זיהוי טביעות אצבע

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

אנו מכירים את רעיון השימוש בזיהוי טביעות אצבע לרוב מצפייה בסרטי וסדרות פשע, אך אין זה רחוק מהמציאות. כיום, יחד עם אמצעים טכנולוגים חדישים, הולך וגובר השימוש בטביעות אצבע למציאת חשודים. לרוב כוחות הבטחון ומערכת בתי המשפט יהיו הגורמים העיקריים המשתמשים בדרך זיהוי זו אך במידת הצורך, במקרים פרטניים, ניתן גם לפנות לחוקר פרטי בעניין.

 

מהי טביעת אצבע

טביעת אצבע היא למעשה סימן הנשאר ממגע של עור האצבע עם גורם אחר. עור האצבע מורכב ממעין רכסי עור הנוצרים על – ידי גורמים גנטיים וסביבתיים (הן ה – DNA והן גורמים בהיווצרות העובר כדוגמת מיקומו ברחם ברגע מסוים). כתוצאה מכך, רכסי העור הינם אקראיים ושונים בין אדם למשנהו, אפילו בקרב תאומים זהים.

יהיה זה נדיר ביותר לאתר טביעת אצבע זהה בין שני אנשים. טביעות אצבע אינן משתנות לאורך השנים, אלא נותרות זהות ולא ניתנות לשינוי כדוגמת ניתוחים פלסטיים אחרים ולכן מהווים אמצעי זיהוי חשוב. ניתן לחלק את סוגי יצירת תבניות העור באצבעות הידיים לשלושה סוגים:

  • לולאה.
  • מערבולת.
  • קשת.

 

על אף שאלו מסווגים לשלושה סוגים ברורים, אין זה אומר שהם זהים אחד לשני, שכן הפרטים הקטנים בהם משתנים בין אדם לאדם בהתפצלות של הצורות, גודלם וכד'.

מהי טביעת אצבע

 

למה צריך זיהוי טביעת אצבע?

בעוד שניתן לשנות איברים שונים בגוף כדוגמת אף, שפתיים וכד', את טביעות האצבע כאמור לא ניתן לשנות. פרט לכך, אלו נשארות על הגורמים השונים בהם אנו נוגעים, ולכן, מהווים סממן מזהה חשוב אשר באמצעותו ניתן לאתר עוברים על החוק.

כך לדוגמה, אדם אשר פרץ לבית בכדי לגנוב, ונגע בחפצים שונים ללא כפפות, השאיר אחריו 'עקבות', טביעות האצבע, ובאמצעותן ניתן יהיה לזהותו ולאתרו. אלו בעלי חשיבות גבוהה אף יותר כאשר מדובר בפשעים גדולים יותר.

כמו – כן, חשוב בהתאם בהגעה לזירת פשע לא לגעת בדבר שכן נגיעה עלולה לשבש את טביעות האצבע שיעידו על הפושע. ולכן לרוב נראה בידודי זירות וכן איסוף ממצאים בזהירות רבה.

לצד זאת, כפי שנאמר קודם לכן, לעיתים הפושע יפעל תוך שימוש בכפפות ואלו עלולות לשבש את הסיכוי לזיהוי שלו באמצעות טביעות אצבע, זהו למעשה החיסרון היחיד שבדבר.

זיהוי טביעות אצבע
זיהוי טביעות אצבע

איך מזהים טביעת אצבע?

בעת שאנו נוגעים עם האצבע במשטח, תישאר עליו טביעת האצבע שלנו. טביעת אצבע זו תהיה כמובן ניתנת לזיהוי. לא כל טביעות האצבע נראות לעין, ולעיתים ישנו הצורך בשימוש באבקות ייחודיות או אמצעים כימים שונים בכדי לאתרם. טביעות אצבע אלו, נקראות טביעות לטנטיות. הטביעות יכולות להישאר כמעט על כל דבר, כך ניתן לאתרם על כוס, כלי כתיבה, מסמך וכד'.

איך מזהים טביעת אצבע?

 

היכן אנו נתקלים בצורך בזיהוי טביעת אצבע?

מקרי פשע רבים נעשים תוך מודעות של הפושע כי במידה וישאיר סימנים מזהים – הוא עלול להיתפס ולעמוד לדין. ולכן, ינסה ככל הניתן לצמצם אפשרויות זיהוי שלו.

אך עם זאת, טביעת אצבע הינה לפעמים ה'עקב אכילס' של הפושעים, שכן קל מאוד להשאיר אותה במקומות. ובהתאם, זיהוי טביעת האצבע יהיה אמצעי קריטי ומשמעותי בחקירות רבות ולעיתים יסייע בפיצוח חקירה שלמה.

ניתן לסווג את המקרים בהם נכון לבצע טביעות אצבע לשלוש מרכזיים :

  • הראשון, אשר גורף את רוב המקרים בהם משתמשים בטביעות אצבע הוא לשימוש כוחות הביטחון. רוב המדינות המערביות המתקדמות מחזיקות מאגר של טביעות אצבע המורכב מכלל האנשים שנעצרו והגיעו לתחנת המשטרה, זאת על מנת שניתן יהיה לזהות במידת הצורך את טביעת אצבעותיהם במידה של פשע בעתיד.
  • השני, הינו באסונות, כאשר ישנו הצורך באיתור קורבנות אסון. כך לדוגמה במידה ולא ניתן לזהות גופה שנמצאה, קיימת האפשרות לקחת טביעת אצבע ולנסות למצוא לה התאמה.
  • והשלישית, לשימוש מערכת בתי המשפט, טביעת אצבע יכולה לשמש כראיה ישירה במידה וניתן להסיק כי מדובר באשמת החשוד.

היכן אנו נתקלים בצורך בזיהוי טביעת אצבע?

 

חוקר פרטי לזיהוי טביעות אצבע

לא בכל מצב המשטרה אכן יסכימו לבצע זיהוי בדיקת אצבע, שכן אם לא נעשה פשע המצריך זאת, יהיה זה עבורם בזבוז משאבים. אך אם למרות זאת אתם נתקלים בסיטואציה בה חשוב לכם לדעת האם חדרו לכם לפרטיות, והאדם שעשה זאת השאיר את טביעת האצבע שלו, תוכלו לפנות לחוקר פרטי בעניין.

חוקר פרטי מקצועי מהתחום ידע לבחון את טביעות האצבע, להשתמש באמצעים השונים לזיהוי ולאתר עבורכם את האדם החשוד בחדירה לפרטיותכם. חשוב לפנות במקרה זה לחוקר פרטי מוסמך ומיומן, בעל תעודות שכן במקרה ותרצו לפעול צעד נוסף עם הזיהוי – שיהיו אלו ראיות עליהן תוכלו להסתמך.

עניין נוסף החשוב בפניה לחוקר פרטי הינה פעולה בצורה חוקית. חוקר פרטי מכיר את החוק וידע לפעול בצורות חוקיות, בפעולה עצמאית או בסיוע של חוקר לא מוסמך אי הכרת החוק עלולה להוביל דווקא לתוצאות הפוכות ולכן יש להיות ערים לכך.

חוקר פרטי לזיהוי טביעות אצבע

 

לסיכום

טביעות האצבע מהוות דרך זיהוי ייחודית לכל אדם ואדם עקב התפתחותן המושפעת מגורמים שונים ואקראיים. ולכן, כבר בעבר ועד להיום נעשה בהן שימוש לזיהוי, כאשר כיום, ישנם אמצעי טכנולוגיה שונים שמסייעים בזיהויים מורכבים, הן אבקה מיוחדת, והן חומרים כימים אחרים.

אלו יספקו כאמצעי זיהוי חשוב לרוב לטובת צרכי כוחות הבטחון ובתי המשפט אך אכן ניתנים לשימוש גם באופן פרטי, בפניה לחוקר פרטי המקצועי ומוסמך לכך וכן בעל הידע המתאים אודות החוק בנושא.

לסיכום

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

0 +
שנות ניסיון
% 0
דיסקרטיות וסודיות
0 +
מקרים שטופלו
7/ 0
זמינים עבורכם מסביב לשעון

רוצים שנחזור אליכם לייעוץ חינמי? השאירו פרטים

100% סודיות ודיסקרטיות - בהתחייבות!

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים