הטכנולוגיות שמשמשות חוקרים

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

בשנים האחרונות חלה עלייה בביקוש לחוקרים פרטיים במגזר האזרחי. העלייה מגיעה כתוצאה או כמקדם להתקדמות הטכנולוגיות שמשמשות חוקרים פרטיים והחקירות גם בארץ וגם בחו"ל. כיום, קיים מכשור מתקדם מאוד המאפשר חקירות מהירות, אפקטיביות ויעילות.

העלייה בביקוש מגיעה הרבה מהתחום העסקי והאישי. בתחום האישי לרוב מדובר על חקירות בנושאי בגידת בתוך קשרים ונישואים. עם זאת, גם חקירות עבר על רקע חתונה קרובה, חקירות כספים במשפחה וחקירות רקע באופן כללי.

בתחום העסקי, מדובר על חקירות הקשורות לרוב בחשד ללקיחת שוחד, בגידה באמון, בעילות כספים וכדומה. חוקרים פרטיים יכולים לפצח תעלומות בחייכם הפרטיים בצורה דיסקרטית. רבים מהאנשים מעדיפים שאדם חיצוני וסטרילי יבדוק לעומק את החשדות שלהם כך שהם יוכלו לשפוך אור.

לעיתים יותר קשה לנו להתמודד עם הקשיים שלו לבד, והרבה פעמים גם חוקר פרטי יכול להגיע לפרטים עמוקים שאנחנו לעולם לא נוכל לחשוף לבד, וזאת בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת או הניסיון שפיתח החוקר. במאמר הבא תקבלו חשיפה מרתקת לטכנולוגיות המתקדמות העומדות מאחורי כל החקירות הכי גדולות. הוסיפו לקרוא וגלו את כל הפרטים.

 

 

מהו חוקר פרטי?

חוקר פרטי הינו אדם המתמחה באיסוף של מידע על אזרחים, וזאת עבור לקוחותיו במסגרת עבודתו כחוקר פרטי במגזר האזרחי. כפי שצוין, בשנים האחרונות ביחד עם הביקוש הרב לשירותיהם של חוקרים פרטיים ועם התקדמות הטכנולוגיה בתחומים רבים נוספים, גם לתחום החקירות הפרטיות הגיעו אמצעים מרעישים ומרגשים מאוד.

בעזרת כלים מתקדמים וטכנולוגיות המשמשות חוקרים, טפועל החוקר הפרטי ומפצח את תעלומותיו. כל חוקר פרטי משתמש במכשור כלשהו.

מהו חוקר פרטי?

 

עוד משחר קיימום של החוקרים הפרטיים, כל חוקר פיתח לעצמו כלים ועזרים בכדי לאסוף מידע, לאגור מידע, וללקט אותו ובכך ליצור תמונה נוחה לפיצוח החשדות. בעזרת הטכנולוגיות שמשמות חוקרים, יכול החוקר לפעול בצורה יעילה יותר ובעיקר דיסקרטית יותר. בעבר, בלש היה פועל בצורה עצמאית, נכנס לשטח ועושה מערבים ומצטט.

היה נדרש לבלש במאה ה – 19 ימים ואף שבועות לערוך מספיק תצפיות על אדם אחד בשביל לקבל תמונה ראויה ומספקת כדי שתשמש כראייה חותכת או בעיקר תוביל אותו להמשך חקירה. ברוב החקירות, פועלים בצורה של הנחה ושלילתה. ראשית, מניח החוקר על אופציה מסוימת של פענוח ואז הוא ניגש וחוקר אותה, בסופה, או שמוכח לו שצעד או שהוא נדרש לפצח דרך פעולה נוספת.

ככול שזמן התצפיות ואיסוף המידע קטן – כך החקירות מתייעלות ומתקצרות משמעותית. כיום, החוקר הפרטי משתמש בציוד מתקדם אשר מאפשר לו לא לצאת מחדר המחשב שלו. רוב החקירות מתנהלות ללא כל צורך לצאת לשטח כמעט בכלל.

הטכנולוגיות שמשמשות חוקרים
הטכנולוגיות שמשמשות חוקרים

מהם תחומי עיסוקו של החוקר הפרטי?

חוקר פרטי עורך חקירות בנושאים רבים. בשונה מהתחום הפלילי במשטרה, שם רוב החוקרים מתמקצעים אך ורק בתחומי חקירה מסוימים ומחולקים לקבוצות עבודה שונות לפי נושאים, החוקר הפרטי מבין ומכיר את כל התחומים.

כיום, רוב החוקרים הפרטיים כן מעדיפים לפעול בצורה יותר מתמקצעת – לבחור תחום מסוים ולהכיר אותו לעומק ובכך לפתח מוניטין בתחום חקירות מסוים. חוקרים פרטיים הפועלים בצורה עצמאית לרוב מחזיקים יותר תחומים, וכאלה העובדים תחת משרד חקירות לרוב מקבלים נישה אחת ופועלים בה במהלך הקריירה שלהם.

מהם תחומי עיסוקו של החוקר הפרטי?

 

חלק ממגוון התחומים שבהם מתעסקים החוקרים הפרטיים: ריגול עסקי, חקירות ביטוח, הונאה, חקירות אישות, מעקבים, חקירות בתוך הנישואים, חקירות בגידה, מהימנות עובדים וכן הלאה. לכל אדם מותר לפנות לחוקר פרטי בבקשה לפצוח בחקירה אזרחית אך בתנאי שלא פנה לפניי למשרד חקירות נוסף. חל איסוף לערוך שתי חקירות על אותו נושא במגביל.

בנוסף, אין לחוקר פרטי רשות לחקור תיק הנמצא בחקירה על ידי המשטרה. התערבות בחקירה משטרתית מהווה עבירה פלילית. הקריטריונים לקבלת ריישון לחוקר פרטי בישראל הם התמחות במהלך שלוש שנים בחקירות במשרד חקירות.

עבור קבלת רישיון לניהול על משרד חקירות נדרך ותק של חמש שנים. הרישיון הניתן לאחר סיום ההכשרה הוא עבור עבודה כשכיר במשרד חקירות. רישיון לעבודה כחוקר פרטי ניתן למשך שנה, לאחריו יש להגיש בקשה ובמידה ולא הוגשה תלונה נגד החוקר, הוא יקבל רישיון לעוד שנה.

ישנם הרבה נושאים לחקירה ותיקים שנדחקים הצידה בידי המשטרה מפאת חוסר זמן או עניין, וכאן נכנסים לתמונה החוקרים הפרטיים המשיבים את השקט ופותרים את התעלומות גם במקרים פשוטים יותר אך חשובים מאוד לאדם הפרטי אשר המשטרה לא שמה את תשומת ליבה.

מהם תחומי עיסוקו של החוקר הפרטי?

 

מהן הטכנולוגיות שמשמשות חוקרים פרטיים?

ציוד לחוקרים פרטיים הוא חלק חשוב ועיקרי בכל חקירה. ישנם שני דברים חשובים שחייבים להתקיים בציוד של בלשות: הראשון, הוא שהם יהיו אפקטיביים ויעילים לחקירה, ושנית שישתלבו בצורה מסוות או בלבוש החוקר או בשטח. מכשור טכנולוגי לחקירות משמש לאיסוף מידע, איסוף ראיות, תמונות ואף לבצע הקלטות בצורה סמויה מבלי שאף אחד יכול לשים לב.

מהן הטכנולוגיות שמשמשות חוקרים פרטיים

 

כפי שצוין הטכנוגוליות שמשמשות חוקרים בעולם החקירות התקדמו מזמן מזכוכית המגדלת וכיום יש היצע רחב של כלי חקירות מכל הסוגים. לפניכם כמה מהטכנולוגיות הקיימות בשוק:

  • מצלמות נסתרות: הינן הכלי השכיח והשמיש ביותר בעולם החקירות הפרטיות. מצלמות נסתרות מגיעות כיום בגדלים קטנים עד מאוד, הן מסתוות בשטח ואי אפשר לעלות על קיומן. איכות התמונה נשמרת איכותית מאוד, וזהו כלי מצוין אשר עשוי לשמש כקביל בבית משפט.

 

  • ציוד האזנות: גם זה כלי בסיסי בעולם החקירות. ציוד זה משמש להקלטת קולות, שיחות וצלילים שונים אשר עשויים לשמש כמועילים לחקירה. ציוד האזנות כיום הינו מעוצב להיות קטן מאוד ומסווה.

 

  • ריגול טלפוני: ישנם תוכנות היום המותקנות במכשירים סלולריים, ועורכים מעקבים על שיחות, מיילים והודעות. ישנם מקרים שהשימוש בתוכנות אלה לא חוקי, אך מקרים רבים חוקי והכרחי.

ריגול טלפוני

 

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים