או ראיות בצורה יעילה ומהירה. רוב סוגי החקירות כפי שנאמר, כוללת תצפיות ומעקבים, בניהם, חקירת בגידה, גניבה, איסוף מידע עסקי, חקירות כלכליות וכדומה. הרבה מהליכי המעקבים מתנהלים בצוות ולכן משרדי חקירות עושים עבודה מצוינת בנושא זה.

בשביל לערוך מעקב איכותי, נדרשים גם כלים טכנולוגיים מתקדמים וכן גם כשרון ריגול של החוקרים עצמם. ישנו שלב מקדים לכל מעקב: שלב ההכנה. בשלב ההכנה עורכים החוקרים חקר מעמיק על המקרה, על הנפשות הפועלות וכן עורכים הצלבות מידע קודמות. הרבה פעמים גם מתכננים החוקרים מספר הנחות אשר יקבעו את כיווני החשיבה במהלך המעקב.

לאחר שנערך מעקב ותצפית איכותיים ניתן להתחיל את המעקב. מעקבים הינם דבר חוקי כאשר הם מתנהלים על ידי חוקר פרטי מוסמך בעל אישור תעסוקה. אדם פרטי אשר עורך חקירות עשוי להיות מואשם בפלילים.

 

איסוף המידע במהלך המעקב

המידע הנאסף במהלך המעקב עשוי להוות ראיה בבית משפט, תלוי במקרה ותלוי באיכות הממצאים כמובן. חוקר פרטי משקיע משאבים וזמן רב בהליך איסוף הראיות בתהליך המעקב. יש להכיר את ההליכים המשפטיים בכדי לייצר איסוף מידע אשר יוכל לשמש כראיה בבית משפט, ולכן חוקרים מיומנים ומנוסים יודעים לבצע זאת בצורה טובה.

ראיות שנאספו בצורה אשר לא כבילה בבית משפט עלולה לפגוע בלקוח. חוקרים פרטיים רבים נדרשים להעיד בבית המשפט כי הראיות נאספו בצורה חוקית ומקצועית. מעקבים סמויים או תצפיות מבוצעים לרבו על ידיד כלי רכב סמויים, אשר מתמזגים בטבעיות בסביבה ואינם מושכים יותר מידי תשומת לב.

כפי שנאמר, נדרש לחוקר לעשות שימוש בציוד משוכלל וחדשני כדי לערוף את המעקב בצורה יעילה. מעבר לרכב סמוי, לרוב החוקרים עושים שימוש במצלמות נסתרות, מכשירי מעקב והקלטה ומכשירי עזר נוספים. שימוש בציוד איכותי ימנע חשיפתם של החוקרים וישמור על המעקב סמוי. כאשר אדם יודע שעוקבים אחריו הוא עלול לשנות את פעולותיו ובכך לשבש את ראיות החקירה.

חוקר טוב צריך לזהות שהנחקר מזהה שעוקבים אחריו, מכיוון שלעיתים קשה לזהות זאת.

 

כיצד בוחרים חוקר פרטי לעריכת מעקב וכמה עולה שעת מעקב?

במידה והשתכנעתם שהזמנת חוקר פרטי זהו הפתרון הטוב ביותר עבורכם, חשוב מאוד שתחשבו טוב ותשקלו את כל הדברים בכובד ראש. ראשית, הכרחי לשים דגש על כך, שהזמנת חוקר פרטי גורר כניסה של אדם זר לתוך חייכם הפרטיים, דבר אשר עלול להיות קשוח.

כאשר אתם ניגשים להזמנת חוקר חשוב שתערכו השוואה, ותוודאו שאתם מזמינים חוקר איכותי שאתם יכולים לסמוך עליו. בין היתר, קיימים היום בשוק חוקרים שונים בתעריפים שונים, אשר יכולים להתאים לכל כיס. מומלץ לערוך השוואה גם באינטרנט ולקרוא ביקורות מלקוחות שונים. לפניכם טבלת מחירים בסיסית לשעות מעקב:

  • שעת מעקב בסיסית: תעלה לכם כ – 500 ₪ לשעה.
  • חקירה סמויה: תעלה לכם מסכום התחלתי של כ – 2,500 ₪.
  • חקירה כללית מלאה: 5,500 ₪ לחקירה.
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים