לאחר כל תאונת דרכים מתחילה דרך ארוכה עד קבלת הפיצויים מחברת הביטוח. דרך זו היא ארוכה, מאחר וחברת הביטוח תעשה מאמצים לאתר כל פרט שיאפשר לה להפחית בתשלום הפיצויים.
מחקר של אירוע ביטוחי בתחום התעבורה חייב להיעשות באופן סדור ובעזרת כלים טכנולוגיים מתקדמים, אחרת רוב הסיכויים שיהיה קשה להגיע למסקנות חותכות. במאמר זה נציג מספר דגשים למחקר זה.
יש להגיע לזירת האירוע כמה שיותר מהר
לצד עורך דין תעבורה המתמחה בתחומו, חייבת לעמוד חברת חקירות איכותית, אשר תספק לו את עדויות המפתח לצורך ניצחון במשפט.
באופן דומה, כאשר חוקרים אירוע ביטוחי בתחום התעבורה, חייבים לנסות להגיע למקסימום ראיות, כדי להעלות את הסיכויים שתצליחו במאבק על קבלת הפיצויים. אחד המפתחות העיקריים לחקירת אירוע תעבורה, הוא הגעה מהירה לזירה.
כל דקה שעוברת משמעה עוד מכונית שחולפת ומעיפה לצדדים חלקים מכלי הרכב המעורבים, עוד עד לתאונה שהחליט לעזוב את הזירה וללכת הביתה, עוד עדויות שהלכו לאיבוד. לכן, המפתח למחקר אירוע ביטוחי בתחום התעבורה הוא הגעה מהירה ככל האפשר לזירה.
הגעה יחד עם השוטרים תאפשר לחוקר להיות עד לראיונות שהם עורכים ולראיות אשר הם אוספים ולוקחים עימם. כך, תוכלו לבקש גישה לראיות הללו בשעת הצורך, ולא תצטרכו להסתמך אך ורק על הדברים שמצאתם בכוחות עצמכם.
איסוף עדויות מהמעורבים בתאונה ומעוברים ושבים
מאבק משפטי על תביעת פיצויים לאחר אירוע ביטוחי בתחום התחום התעבורה, מגיע פעמים רבות להכרעה על פי עדויות של בלתי מעורבים שנכחו במקום.
לכן, אחד האלמנטים המרכזיים במחקר האירוע, הוא פשוט לגשת לצופים מהצד, ולשאול אותם באופן מפורט מה הם ראו. עדות של אדם אחד אינה נחשבת ראיה חזקה במיוחד, כי יש סיכוי גדול שהוא הושפע מההתרגשות האישית שלו, או מהזווית הספציפית בה צפה באירוע.
כאשר מראיינים כמות גדולה של אנשים, ומשיגים עדויות תואמות במידה כזאת או אחרת, הדבר מעלה משמעותית את הסיכוי לכך שתוכלו להשיג ראיות חותכות שיתמכו בטענותיכם. נוסף על כך, עדויות האנשים יכולות בהחלט להיות הרמז שיוביל אתכם לממצאים פיזיים בזירה.
מידע על זווית הפגיעה של כלי הרכב זה בזה תוביל לעיתים לאיתור חלקים מכלי הרכב שעפו לצד הדרך, ואמירות הנוגעות למאפייני הדרך לפני התאונה יכולות להוביל לממצאים שיעבירו את האחריות לאירוע אל המועצה המקומית.
חיפוש צילומים ממצלמות כביש
לאחר הגעה מהירה לזירה, איסוף ממצאים פיזיים וראיונות עם צופים מהצד, מגיע השלב של ניצול הטכנולוגיה המודרנית. כבישים רבים בישראל מכוסים במצלמות המנטרות אותם יום וליל.
מצלמות אלו בחלקן נועדו להערכת מהירות הרכבים הנוסעים, ואילו אחרות נועדו למטרות שיטור ואיתור עבירות תנועה. כדאי מאוד לנסות לבדוק האם יש מצלמות הקיימות בזירה התאונה, האם הן שייכות למשטרה או למועצה המקומית, ולנסות להשיג את הסרטים שהן צילמו.