איך לחקור בניינים גבוהים – ארכיטקטורה להיסטוריונים

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

בנייה לגובה התפתחה עוד בתקופת בבל העתיקה והמשיכה להתפתח בתקופה היוונית והרומית עד לגורדי השחקים של ימינו. המאמר יעסוק בחקר בניינים גבוהים לאורך ההיסטוריה ועד היום.

 

תקציר היסטורי – ארכיטקטורה של בניינים גבוהים

עוד מהתקופה הפרה-היסטורית החלה להתפתח ארכיטקטורה אשר שימשה למגורים, למסתור ולצרכי פולחן. במהלך השנים העולם צבר ידע רב והתקדם תוך ניסוי וטעיה וצבירת ניסיון רב. אט אט החלו לבנות מבנים ציבוריים, הערים הפכו למתועשות והבנייה המשיכה להתפתח. בעת העתיקה בנו קתדרלות עצומות וסוגי מבנים נוספים כמו בתי חולים, בתי ספר ומבנים עבור נופש. בנוסף, לארכיטקטורה היו סגנונות רבים וייחודים כמו אדריכלות אסלמית שכללה פירמידות ומסגדים בהמשך, אדריכלות רומית שנבנתה עבור הקיסרים רבי העוצמה, אדריכלות גותית שהחלה בכנסיות וקתדרלות ועוד. בתקופת הרנסנס האדריכלים שימשו גם כמהנדסים ובנאים כדוגמת מיכאלאנג'לו או ברונלסקי, אשר נחשבו לפורצי דרך בתחום הבנייה. עם המהפכה התעשייתית נבנו גם מפעלים רבים, והמעליות שהיו קיימות עוד מהתקופה הרומית תפסו תנופה. בתקופה זו התמקדו יותר בחלק האסתטי והדקורטיבי של המבנים, עם דגש על עיצוב, וככל שעבר הזמן אפשרו צריכה המונית של בתי מגורים לגובה. הייצור ההמוני נמשך גם בתקופה המודרנית עד לשנות ה-60 של המאה הקודמת. בשנים אלו הבניינים הפכו לחדגוניים והחזות שלהם הייתה אחידה ומשעממת. הבניינים הפכו ליותר ויותר מורכבים עד לימינו, כאשר גורדי השחקים הפכו לחלק משמעותי שהולך ומתעצם עם הזמן.

 

כמה מילים על ארכיטקטורה

הארכיטקטורה עוסקת באומנות הבנייה, המתחילה בתכנון ומסתיימת בעיצוב בניינים ומבנים, ולמעשה עניינה הוא בהנדסת בניין. אנשי המקצוע המתעסקים בארכיטקטורה יכולים להתמחות בתחומים שונים כמו: הנדסאים, מהנדסי בניין ומהנדסים המפתחים פרויקטים גדולים ומורכבים, מעצבי גנים, מעצבי פנים ועוד.

לצורך בניית בניינים גבוהים הייתה צריכה להתפתח גם תעשיית המכשור. עוד בתקופה הרומית כאשר בנו את הקולוסיאום השתמשו בבמות הרמה על מנת להרים את האבנים הכבדות. אמנם לא בטכנולוגיה אותה אנו מכירים כיום, אך זו הייתה התחלה. כיום תחום זה התפתח וניתן להשיג במת הרמה להשכרה ולעשות בה שימוש קל ויעיל הרבה יותר ממה שנעשה בתקופה הרומית. הטכנולוגיה של המכשור לצורך בנייה גבוהה התפתחה גם למנופים ועגורנים, אשר משמשים את מהנדסי הבניין לבנייה מסיבית הממשיכה להתפתח גם היום.

 

התפתחות המכשור לצורך הרמה

כפי שראינו, על מנת לבנות לגובה, מהנדסי הבניין היו צריכים להשתמש במכשור מתאים שיכול לשאת ציוד כבד לגובה, וזאת כדי שניתן יהיה לחסוך בעלויות של כוח אדם וזמן. מעבר לכך, הצורך של הפועלים להגיע במהירות לגובה הביא לכך שיצרו מכשור שיכול להרים באופן בטיחותי, באמצעות במה, גם את העובדים. את רעיון המנוף הגה ארכימדס האחראי למשפט המפורסם "תנו לי מנוף ארוך דיו ונקודת משען, ואוכל להניף את העולם". הוא למעשה פיתח את השיטה כאשר בנה את ספינת התענוגות הראשונה בסירקוזה. במהלך השנים המנוף עבר שינויים, אך תמיד נשמרה ההבנה כי על מנת להרים משקל כבד לגובה, יש צורך בזרוע ארוכה הקרובה לנקודת המשען. בזכות ארכימדס ניתן למצוא היום מנופים ובמות הרמה המסייעות לצרכי בנייה.

בניינים גבוהים

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

0 +
שנות ניסיון
% 0
דיסקרטיות וסודיות
0 +
מקרים שטופלו
7/ 0
זמינים עבורכם מסביב לשעון

רוצים שנחזור אליכם לייעוץ חינמי? השאירו פרטים

100% סודיות ודיסקרטיות - בהתחייבות!

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים
מידע נוסף בנושא