חקירות אונס והטרדה מינית

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

חקירות אונס והטרדה מינית
חקירות אונס והטרדה מינית

 

ל א. שתי אותיות, מילה קצרה ועדיין, אנשים מתקשים להבין אותה. חקירות האונס וההטרדה המינית כאן לכל סוגיה שלא הסתיימה בלא, ולכל תחושה לא נעימה שנחוותה ושלא היה צריך לחוות, גם בלי לומר לא. בתחום הקשוח הזה, אל תהיו לבד, פנו לחוקר בנושא חקירות אונס והטרדה מינית, שיסיע לכם להשיג את הראיות הנדרשות ולהוכיח כי הצדק אצלכם. להרגשה שלכם ולטובת הצלה של נפגעים עתידיים.

 

הטרדה מינית

להטרדה מינית אין מקום מיוחד או זמן מיוחד – היא יכולה להתקיים בכל מקום ובכל זמן. וכמה שאנו חושבים שאנו מודעים לכמות, יש הרבה הרבה יותר.

בהגדרה של ההטרדות המיניות יש להחשיב הן הטרדות מילוליות והן הטרדות פיזיות. בכל תחושה שכזו אין לזלזל, גם מאחר וההטרדה הזו תיחרט באדם שנפגע וגם בכדי למנוע חוויה שכזו מהאדם הבא. ולכן, כדאי יהיה לשתף, לספר ולקבל עזרה.

 

אונס

מקרי אונס הם מקרים קשים מאוד, וכל נפגע\ת אונס בוחר\ת בדרכי ההתמודדות שלו\ה. אבל חשוב גם שכל נפגע\ת אונס ת\ידע שיש להם למי לפנות. בין אם זה לעזרה נפשית, ובין אם עזרה בהעמדה לדין של האשם.

במקרים אלו ניתן יהיה לפנות למשרד חקירות אשר יסייע בהשגת ראיות מספקות לבית המשפט. הראיות עשויות להיות גורם מכריע במשפט ואף יכולות להקל על הנפגע\ת בבית המשפט.

 

הטרדות מיניות ואונס במקום העבודה

כנראה ששמעתם לא פעם ולא פעמיים בטלוויזיה על מקרים בהם התרחשה הטרדה מינית או התחרש אונס במקום העבודה. מקום העבודה מהווה לעיתים בסיס נוח לפוגעים, שכן כולם מגיעים כל יום, לא ניתן להתרחק יותר מידי ולעיתים כאשר מדובר בפוגעים בעלי תפקיד גבוה יותר משל הנפגע\ת, המצב עלול להסתבך עוד יותר כשכן הנפגע\ת לא ירצו גם לאבד את מקום עבודתם.

ולכן חשוב מאוד לסייע ביצירת מקום העבודה כמקום בטוח, להעלות למודעות את אפס הסבלנות כלפי פגיעות מיניות ולחדד נהלים מדויקים בנושא. ובמקרים בהם התרחשה פגיעה מסוג זה, יהיה כדאי לדווח על אותו האדם, בכדי להעמידו על מעשיו וכן בכדי למנוע מפגיעות נוספות של עובדים אחרים.

 

כיצד מתבצעות חקירות אונס?

חקירות אלו הינן בתחום החקירות אותן מבצעת המשטרה, אך בנסיבות מסוימות נפגעי אונס בוחרים לפנות לחוקרים פרטיים. החוקרים הפרטיים אמנם בעלי כלים רבים לביצוע החקירה אך לא יהיו לרשותם כלל הסמכויות הדרושות כפי שיש לחוקר המשטרה. עם זאת, הדבר לעיתים מביא לתחכום רב יותר בקבלת הראיות אשר יכול לסייע בתהליך איסוף הראיות.

כמו – כן, יש לדעת כי נפגעי אונס בחקירה במשטרה רשאים לבקש להיחקר על ידי חוקר ממין מסוים, כלומר האם להיחקר על ידי חוקר או על ידי חוקרת. המשטרה מלבד ובמקרים מיוחדים תיענה לבקשה. אלו יכולים לסייע בפתיחות שיגלו הנפגעים.

 

איך בוחרים חוקר פרטי מתאים?

העניין רגיש ביותר ובהתאם, מאחר ומדובר בעבודה משותפת של החוקר עם הנפגע\ת חשוב ביותר יהיה הקשר ביניהם, הפתיחות וההקשבה של החוקר.

לאחר יצירת קשר עם חוקר פרטי ווידוא כי הוא אכן עומד בקריטריון זה, יהיה ניתן לבחון את הקריטריון הבא, מקצועיות הכוללת דיסקרטיות ושימת דגש על הפרטים הקטנים, אותם ניתן לשמוע בצורת ההתנסחות שלו, בחקירות קודמות שלו וכמובן לפי גודל איכות ודירוג המשרד בו עובד.

קריטריונים אלו יהיו חשובים ביותר, ולא ניתן לוותר על אחד מהם שכן יחדיו הם יסייעו לכמה שפחות עוגמת נפש לנפגע\ת מחד ויביאו לתוצאות הטובות ביותר מאידך.

בהתאם לסעיף הקודם, יהיה נכון לקחת כשיקול נוסף גם את מין החוקר, ולבדוק האם יש צורך בכך במקרה הספציפי, שכן המשטרה מבצעים זאת על מנת שהנפגע\ת ירגישו כמה שפחות אי נעימות בסיטואציה, עד כמה שניתן במצב הקשה הנתון.

 

 

חקירות אונס והטרדה מינית – מתי פונים?

לא פשוט להחליט לשתף בכל מה שקרה, זה מעין לפתוח פצע מחדש, ולכן לא כל נפגע\ת הטרדה מינית או אונס יפנו ישירות לחקירת העניין וחלקם ייקחו את הזמן לעכל את כל מה שקרה ואף יחליטו ראשית לפנות לטיפול מקצועי כדוגמת פסיכולוג.

חשוב לדעת כי בחקירת אירוע שכזה שהתרחש לפני כשבוע שבועיים ניתן יהיה להגיע ליותר ראיות בטווח זמן קצר יותר.

ואילו חקירת אירוע שכזה בטווח זמן רחוק יותר עלולה לגרור לשאלות כדוגמת – 'ולמה הגעת רק עכשיו'? אך שאלה זו אינה שיקול שכן יש להשיב עליה בכנות ולהסביר את התהליך שהוביל לפניה. כך או כך, ניתן לפנות ולהגיש תלונה על הפוגע.

 

מה עוד חשוב לדעת?

חשוב לדעת שאתם לא לבד, שיש המון ארגונים ומקומות בהם ניתן להכיר אנשים נוספים שחוו זאת. וחשוב לדעת שפניה לחוקר היא פניה חשובה, היא תוכל לסייע לכם בהרגשה כשתדעו שהאדם שפגע בכם הועמד לדין וכן תתקבל תחושת הרוגע שזה לא יקרה לאדם נוסף. אך עם זאת, את הפניה לחוקר תבצעו בזמנכם שלכם, כאשר אתם מוציאים את החוקר המתאים וכאשר אתם מרגישים מוכנים לזה נפשית.

 

לסיכום

חקירות אונס והטרדה מינית הינן חקירות העוסקות בתחום רגיש במיוחד, אליו יש לגשת בהתאם ברגישות המרבית ולדעת להרפות כשצריך. עם זאת, ישנו גם הצורך לבצען שכן חקירה שכזו עשויה להציל את הקורבן הבא של הפוגע ובכך להציל חיים שלמים.

ולכן, יהיה חשוב לפנות לגורם מקצועי ומיומן, חוקר פרטי המכיר לעומק את הנושא ושידע לפעול ברגישות והקשבה לצד דיסקרטיות ועבודה מדויקת לקבלת כמה שיותר ראיות קבילות וחד משמעיות לבית המשפט בכדי להעמיד את הפוגע לדין.

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים