חקירת גניבת זהות

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

בעידן שאנחנו חיים בו היום אין ספק שהרצון לעוד ועוד רכוש רק עולה וגובר. יש אין סוף אפשרויות, חידושים ואופציות כך שרובנו מוסיפים להתחדש באופן תדיר. רכוש הינו תמיד עניין בעל משמעות גבוהה מאוד בחיינו, גם אם מדובר בחפצים מיוחדים, הבית או הרכב שלנו, אין לתאר את התחושה הלא נעימה כאשר מישהו פוגע ברכוש שלנו אך גם כאשר יש לכך השלכות נוספות שדורשות פתיחת חקירת גניבת זהות.

מכיוון שאנחנו חיים בעידן שהקניין האישי רק הולך ועולה אין ספק שצריך למצוא דרכים לשמור ולהגן עליו. על אף שאנחנו חיים בעידן בו המרחב הציבורי הינו אזור יחסית בטוח, עדיין גניבות הן דבר שעלול לקרות לכל אחד מאיתנו.

אחד הדברים היותר מורכבים שנגנבים לנו הם דברים אישיים כמו, ארנק המכיל תעודת זהות, אשראי וכדומה. לכל סוגי הגניבות ישנו מענה, ישנם אנשים שמקצועם הוא להתעסק בלחקור ולהשיב את האבדה שלכם. הוסיפו לקרוא וגלו כיצד מתנהלות חקירות של גניבות זהות ואיך מתמודדים עם גניבה כזו.

 

חקירת גניבת זהות – הסכנה בגניבת הזהות שלכם

הסכנה העיקרית בגניבת תעודת הזהות שלכם הינה השימוש בזהות שלכם בשביל כניסה לאתרים, רכישה באינטרנט והזדהות לא חוקית. אין ספק שמקרה כזה הוא מקרה קיצון אך לאחרונה ישנם יותר ויותר מקרים של גניבת זהות בציבור הרחב.

אחד הדרכים הטובות להתגונן בפני גניבת זהות היא להכיר כיצד היא מתבצעת ובכך לדעת איך מתמגנים ממנה. ישנם מומחים רבים בתחום שגם יעזרו לכם במידה וגנבו את הזהות שלכם אך גם מדריכים כיצד להימנע מכך שזה יקרה גם לכם.

ברוב המקרים, גונבים גנבי זהות את מספר תעודת הזהות של אנשים אחרים ומשתמשים בו לפתיחת חשבונות בנקים, קבלת הלוואות, הנפקת כרטיסי אשראי וכדומה. ישנם דרכים רבות להשגת זהות של אדם אחר, וסביב מקרים אלה מתקיימות גם החקירות כנגד גניבות זהות.

החוקרים עוקבים אחר אופציות אלה וחוזרים אחורה בכדי לזהות צעדים שפעלו באזורים כאלה כגון:

  • גניבת ארנקים – זוהי הדרך הנפוצה ביותר להשיג כמה שיותר מידע על אדם אחר. בארנק קיים כרטיס אשראי, תעודת זהות, מספר רישיון נהיגה ועוד פרטים מזהים רבים.
  • פריצה לבתים – בביתנו קיים מידע עצום אודותיו כולל מאפיינים הקשורים לדרך החיים שלנו. בנוסף, ניתן למצוא בבתים של אנשים מחשבים, מסמכים שונים, טלפונים, רכבים ולמעשה כל הקשור לאופן החיים של האדם. המטרה לרוב בפריצה לשם השגת זהות של אדם אחר היא חיפוש אחר מסמכים אישיים ומספר זהות.
  • חיפוש בחפצים אישיים – כמות התלונות על גניבות זהות על ידי אדם קרוב עולות לאחרונה במספרים מטרידים מאוד. כיום, הרבה מגניבות הזהות מתקיימות על ידי אדם שהיה קרוב אלינו, עמית לעבודה, מכר או אפילו בן משפחה מדרגה מסוימת. ברמה כזו, הגישה של אותו אדם למסמכים האישיים שלנו ולפרטים שלנו גבוהה מאוד וקל לו להשיג כל מידע שהוא צריך. מירב הפעמים נעשה חיטוט בחפצים האישיים כאשר הם נגישים וגלויים לגמרי בגלל הקירבה בין אותם שני האנשים ולא מתקיים חשד לפריצה כלשהי. מספר נוסף של מקרים נרשם על ידי גניבות זהות מהשכנים.
חקירת גניבת זהות
חקירת גניבת זהות
  • גניבת דואר – הרבה מהדואר אודות פרטיים אישיים שלנו נשלחות במייל האישי שלנו לנייד או למחשב, אך כיום עדיין נשלחים מכתבים בדואר המכילים מידע רגיש עד מאוד. לרוב, המכתבים נערמים בכניסה לביתנו ולא נעולים מאחורי מנעול וגם אם הם כן נעולים המפתח קל מאוד לפריצה. בתוך מכתבים כאלו המגיעים מהבנק, קופות גמל, חברות האשראי וכדומה קיים מידע רגיש מאוד אודות פרטיים אישיים שלנו וכך קל לקבל הרבה מידע באופן זמין מאוד.
  • פריצה או גניבה של טלפון סלולרי – בטלפון הנייד שלנו יש מידע רב מאוד המכיל לרוב גם פרטי כרטיס אשראי ובנק, קופות חולים, מיילים אישים וכדומה. הטלפונים של רובנו מכוסים ברשת יחסית יציבה של בטחון וסיסמאות רבות אך הרבה מאיתנו לא מקפידים על סיסמה מורכבת או כמו כן לא נועלים אפליקציות רגישות בסיסמה נוספת ובכך המידע זמין מאוד. כאשר נגנב לנו הנייד אפשר להיות בטוחים שהגונב יכול להיכנס כמעט לכל מידע שהוא רוצה אודות החיים הפרטיים שלנו, ובכך גניבת נייד מהווה אופציה ממשית מאוד לגניבת זהות.

 

פנייה לחוקר פרטי ולמשרד החקירות

כאשר אתם חושדים שנגנבה מכם הזהות או מגלים שנעשים הרבה מהלכים על שמכם ללא ידיעתכם מומלך מאוד לפעול מהר ולפנות למשרד החקירות הקרוב אליכם ביותר. כאשר אתם פונים למשרד חקירות אתם מבטיחים שמירב המאמצים למציאת האבדה יתקיימו ובכך תמנעו גם את הגניבות הבאות על ידי אותו אדם וגם תוכלו להשיב את האבדה שקרתה לכם.

לכל חקירה ישנם מספר שלבים בהתאם מקרה ולאירוע. ראשית כמובן, יש על הלקוח להסביר את כל פרטי האירוע ובכך מתנהלות פגישות המתארות את המקרה, והחוקרים שואלים את כל השאלות הרלוונטיות בכדי לקבל תמונה מלאה. עם המשך החקירה עולות שאלות נוספות. בשלב הבא, ינסו החוקרים למצוא את האבדה וכן גם את הגונב על פי הפרטים שנתנו להם.

ישנן חקירות שבשלב זה המידע הספיק והאבדה נמצאה וישנן חקירות שהשלב השלישי יהיה מעקבים, ושימוש באמצעים טכנולוגיים שייסעו במציאת האבדה. במקרה של גניבת זהות, ניתן לעקוב אחר כל הפעולות שנעשו על אותה הזהות שבעל הזהות המקורי לא מכיר ולא מזדהה איתן.

ישנו חלון הזדמנויות מסוים למציאת גנבי זהות שלאחריו לרוב הגנבים נוטשים את הזהות הגנובה ועוברים לאחרת ובכך לא יהיה אפשר להשיב הרבה מהאבדות ולהוכיח את הגנב. בגלל סיבה זאת, חשובה מאוד התגובה המהירה והפנייה המיידית לחוקר פרטי שיסייע לכם למצוא את הגנב ולהשיב לכם את כל אשר נגנב לכם, ובעיקר את הפרטיות והשקט האישי שלכם.

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים