נטרול האזנות סתר

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

בעידן של מכשור מתקדם בכל פינה ובכל כיס, כמובן שעולה החשש כי הוא יבוא גם לרעתנו ולכן חשוב להיות ערניים לכל שינוי במכשיר ולכל מידע שמופץ ולא ידוע לנו כיצד. אם אכן יש בידנו זיהוי חשוד להאזנת סתר אחרינו יהיה נכון לפנות למשרד חקירות או לחוקר פרטי אשר יודעים ומכירים את דרכי הפעולה, ובאמצעות המכשור הדרוש ידעו לתת מענה, לזהות את המאזין ולפעול לנטרול האזנות סתר.

 

תופעה מתפשטת

כיום, כל אדם מחזיק במספר מכשירים אלקטרונים חכמים כדוגמת טלפון חכם, מחשב נייד, אייפד ועוד. אך לצד הנוחות הרבה שמכשירים אלו מביאים עימם, הם מביאים גם סכנה גדולה – באמצעותם ניתן לחדור לפרטיות בעלי המכשירים באמצעים שונים כאשר אחת הדרכים לכך היא האזנת סתר.

אם בעבר בכדי להאזין בסתר היה דרוש מפגש עם האדם אחריו רוצים לעקוב או לפחות הגעה פיזית לרכבו, ביתו או אל העסק שלו – כיום ניתן להאזין מבלי אפילו להכיר את האדם לעומק, רק באמצעות הגעה לנייד שלו דרך מכשירים אחרים. ולכן, לאור הקלות בהן נעשות האזנות סתר, הדבר הפך לנפוץ ביותר ויש להיזהר בשימושים השונים במכשירים ולשים לב לכל דבר המעלה חשד.

אינדיקציה

אז איך בכלל ניתן לדעת שמבוצעת האזנה? האמת היא שקשה מאוד לדעת בוודאות אם מתבצעת האזנה בצורה עצמאית וישנו הצורך בציוד ומכשור מתקדם לכך – את אלו ניתן למצוא במשרדי חקירות. אך כן ניתן לזהות סימנים מחשידים ראשונים – אשר יהוו את הסיבה לפנות למשרד חקירות. סימנים מחשידים יהיו זיהוי צפצופים מוזרים מהמכשירים הטכנולוגים השונים, זיהוי הגעת מידע אישי לאנשים אחרים שלא היו אמורים להכיר במידע זה ועוד.

אנשים רבים נוטים לא לתת חשיבות לסימנים אלו ולקוות כי מדובר בצירוף מקרים, אך האזנת סתר יכולה בטווח הארוך לפגוע באדם לו מאזינים ויתרה מכך, מדובר בעבירה על החוק, משמע האזנות סתר לא אמורות להתקיים.

 

איך בעצם מבצעים האזנות?

ביצוע האזנה לאדם או חברה הינה פעולה פשוטה יותר ממה שנראה, באמצעות התקדמות הטכנולוגיה, משווקים אמצעי מעקב והאזנה מתקדמים ביותר הכוללים רמקולים זעירים, וישנן אף תוכנות מיוחדות אשר עוקבות אחר פעולות אלקטרוניות שונות ו"מקשיבות" למתרחש סביב המכשיר הטכנולוגי האישי של האדם הנעקב. מאחר וכיום ניתן להאזין לכל אדם, חשוב מאוד להיות ערניים לכך.

 

מדוע חשוב לנטרל האזנות סתר?

האזנות סתר למעשה מעבירות מידע פנימי ואישי של גופים ואנשים אל גורמים אחרים שלא אמורים לקבלם, זוהי חדירה לפרטיות שאינה חוקית. חדירה לפרטיות זו עלולה לבסוף לבוא לרעת האדם או הגוף לו מאזינים.

כך לדוגמה, יכולות חברות מתחרות לגלות רעיונות של החברה, או שפרטים אישיים אודות אדם יכולים להתפרסם ולמנוע ממנו התקדמות בתפקידים שונים. לעולם לא ניתן לדעת היכן ומתי נפגוש את המידע הפרטי אשר "נגנב" מאיתנו ולכן עולה הצורך למנוע זאת עוד בחשד הראשון, כדי למנוע הגעה של כל פיסת מידע אפשרית לגורמים אחרים.

 

נטרול האזנות סתר – איך עושים את זה?

לאחר שעולה החשד לכך שמבוצעת האזנה, רצוי וכדאי לפנות לחוקר פרטי או למשרד חקירות. זאת מאחר ולהם היכולת לזהות את מקור ההאזנה וכן להשיג את הראיות הנדרשות לטובת העמדתו לדין.

לצורך זיהוי מקור ההאזנה נדרש שימוש באמצעים טכנולוגים מתקדמים ויקרים ובנוסף ישנו הצורך בניסיון וידע כיצד חושפים מאזינים. את אלו יהיה קשה מאוד להשיג באופן עצמאי.

 

התרת ספקות

פרט להיות האזנות הסתר למקור חדירה לפרטיות, בעת שעולה החשד להאזנה, עולה גם מידה מסוימת של לחץ ופחד לשתף סובבים במקרים אישים ובמידע לאור החשד כי המידע יעבור גם לגורמים אחרים אשר לא אמורים להיות חשופים אליו.

אלו לאורך זמן יפגעו בבריאותו ובקשריו האישים של אותו אדם החושש כי מאזינים לו. ולכן אם ישנו הספק כי קיימת האזנה, אפילו רק בכדי להתיר את הספק יהיה כדאי לפנות למשרד חקירות אשר יבדקו את הדברים וייתן את הבטחון הדרוש.

 

פנו למומחים

להאזנות סתר יכולות להיות השלכות מאוד משמעותיות על האדם לו מאזינים. לרוב יהיה זה בטווח הארוך ולכן נהוג לחשוב כי נטרול האזנות אינו נושא חשוב כל – כך. אך לא יהיה נכון לפעול בהתאם לכך.

חשוב כן לטפל בבעיה, ובעת הטיפול לדעת לפנות לגורם המתאים לפתרונה – משרד חקירות אשר מיומן ומכיר מקרים שכאלו וידע לפעול ביעילות וביסודיות לנטרול ההאזנות, להשגת ראיות ולהעמדה לדין של המאזין.

 

פניות שווא

לעיתים עולה בקרב אנשים שונים החשש כי ישנה האזנת סתר אחריהם אך משיחת בירור ראשונית עם משרד חקירות נראה כי אין החשש נכון. משרד חקירות אמין ידע להכווין אנשים אלו ולהסביר כי מדובר בהוצאה כספית מיותרת. ולכן במידה ואינכם בטוחים האם לפנות למשרד חקירות כי אינכם בטוחים במקרה שלכם, פנו למשרד איכותי וכך תוכלו להבטיח כי במידה ומדובר בפניית שווא לא תוציאו את כספכם לחינם.

 

לסיכום

האזנות סתר מצד אחד נשמעות מאוד לא הגיוניות עבורנו לאור הקלות בהן הן מתבצעות אשר לרוב לא מעלה חשד, ולכן אנו נוטים לא לתת להן את המקום הראוי אך הן אכן בעלות השפעה מרובה עלינו. ולכן חשוב כן לתת להן את תשומת ליבנו ולפנות למשרד חקירות, משרד אשר מיומן, מקצועי, עם חוקרים פרטיים מומחים לחקירות מסוג זה.

כך תוכלו להיות בטוחים כי במידה ובמדובר במקרה שלא מצריך את מעורבותם הם יידעו להיות כנים איתכם, להסביר לכם את הסיטואציה ולחסוך מכם הוצאות מיותרות. פרט לכך ואף חשוב יותר היא פניה למשרד חקירות מיומן לטובת זיהוי המאזין בצורה היעילה והמקצועית ביותר אשר תנטרל את האזנות ואף תעמיד לדין את המאזין.

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

0 +
שנות ניסיון
% 0
דיסקרטיות וסודיות
0 +
מקרים שטופלו
7/ 0
זמינים עבורכם מסביב לשעון

רוצים שנחזור אליכם לייעוץ חינמי? השאירו פרטים

100% סודיות ודיסקרטיות - בהתחייבות!

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים