חוקר פרטי לחקירות סייבר

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

'סייבר', מילה גדולה לתחום כולל אשר עוסק ברשת, משמע, חקירות סייבר עוסקות בחשיפת האמת דרך הרשת. על אף שהעניין נשמע לעיתים גדול ומורכב, באמצעות החוקר הפרטי הנכון, בחקירת סייבר, נוכל להגיע למידע ותוצאות שבעבר היו בגדר הבלתי אפשרויות. עם זאת, אכן החקירה עצמה יכולה להיות מורכבת למי שאינו מיומן ומקצועי בנושא ולכן, בעניינים שכאלו רצוי לפנות לחוקר פרטי לחקירות סייבר בעל הניסיון והידע הדרושים.

 

מתי צריך חוקר פרטי לחקירות סייבר? המון מקרים

חקירות סייבר נשמעות כמו חקירות שמתרחשות ברשת על אירועים שהתרחשו ברשת. אך אין רק זה הדבר, חקירות ברשת יכולות להתרחש על נושאים רבים שמתרחשים במציאות עצמה אך קיבלו תיעוד מסוים באינטרנט. כך לדוגמה, קבלת מידע אודות אדם אשר בעל חוב ונראה כי 'נעלם', באמצעות חקירות סייבר יהיה ניתן לאתרו.

מתי צריך חוקר פרטי לחקירות סייבר? המון מקרים

 

להלן מקרים שונים בהם יסייע חוקר פרטי בחקירות סייבר:

  1. חשדות בבן\בת הזוג – כמובן שמדובר בנושא רגיש מאוד עבור האדם החושד, שכן מדובר באדם הקרוב ביותר. חקירות סייבר יסייעו במצב זה לקבל את המידע הדרוש בכדי לאמת או להפריך את החשדות וכל זאת ללא כל חשד של הצד השני – הכל מתרחש ברשת כך שלא יהיה זה פשוט לזהות כי אכן נעשו בדיקות אודות האדם.
  2. גניבה מהעסק – סוג זה יכול להיחלק לשניים – גניבה לקבלת רווח אישי ישיר וגניבה לטובת חברה מתחרה אשר קיימים הציעה אינטרסים שונים תמורת הגניבה. בשני המקרים, לרוב באמצעות חקירות סייבר יהיה ניתן לאתר את הגניבה ובהתאם להעמיד לדין את אותו העובד וכמובן לפטרו. יתרה מכך, יהיה חשוב לבצע חקירה מקיפה בתחום זה שכן לעיתים ישנם שיתופי פעולה בין מספר עובדים כך שפיטוריו והעמדתו לדין של עובד אחד לא מבטיחה שהגניבה תיפסק.
  3. שיתופי פעולה – חקירות סייבר יהיו נכונות לביצוע טרם כניסה לשיתוף פעולה והתמזגות עם חברות אחרות. באמצעותן ניתן יהיה לגלות מידע רב וחשוב אודות הצד השני ובהתאם לקבל את ההחלטות הטובות והנכונות ביותר לעסק. בחקירות אלו החוקר הפרטי יאסוף מידע רב דרך הרשת אודות החובות, הקשרים, ונתונים רבים אחרים נוספים אשר יסייעו במתן תמונה רחבה אודות הגורם אליו שוקלים לחבור.
  4. איתורים – חקירות סייבר יהיו בעלות משמעות רבה מאוד באיתורים של אנשים שונים, במיוחד כאשר החקירה כוללת גם חקירה בינלאומית. בדרך זו ניתן לעקוב אחר פעולות שונות שביצע אותו אדם אותו מנסים לאתר, פעולות רשת אלו יהיו עבור החוקר הפרטי מעין עקבות דרך המוליכות ישירות אל האדם הרצוי. ללא ניסיון וכלים יהיה קשה ביותר למצוא עקבות אלו.
  5. ועוד.
חוקר פרטי סייבר
חוקר פרטי סייבר

למה חשוב חוקר פרטי?

חקירות סייבר הינן חקירות מורכבות אשר כמעט ובלתי אפשריות לביצוע עצמאי. החוקר הפרטי ידע לבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר ביעילות ובמקצועיות ולהביא לפניכם את כלל המידע הדרוש. ניתן לחלק את חשיבות החוקר הפרטי בחקירות אלו ל4 גורמים:

  1. חיבור כל הנקודות – חוקר פרטי מיומן מקצועי ובעל ניסיון ידע לאתר את הפרטים החשובים והרלוונטיים אודות המקרה ממקורות שונים ברשת בשילוב עם ביצוע תחקורים שונים במציאות, ויתרה מזאת, ידע לבצע את החיבור הדרוש בין כלל הנקודות על מנת להגיע לתוצאות. עניין זה לעיתים יהיה מורכב ביותר.
  2. אמצעים טכנולוגים מתאימים – כאמור חקירות סייבר הינן חקירות המתרחשות ברשת. עם זאת, אין זה מספיק לרכוש מחשב בשביל לבצע חקירות סייבר: ישנו הצורך במשתמשים שונים בכדי להיכנס למקורות מידע שונים ופרטיים שאינם פתוחים לעיני כל ופרט לכך, לעיתים בכדי לאמת מידע ישנו הצורך להמשיך את החקירה גם במעקבים אשר מצריכים גם הם חוץ מהידע גם אמצעים טכנולוגים שונים אשר בלעדיהם החקירה עלולה להשתבש.
  3. רק מה שחוקי – עניין חשוב ביותר בחקירות מסוג זה הינו הגבול בין החוקי ל – לא חוקי. גבול זה יכול להיות דק מאוד במקרים מסוימים ולכן אי ידיעת החוק לעומקו יכולה לא רק לשבש את החקירה אלא גם להעמיד לדין את האדם החוקר. ולכן חשוב ביותר לפנות לחוקר פרטי, חוקר המיומן ובעל הידע הנדרש בכדי לספק ראיות שיהיו קבילות בבית המשפט ולא יצרו הסתבכות מיותרת עם החוק.
  4. הכנת דוח מסודר – בסופו של דבר העניין החשוב ביותר בחקירות הינו התוצאות, אלו צריכות להיות חד משמעיות וכמובן מכילות ראיות קבילות במידה ויש צורך לפנות לבית המשפט. חוקר פרטי ידע להביא לידכם דו"ח מסודר אודות החקירה הכולל את כלל הממצאים והראיות בצורה ברורה וקבילה.

למה חשוב חוקר פרטי?

 

איך בוחרים חוקר פרטי לחקירות סייבר?

בחקירות מסוג זה ראשית יש לפנות אך ורק לחוקרים המתמחים בתחום.  רוב החקירה תעשה ברשת ולכן רק חוקר מיומן, מקצועי ובעל ניסיון בתחום יהיה בעל היכולת להביא תוצאות מהימנות ביעילות וכמובן שיהיו קבילות בבית המשפט תוך שלא יעברו על החוק.

עוד חשוב יהיה שהחוקר הפרטי יהיה דיסקרטי, וידע לא 'להשאיר אחריו עקבות' שכן דיסקרטיות חשובה ביותר בכל חקירה, וכך גם ברשת, בה צעדים רבים שלנו נשמרים מבלי שנדע. יתרה מזאת, במידה ומדובר בחקירת סייבר לצורך איתור, כאשר ישנו החשש כי האדם אותו אנו מנסים לאתר יצא מגבולות שטחה של מדינת ישראל – רצוי לפנות לחוקר פרטי בענייני סייבר אשר פועל גם באפיק הבינלאומי.

איך בוחרים חוקר פרטי לחקירות סייבר?

 

לסיכום

עם השנים יותר ויותר מידע מועבר לרשת ובכך גם חקירות הסיבר הופכות ליותר ויותר פופולריות. חקירות סייבר מהוות שם כולל למגוון רחב של חקירות אשר מאוד מורכבות ודורשות טיפול של חוקר מקצועי ומיומן בתחום, תוך שילוב של דיסקרטיות מרבית וחדות על כך.

בעת התקלות בחשד המצריך בדיקות ברשת, יהיה חשוב לפנות לחוקר הפרטי המתאים שידע לבחון את העניין ובמידת הצורך להביא אליכם תוצאות מהימנות, קבילות בבית המשפט ותואמות את החוק.

לסיכום

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

0 +
שנות ניסיון
% 0
דיסקרטיות וסודיות
0 +
מקרים שטופלו
7/ 0
זמינים עבורכם מסביב לשעון

רוצים שנחזור אליכם לייעוץ חינמי? השאירו פרטים

100% סודיות ודיסקרטיות - בהתחייבות!

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים