חוקר פרטי לתאונות דרכים

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

שניה אחת של חוסר ריכוז בכביש, אם שלנו ואם של אדם אחר, עלולה לשנות ואף להרוס לחלוטין חיים שלמים. תאונות דרכים מתרחשות כל הזמן, ולהן השפעה על כל אחד מהצדדים המעורבים, אם קלה ואם קשה. לאור ההשלכות מתאונות הדרכים שלעיתים קשות מאוד, מגיעות גם זכויות פיצויים שונות.

אך נוכח החוויה הקשה שנפגעי התאונה מתמודדים עימה, לפעמיים יהיה קשה עבורם לפעול לקבלן בצורה השקולה והנכונה ביותר, וכן לעיתים לא יהיה זה פשוט למצוא באופן עצמאי את הראיות המתאימות להוכחה כי מגיעות הזכויות – ולכן, רצוי להיעזר במומחים, בחוקר פרטי לתאונות דרכים אשר מוסמך בדיוק לתפקיד זה.

 

חשיבות, למה בכלל?

תאונות דרכים מתרחשות ברגע, רגע משמעותי שעלול לשנות את כל עולמו של הצד הנפגע והצד הפוגע. ניתן לחלק את סוגי תאונות הדרכים ל -4: האחד, תאונות מזעריות ללא כל נזק לשני הצדדים, אלו יסתיימו מהר ויהיו רק מעט לא נעימות לשני הצדדים, לעיתים תהיה בקשה להחלפת פרטי ביטוח.

השני, תאונות עם נזק לרכוש, כלומר פגיעה ברכבים של אחד או שני הצדדים, במצב זה יחליפו הצדדים פרטי ביטוח בכדי לכסות את כספי הנזקים. השלישי, תאונות עם פגיעה פיזית, אלו יכולות להיות הן פגיעות מנטליות והן פגיעות פיזיות ואותן ניתן לסדר על רצף מסוים של פגיעה קלה עד לפגיעה חמורה מאוד הדורשת שיקומים ומהווה פגיעה משמעותית באורח החיים של הנפגע אשר לעיתים גורמת לאובדן יכולת הליכה, כושר עבודה וכד'. והרביעי, מוות של אחד או שני הצדדים, זוהי הפגיעה החמורה ביותר ובעלת ההשלכות הכבדות ביותר.

כלל סוגי התאונות, ובעיקר הסוג השני, השלישי והרביעי הינם תאונות שמשאירות טראומה בכל אחד מהנוכחים בתאונה, הטראומה וההלם מהתאונה מקשות מאוד על התמודדות עם תביעה בנושא ויכולה להשפיע על קבלת החלטות שאינן שקולות עד הסוף, הן מתוך רצון 'לסיים את הסיפור' והן מתוך התעסקות בעניינים רבים אחרים שקשורים בתאונה ובחיים עצמם שלא מאפשרים ללמוד את הנושא לעומק, לצד הקושי הרב להתמצא בחובות ובזכויות התואמות כל מקרה ומקרה של תאונת דרכים. ולכן, יהיה נכון לפנות לחוקר פרטי שידע להפריד בין הדברים ולפעול מתוך ניסיון ומקצועיות וידאג שהלקוח שלו יקבל את כלל הזכויות המגיעות לו.

 

קודם כל מידע

בכל עניין ביטוחי הרכב קיים פער מידע מאוד גדול בקרב בעלי הביטוחים, פער זה בחלק גדול נובע מחוסר עניין של רוכשי הביטוח, שכן מבחינת המון אנשים הרכב מאפשר להם לחיות את חייהם באיכות גבוהה יותר אך הוא אינו חלק משמעותי בחייהם עד כדי קריאה וחקירה לעומק על הזכויות והחובות שלהם כרוכשי ביטוח.

אך חלק גדול אף יותר בפער המידע בקרב הרוכשים הינו עניין של חברות הביטוח שלא לחלוק את המידע, מאחר ומידע שווה לכוח, ובכך בצורה קלה הם יכולים להימנע מתשלום לבעלי הביטוח כשצריך.

 

מה חייב ומה מגיע?

הבסיס שחשוב מאוד לדעת הינו כי כל בעל רכב מחויב ברכישת פוליסה המכסה את אחריותם בכביש לפי חוק הפלת"ד. מתוקף ביטוח זה מגיעות זכויות בכל פגיעה פיזית וניתן לקבל פיצויים. ביטוח זה נקרא ביטוח חובה, לאור החובה ברכישתו. אי רכישת ביטוח חובה מהווה עבירה על החוק וגוררת לסנקציות שונות פליליות ואזרחיות. חשוב לדעת כי פוליסת ביטוח החובה נכנסת לתוקף רק לאחר התשלום והחתימה בבנק.

חוקר פרטי תאונות דרכים
חוקר פרטי תאונות דרכים

מהצד השני – חוקר הביטוח

חוקר ביטוח הינו חוקר הנשלח מטעם חברת הביטוח ומטרתו לבדוק ולחקור לעומק את התאונה על מנת לוודא כי חברת הביטוח לא משלמת כספים שלא לצורך ואף לנסות ולצמצם הוצאות כספיות בתשלום הפיצויים. אלו בעלי ידע רב בתחום, הן מבחינה משפטית והן מבחינת דרכי קבלת מידע מהצד התובע.

בהתאם, חקירתם בעלת כוח רב בבית המשפט – לאור מקצועיותם בתחום, ולמעשה, הם יכולים להוביל לצמצום גובה הפיצויים ואף לדחיית התביעה. חוקרים אלו יעדיפו תמיד פניה פנים אל פנים ואף בהפתעה. הפניה תעשה באמצעות שאלות שונות, תוך ניסיון הצלבת מידע ליצירת פרופיל מסוים אודות הצד התובע לבניית דו"ח אותו יגישו בבית המשפט. ולכן, יש להתנהל מולם בצורה זהירה במיוחד ולא לנדב מידע שלא לצורך.

 

צריך חוקר כדי להתמודד עם חוקר

כאמור חוקר הביטוח הינו גורם בעל ידע, ידע המקנה לו כוח רב בחקירת תוצאות תאונת הדרכים בדרך שתסייע כמה שיותר לחברת הביטוח. ולכן, במצב בו יש לעמוד אל מול חוקר ביטוח, יהיה חשוב שיעמוד לצידנו גורם אשר מבין את הסוגייה ומיומן בדרכי ההתמודדות עימה, גורם זה הינו החוקר הפרטי לתאונות דרכים.

חוקר זה מצד אחד ידע להכווין אותנו מול מה אנו עומדים וכיצד עלינו לפעול מולו ומצד שני יאסוף ויצבור את כלל הראיות הנחוצות והקבילות בבית המשפט להוכיח את צדקתנו ואת הזכויות המגיעות לנו מחברת הביטוח. כלומר חוקר פרטי לתאונות דרכים ידע לסייע לנו באמצעות הידע שלו ומקצועיות שלו אל מול הידע והמקצועיות של חוקר הביטוח.

 

חוקר פרטי לתאונות דרכים – איך נבחר?

בבחירת חוקר פרטי לטובת חקירת תאונת דרכים יש להקפיד בבחירה על מקצועיות וניסיון החוקר: המקצועיות תתבטא בבקיאות החוקר בנושא תאונות הדרכים, החוקר הפרטי צריך לדעת ולהבין את כלל החובות והזכויות שיש על האדם המעורב בתאונות דרכים על גווניהן, בהתאם לידע, יוכל לבחור את צעדיו על מנת לסייע לנו.

והניסיון יתבטא במיומנות שצבר במהלך חקירותיו הקודמות, ככל שיש יותר ניסיון כך סיכוי ההצלחה גבוהים יותר, שכן 'אין חכם מבעל הניסיון'.

 

לסיכום

תאונות דרכים קורות ללא כל הודעה מוקדמת ובין רגע יכולות לשנות לחלוטין את חיינו. אך על – אף הטראומה, ההלם והשוק מהתאונה שזה עתה התרחשה, עלינו להיות שקולים ולפעול בצורה מחושבת ולא רגשית על מנת לקבל את כלל הזכויות המגיעות לנו לטובת שיקום חיינו.

לכן, יהיה נכון לפנות לחוקר פרטי לתאונות דרכים, חוקר זה באמצעות הידע, המקצועיות והניסיון שלו בתחום ידע הן לאסוף את כלל הראיות הקבילות בבית המשפט בכדי שנשיג את זכויותינו, והן להכווין אותנו כנגד חוקר הביטוח אשר ינסה ככל הניתן לצמצם את עלויות חברת הביטוח.

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים