איתור האזנות סתר

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

תחום החקירות הפרטיות בשנים האחרונות עבר שדרוג ביחד עם עליית הביקוש שרק עולה ומתגברת. כיום, תחום הריגול, הבילוש, איתור האזנות סתר וחקירות הפרטיות אינו דומה למה שהיה לפני כמה שנים.

אם לפני כמה שנים רוב החקירות בוצעו על ידי חוקרי פרטיים בצורת האזנות פיזיות, תצפיות מרובות וכדומה, כיום קיים מכשור מתקדם אשר עושה את העבודה בעצמו וכל מה שנשאר זה להשלים את הפאזל. עם זאת, הרבה מהציוד הטכנולוגי אשר משמש חוקרים פרטיים מקבל גם במה בשוק הפרטי והאזרחי באופן כללי.

רבים האנשים כיום אשר מחפשים לעצמם לרכוש ציוד ריגול בכדי לעשות בו שימוש פרטי. לא תמיד שימוש כזה הוא חוקי אך קיים ציוד אשר ניתן גם לשימוש פרטי. בארץ החוקים בנושא חקירות פרטיות הינם קפדניים מאוד ומעוגנים תחת חוק חוקרים פרטיים.

כפי שקיימים גם מכשירים לקיום האזנות בסתר כך גם התפתח תחום מתקדם מאוד של איתור האזנות סתר. במידה ואתם חוקרים פרטיים בעצמכם, מתעניינים בתחום או חשובים לרכוש לעצמכם ציוד לאיתור האזנות סתר מחשד לריגול – הוסיפו לקרוא וגלו את כל הפרטים הרלוונטיים

איתור האזנות סתר

 

 מהן האזנות סתר

האזנות סתר הן פעולה של התקנת מכשיר האזנה אשר מקליט שמע אדם אחר ללא ידיעתו. הגדרה נוספת לכך הנה, הקלטה, פיקוח, קליטה או הקשבה לשיחה של הזולת ללא הסכמה של אף צד מהשחים.

האזנות סתר משמשות בדרך כלל לצורך השגת מודיעין או לקבלת רקע על מעשים שקרו בעבר דרך הקלטות קיימות. האזנות סתר הינן כלי נפוץ הקיים שנים רבות. משחר המצאת יכולת ההקלטה, אנשים מקליטים ומאזינים במקרים רבים.

כלי האזנות הסתר מאפשר הרבה פעמים לפצח תעלומות בתחום הריגול והבילוש אשר תורמים רבות גם למשטרה וגם לחוקרים הפרטיים. כמו כן, כיום רבים האנשים הבוחרים להקליט שיחות טלפון שלהם וכדומה.

איתור האזנות סתר
איתור האזנות סתר

בתחום הממשלתי, כמעט תמיד השיחות מוקלטות ונשמרות בכדי שיהיה אפשר לחזור אליהן בסיבות פליליות או פוליטיות. בעידן שבו כמעט כל שיחה מוקלטת, וכל מחשב חשוף לפריצה – מערכת המשפט מאותגרת בניסיון של לחוקק חוקים עבור פרטיות הפרט בתחום זה.

הרבה פרשות בעולם מתפוצצות סביב הדלפת חומרי הקלטה מישיבות שונות מה שמעורר הרבה מאוד מחלוקות בנושא. בישראל, מעוגנת סוגיית האזנות הסתר בחוק משנת 1979. לאחר דו"ח מבקר המדינה בנושא ולאחר דיונים רבים בהתנגשות חוק זה אל מול חוקי יסוד כמו כבוד האדם וחירותו, שונה החוק בשנת 1991. הגדרת החוק היא כזו:

  • כל אדם רשאי להקליט, גם בסתר, שיחות שהוא משתתף בהן. כל שיחה עם גוף שירותי, נציג שירות, חבר או קולגה, יכולה להיות מוקלטת ומושמעת באופן חוקי לחלוטין.
  • אם המאזין אינו צד לשיחה אך היא בוצעה במקום ציבורי או פתוח, זוהי האזנה חוקית לחלוטין.
  • האזנת סתר אסורה כאשר היא כאשר המאזין אינו צד לשיחה, והיא אינה בוצעה ברשות הרבית. מדובר על שיחה פרטית שהתנהלה בחדר פרטי או משרד, שם הציטוט איננו סביר.

 

הכוונה בהאזנת סתר מותרת, היא כאשר המקליט רשאי לעשות כל העולה על רוחו בהקלטה בידו. לעומת זאת, שימוש בהקלטת סתר אסורה, מהווה עבירה על החוק. בנוסף לכך שעצם ההקלטה עשוייה להיות פלילית. במקרה של האזנת סתר אסורה כמובן שניתן לפנות למשטרה. העונש על כך יכול להגיע לעד 5 שנות מאסר.

 מהן האזנות סתר

 

כיצד מתקיימות האזנות סתר ומהו איתור האזנות סתר

האזנות סתר פועלות בעזרת מכשירי הקלטה. בשוק כיום קיימים מכשירי הקלטה מגוונים מאוד ברמות תפעול שונות. אחד מהדברים החשובים שיתקיימו במכשיר ההקלטה זה היכולת שלו להיות מסווה, ולכן רוב מכשירי ההקלטה הינם בגדלים קטנים מאוד וללא כל צבע, קולות שמע או כדומה. כמו כן מתקיימים מכשירי הקלטה במכשירי טלפון.

הקלטת שיחות הינה כלי משמעותי מאוד כיום בכל חקירה ולכן מדובר על טכניקה חשובה גם בתחום החקירות הפרטיות. מכשירי האזנה היום פועלים בצורה כל כך מתוחכמת שקשה מאוד לעלות עליהן. מתקיים מאבק של ממש בין מכשירי האזנה לבין מכשירי האיתור שלהן.

כפי שעולה הצורך ליצור מערכות ציתות מתוחכמות כך גם הרצון ליצור מערכות לאיתור האזנות סתר עולה וגובר. הרבה אנשים היום הנמצאים תחת לחץ או חשד לחקירה או מעקב רוכשים לעצמם מכשור שיסייע להם לגלות מעקב של האזנות סתר אחריהם.

כיצד מתקיימות האזנות סתר ומהו איתור האזנות סתר

מכשיר לגילוי האזנות סתר מאפשר להוציא מתפעול או לגלות מכשירי האזנות, ציוד ריגול אלקטרוני כמו: מיקרופונים, מצלמות, מכשירי מעקב מסוג GPS וכדומה. מכשירים לבדיקת האזנות סתר לרוב מאותתים על צג המכשיר כאשר נמצא מכשיר האזנה בסביבה הנבדקת. מכשיר לאיתור האזנות סתר הוא למעשה מקלט רדיו המגלה אותו אלקטרו מגנטיים המשודרים מאמצעי ציתות.

כאשר האיתור מגלה שידורי רדיו במקום להפוך אותם לנתונים או לסאונד, המכשיר מתרגם את אותם אותות לנורות חיווי על המסך. בתהליך השימוש במכשיר איתור האזנות סתר המשתמש מסתובב איתם בחלל, מקרב לחפצים וסורק את החדר בכדי לגלות מכשור ציתות. לרוב, קל מאוד למצוא מכשירי האזנות ברגע שקיים מכשיר איתור תקין ומתקדם.

התדר שמשדרים מכשירי ההאזנות הוא תדר מוכר המאפשר גילוי פשוט על ידי מכשיר איתור האזנות סתר כאשר הוא מכוון לתדר אותו משדר גם המקליט. כאשר עורכים בדירה בחלל לחיפוש מכשירי האזנות, מומלץ להוציא משימוש את כל המכשירים האלקטרוניים הנמצאים בסביבה הנבדקת ולהתהלך בצורה איטית מאוד בחלל.

במידה ואתם חושדים שעוקבים אחריכם או עשויים לצותת לכם ומדובר במקרה נקודתי מומלץ לכם או לרכוש מכשיר לאיתור האזנות סתר או להיעזר בשירותיהם של חוקרים פרטיים. לחוקרים פרטיים קיים הציוד הנדרש וכן גם הידע להתמודד עם ציוד חקירות כזה, תכנון המשך פעולה ונטרול ההאזנות במקרים אלו.

כיצד מתקיימות האזנות סתר ומהו איתור האזנות סתר1

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים