חוקר פרטי האזנות

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

בעולם ההולך ומתקדם לעיתים מרגיש כי בהתאם הפרטיות הולכת ונעלמת. לרוב מדובר בעניין מודע ומבחירה כחלק מחברה החושפת פרטים רבים, אך לעיתים העדר הפרטיות מתרחש ללא כל ידיעה, מצב זה עלול להיות מצב מסוכן שכן בידיעה ניתן לברור את המידע המועבר ואילו באי ידיעה פרטים אישיים וחשובים מתגלים לגורמים שלא היו אמורים להיוודע אליהם. עניין זה מתרחש רבות באמצעות האזנת סתר. האזנות אלו לא רק חושפות פרטים חשובים ונסתרים אלא גם לוקחות עימן את תחושת הבטחון ויוצרות לעיתים פראנויה. לבעיה זו אכן ישנו פתרון – פניה לחוקר פרטי, כל הפרטים כאן:

 

האזנות? מתי? למה? ואיך?

האזנות לרוב יהיו סמויות כך שכמעט תמיד לא נדע כי הן קיימות אלא נגלה אותן באמצעות חשד או ההשלכות שלהן. הן יכולות להתרחש בכל זמן והן לרוב יתרחשו כאשר צד מסוים ירצה לדעת אודותינו פרטים אשר ייסעו לו בתהליכים שונים. כך לדוגמה חברות מתחרות ינסו להאזין האחת לשנייה על מנת לאסוף מידע פנימי על הפעולות העתידיות של החברה.

לרוב האזנות יתרחשו במקום העבודה אך לעיתים אלו יהיו רחבות יותר ויתרחשו גם בבית וברכב של האדם לו רוצים להאזין. דוגמה נוספת של האזנה יכולה להיות של מעסיק לעובדיו בעת שאינו בוטח בהם. חשוב לציין כי האזנות סתר אינן חוקיות ומהוות עבירה פלילית לפי חוק הגנת הפרטיות במידה ואין צו משפט המאפשר את קיום ההאזנה.

בעניין שאלת ה – איך מתקיימת ההאזנה, מדובר בפעולה פשוטה הרבה יותר משנראה לנו. אנו מסתובבים באופן תמידי עם מכשיר סלולרי, מכשיר זה הינו הזדמנות מעולה להאזנות. נוסף לכך הטכנולוגיה המתפתחת הביאה עימה מכשירים זעירים לציטוט אשר לא מושכים את תשומת הלב וקשה מאוד לזהות אותם. מאחר ואלו זעירים כל – כך ניתן להציבם כמעט בכל מקום, במקום העבודה, ברכב, בבית ועוד.

 

אם יש חשד אין חשד

אחד הסימנים המובהקים לכך שמתבצעת האזנה הינו האינטואיציה, ולכן, כאשר עולה חשד כלשהוא כי אכן מתקיימת האזנה יהיה נכון לפנות לחוקר פרטי בכדי לברר ולגלות האם אכן מתרחשת. כך, במידה ומתקיימת תהיה היכולת להפסיקה ולהעמיד את העובר על החוק לדין, ובמידה ואינה מתקיימת ניתן יהיה לקבל שקט נפשי. שכן ההרגשה כי הפרטיות אינה בהכרח מובטחת היא קשה ביותר ויכולה להוביל להתנהגויות שונות והעדר שלווה. בשני המקרים יקבל הפונה רווח מקיום החקירה.

חוקר פרטי האזנות
חוקר פרטי האזנות

האשליה

מאחר ומדובר בתופעה הנסתרת מהעין שכן באה לידי ביטוי מהשלכות ומתחושות, אנשים רבים אינם לוקחים אותה ברצינות, מזלזלים ולמעשה מאפשרים לצד המאזין להמשיך להאזין כרצונם וכן לחדור לפרטיות ולאסוף פרטים. ולכן, חשוב מאוד לא להיות שאננים, לתת מקום לסוגיה, להקשיב לאינטואיציות ותמיד להיות ערניים למתרחש סביב שכן בחקירות רבות של האזנות סתר כל הסימנים היו גלויים והיה ניתן לזהות כי ההאזנה מתרחשת הרבה קודם לכן.

 

הזמן הוא קריטי

נטייה נוספת הינה כי אולי עדיף לחכות מעט, לאסוף עוד מידע בכדי להיות בטוחים שאכן מתקיימת האזנה ורק לאחר מכן לפנות לחוקר פרטי או לבצע פעולה כלשהיא לטובת הפסקת ההאזנה. אך כל האזנה יכולה לחשוף יותר ויותר פרטים חשובים ולכן חשוב לא להמתין, כל המתנה היא לתת במתנה את הפרטיות לגורם המאזין ופניה מוקדמת תביא לשימור המידע שלנו פרטי.

 

כלים כלים כלים

לעיתים אנו מאמינים כי אנו יכולים לפתור את הבעיות לבד, ומאחר ואנו יודעים פלוס מינוס מי הם מתחרינו ומכירים את השטח טוב אנו יכולים לחקור את הסוגייה לבדנו. אך אין הדבר נכון, אחד הדברים הבסיסיים והחשובים בגילוי האזנת סתר הינו שימוש בכלים המתאימים אשר יאתרו את ההאזנה ויביאו להוכחות מהימנות לקיומן. חוקר פרטי יהיה בעל הכלים הרלוונטיים ובהתאם גם הידע והניסיון להשתמש בהם. כך, יוכל לבצע חקירה יסודית, מדויקת, יעילה וללא חשד מהצד המאזין – אלו יהיו קשים לביצוע בלעדיו.

 

ההזדמנות

בעת חשד או ידיעה וודאית על קיום האזנות סתר יש לנצל את ההזדמנות 'לתפוס על חם' את המאזין. תפיסה זו תהיה הוכחה וודאית ומוכחת איתה יהיה ניתן לפנות לבית משפט. אך בשביל אכן לנצל את ההזדמנות במלואה חשוב לפעול בצורה נכונה, עם אסטרטגיה, כלים, ניסיון וידע. חוקר פרטי ידע לתפוס את ההזדמנות בצורה המקצועית ביותר ולסיים את מקרי האזנות בצורה מהירה ויעילה.

 

מה עוד חשוב בחוקר פרטי בגילוי האזנות?

עוד חשוב כי החוקר הפרטי יהיה מקצועי ובעל ניסיון בתחום מאחר ופעולות לגילוי האזנה חייבות להיעשות תוך תחכום ושמירה על פרופיל נמוך על מנת שהצד המאזין לא ידע שאכן מתקיימת חקירה. שכן רק בדרך זו יקבל הצד החושד תוצאות מהימנות על האזנה ויקבל לידיו הוכחות איתם יוכל להגיע לבית משפט בכדי לפתור ולסיים את הסוגייה.

פרט לכך, רצוי ביותר לפנות לחוקר פרטי במקרים אלו מאחר ולעיתים מתוך רגשות הכעס והחשיפה שהאזנה יצרה, יכול הצד החושד בפעולה עצמאית לפעול באימפולסיביות מתוך תחושות אלו ולא מתוך המקצועיות הדרושה ולמעשה להפוך את המצב לקבוע ובעייתי לפתירה עד לכדי בלתי פתיר.

 

ולכן

האזנות סתר הינן תחום מורכב, מצד אחד יכולות לחבל לחלוטין בעסקים וכן בחייהם הפרטים של אנשים החווים תחושות של חדירה לפרטיות אך מצד שני היותן כל כך נסתרות יוצרת אי וודאות שמביאה לספקות האם אכן ישנו הצורך לטפל בבעיה או שמדובר בחשד שווא. אך על אף היות התופעה מרגישה רחוקה ולא ברורה, חשוב מאוד לטפל בה ולפנות לחוקר פרטי אשר יברר האם באמת מתקיימת וידע לעצור אותה במידה ומתקיימת בצורה הטובה ביותר שתחסוך פגיעה ממושכת.

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים