התקנת מצלמות נסתרות

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

לא בטוחים מה מתרחש בבית שלכם כשאתם לא נמצאים? חושדים שגונבים לכם מבית העסק? עלו לכם חשדות כי בן\בן הזוג בוגדים בכם? התקנת מצלמות נסתרות יכולה להיות כלי יעיל לברר האם החשדות שלכם לשווא או שאכן יש לטפל בהם.

התקנת מצלמה נסתרת אמנם נשמעת כמו פעולה קלה שניתן לבצעה באופן עצמאי אך למעשה דורשת מקצועיות וידע בהתקנתה, בשמירה על הדיסקרטיות הנחוצה  וכן בכדי לא לעבור על החוק בעת הצילום, ולכך ניתן לפנות לחוקר פרטי.

 

מהן מצלמות נסתרות?

מצלמות נסתרות הינן מצלמות שמטרתם לצלם פעולות שונות ללא ידיעת המצולם. כך למעשה, ישנם תיעודיים שונים של התנהלותו, מבלי שידע, דבר אשר יכול להציג התנהלות אמיתית אותה היה רוצה להסתיר במידה והיו נוכחים סביבו אנשים. המצלמות הנסתרות מעניקות למעשה את האפשרות לצפייה במידע אליו לא ניתן היה להיחשף בלעדיהן.

מהן מצלמות נסתרות?

 

למה בעצם?

כאמור ישנן פעולות שונות אותם בוחרים אנשים לבצע מתוך הידיעה כי איש לא יודע שביצעו אותם, אלו לרוב יהיו מאחר ומדובר בפעולות שאינן תקינות ולעיתים אף פליליות. כך לדוגמה התעללות בחסר ישע, פריצה, גניבה וכד'. במצבים אלו, בהם ישנה פגיעה כלשהיא ועולה הצורך לעקוב אחר פעולות שונות, התקנת מצלמה נסתרת יכולה להיות פתרון.

למה בעצם?

 

יש להיעזר בחוקר פרטי

רבים יטו לחשוב כי התקנת מצלמה נסתרת היא פעולה קלה אשר ניתן לבצע באופן עצמאי, אך לא כך הדבר, ופעולה עצמאית, ללא הידע והמקצועיות הנדרשים עלולה להוביל לטעויות שיגררו לקבלת תוצאות שגויות או שאינן ניתנות להמשך פעולה ואף לכדי עבירה על החוק.

ולכן, במקרים בהם נראה כי נחוצה התקנת מצלמה נסתרת רצוי לפנות לחוקר פרטי, החוקר יתקין את המצלמה בצורה המקצועית ביותר, מתוך הניסיון והידע שיש לו, ובצורה דיסקרטית וכן התואמת לחוק. וכהמשך לכך, ידע לאתר מתוך הצילומים את הראיות המתאימות בצורה הנכונה על מנת שיהיו קבילות בבית המשפט במידת הצורך.

יש להיעזר בחוקר פרטי

 

לא להסתבך עם החוק

התקנת מצלמה נסתרת במקרים מסוימים יכולה להיחשב כחדירה לפרטיות. החוק מסביר בפירוט באילו מצבים זו עבירה פלילית אך הגבול דק, וקל ביותר לפספס אותו. עבירה על החוק יכולה לבטל את הראייה שכן התקבלה בדרך לא חוקית ובנוסף להעמיד לדין את מבצע הצילום.

ולכן, חשוב מאוד טרם התקנת המצלמות לבדוק את העניין לעומק, האם אכן ניתן להתקין מצלמה במצב ובאילו תנאים – תוך התייעצות עם חוקר פרטי.

 

 

 

התקנת מצלמות נסתרות
התקנת מצלמות נסתרות

 

איך מוצאים את הנקודה המושלמת לשם התקנת מצלמות נסתרות

מצלמות נסתרות כשמן הן, אמורות להיות סמויות מהעין, כאלו שלא יעוררו חשד בקרב האדם המצולם ולכן צריכות להיות במקום אסטרטגי מתאים. לצד זאת, מיקומן צריך להיות מתאים גם לחיבורים הדרושים לפעילותו התקינה וכן לזוויות שתצלם כמה שיותר.  ולכן, חשוב לבחור את הנקודה המושלמת לפי הקריטריונים הדרושים:

איך מוצאים את הנקודה המושלמת לשם התקנת מצלמות נסתרות

  • סמוי מהעין – ישנן מיקומים אשר באופן אוטומטי מושכים מאוד את העין, ולכן לא יהיה זה חכם להתקין את המצלמה באזור זה. התקנת מצלמה במיקום גבוה או נמוך משמעותית מגובה העין הממוצעת ימנע זאת.
  • הצבת המצלמה בזווית ישירה אל האובייקט – טרם ההתקנה יש להבין מהו המיקום החשוב ביותר לצילום, היכן הסיטואציה אותה רוצים לצלם צפויה להתרחש ולוודא כי במיקום הנבחר ניתן לראות מיקום זה ללא כל הפרעה.
  • הצבה במקום מוגן – בבחירת מיקום הצבת המצלמה כמובן יש לשים לב לגורמים שונים העלולים להפריע לפעילותה התקינה, כך למשל בהצבה בחוץ – שינוי מזג אוויר.

הצבה במקום מוגן

  • קרבה למקום חשמל – במידה והמצלמה בה בחרתם להשתמש אינה פועלת על סוללות וצורכת חשמל, כמובן יהיה הצורך להתחשב בכך, תוך שימת דגש שכלל החוטים מוסתרים.
  • חיבור לרשת אלחוטית – ישנן מצלמות בעלות אחסון אשר ניתן יהיה לצפות בחומר המצולם רק לאחר הצילום ואילו ישנן מצלמות המאפשרות צפייה בזמן אמת, באמצעות חיבור לרשת. במידה ומדובר במצלמה מסוג זה, מצלמה אלחוטית, יהיו דרושים החיבורים הנחוצים וכן לשים לב כי המצלמה מוצבת במיקום קרוב למחשב או לנתב.
  • הצבה קרובה לטובת איכות שמע – מצלמות רבות בעלות היכולת גם להקליט ובעצם להוסיף שמע לצילום. לטובת הקלטת שמע בצורה טובה, יש להרחיק את המצלמה ככל הניתן ממקורות שמע ברקע כדוגמת טלוויזיה, רדיו וכד'.
  • וידוא כי התאורה מתאימה – תאורה לא מתאימה עלולה לטשטש את הצילום ולהקשות על קבלת ראיות ברורות.

 

אלו אמנם הקריטריונים להתקנה אך יש לבדוק כי אכן פועלים בצורה תקינה בטווח הארוך.

וידוא כי התאורה מתאימה

 

דיסקרטיות

התקנת מצלמה נסתרת חייבת להיות דיסקרטית, שכן אם המצולם ידע על קיומה, ראשית היא תאבד את הרעיון של מצלמה נסתרת ולמעשה תהיה מעין מצלמה רגילה, ויתרה מזאת, עלולה לאבד את המטרה שלשמה נועדה.

האדם המצולם, בעת ידיעתו כי מצולם ישקול כל פעולה ופעולה שלו ובהתאם ככל הנראה לא יבצע פעולות לא תקינות שהיה מבצע ללא ידיעת קיום המצלמה.

ולכן דיסקרטיות יכולה לחרוץ את תוצאות החקירה. כאמור, דיסקרטיות תלויה גם בהצבת המצלמה במקום הנכון, ולכן שוב, יהיה כדאי להתייעץ עם חוקר פרטי בעניין, שיציב את המצלמה בצורה שתבטיח דיסקרטיות מלאה לקבלת ראיות אמינות.

דיסקרטיות

 

סיכום

מצלמות נסתרות הן בהחלט כלי שימושי ביותר להפגת חשדות ולקבלת ראיות. אך לצד זאת, יש לזכור שאין מדובר בפעולה פשוטה ויש לבצע את ההתקנה בצורה חוקית, דיסקרטית וכן בהצבה נכונה לטובת קבלת ראיות מתאימות וקבילות בהן תוכלו להשתמש ולא תסתבכו עם החוק. לכן, מומלץ להיעזר בחוקר פרטי מקצועי ומיומן לתחום.

סיכום

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

0 +
שנות ניסיון
% 0
דיסקרטיות וסודיות
0 +
מקרים שטופלו
7/ 0
זמינים עבורכם מסביב לשעון

רוצים שנחזור אליכם לייעוץ חינמי? השאירו פרטים

100% סודיות ודיסקרטיות - בהתחייבות!

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים