חוקר פרטי – זיוף ירושה

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

המדריך להתמודדות עם זיופי ירושה

במסגרת צוואתו של אדם הוא יכול לקבוע כיצד הוא יחלק את "השלל" שלו לקרובים אליו לאחר מותו. במקרים רבים ישנו רכוש רב למנוח כגון: נכסי נדל"ן, כספים, ניירות ערך ועוד. 

 

באיזה שלב מתעוררת הבעיה וכיצד בית המשפט קשור?

כאשר מדובר בסכומי כסף גדולים אשר מתחלקים בין בני המשפחה, ייתכן ולא כולם יהיו מרוצים מהנתח שקיבלו היות וחשבו כי הקשר שלהם עם המנוח הוא הרבה יותר קרוב, בעת פטירתו של אדם המצבים במשפחה נהיים רגישים במיוחד ורגשות מעורבים עלולים להיכנס בדרך.

כאן מתחילות החשדות בעצם בין הקרובים, דבר שעלול להוביל למצבים שאינם נעימים ובעקבות כך ישנה הרשות השופטת אשר לקחה על עצמה אחריות לפתור מקריים שכאלו מאחורי דלתיים סגורות של בית המשפט. כיום בית המשפט עמוס במקרים וטיפולים של זיופי צוואות ושם לעצמו כמטרה עליונה לפתור בעיות אלו על מנת לעשות כבוד אחרון למנוח ולרצונותיו עפ"י חוק.

 

"לי זה לא יקרה" – למה אסור להיות אדישים למצב?

לא פעם נתקלו אנשים במהלך חייהם בהונאות כאלו ואחרות מצד אנשים שונים. הנושא הבא רגיש במיוחד משום שהוא עלול להעמיד אדם כנגד אחד מהאנשים הקרובים אליו ביותר (יכול להיות גם שלא) ולהיכנס אתו להליך משפטי ארוך ומורכב מנשוא.

אנשים רבים אשר עתידים להיות היורשים החוקיים על פי צוואתו של אדם או על פי דין, ברוב המקרים הוא אחד מבני המשפחה, אשר נפטר מסיבות כאלו ואחרות והותיר אחריו רכוש ששוויו גבוה. 

בהרבה מקרים היורשים החוקיים חיו בתחושת "לי זה לא יקרה" כיוון שהיו בטוחים במעמדם ובקשר החזק שלהם עם המנוח, ולבסוף נאלצו להיכנס להליכים משפטיים מורכבים על מנת להוכיח את אשמת האיש אותו מאשימים בזיוף / גניבה / הסתה וכו'.

רבות הפעמים שהקשר של אדם מסוים עם המנוח הדוקות אך בשעת המוות ולפי הצוואה לא ניתנה לו בירושה נתח "מכובד" כפי שציפה לה, דבר העלול להוביל אדם לביצוע מעשה שאינו חוקי על מנת לקבל נתח גדול יותר או שווה לשאר.

מכיוון שאין אנו בקיאים בכלל ההיתרים והפסוקים המשפטיים ישנם גורמים חיצוניים אשר יעזרו לכם לעבור את התהליך בצורה מסודרת ומבוקרת כך שלבסוף הצדק שלכם ייצא לאור.

 

מי הם הגורמים שייתנו מענה מקצועי לטיפול בתיק זיוף ירושה?

 כמו בכל מסגרת אחרת שיש לה חוקים ברורים גם במסגרת הליך ירושה ניתן לפנות לבית המשפט אשר ייקבע מי צודק ומי לא ויהווה גורם שלישי אשר יפעל למען חשיפת הצדק וניהול הסדר. במסגרת זו של הליך ירושה תצטרכו להוכיח לבית המשפט את הטענות שלכם באמצעות ראיות אשר חושפות את המעשה הנבזה של הצד הנאשם. 

כל ראייה אשר מוכיחה אשמה של אדם תקפה בתנאי שעומדת בקריטריונים המחמירים של הרשות השופטת, היא זו שקובעת את האיזון בין הצורך לחשוף את האמת לבין השגת גבול לפרטיותו של אדם נאשם, כמו שניתנת ההזדמנות להציג ראיות לחשיפת אי הצדק כך ניתן גם לפסול הוכחות במידה והושגו שלא כשורה.

 

פתרון רצוי בהחלט ליציאה מקצועית מהמצב אליו נקלעתם

באמצעות שירותם של חוקרים פרטיים, החוקרים לרוב הם גם עורכי דין במקצועם אשר בקיאים בחוקים שאין כל אזרח פשוט מכיר. לא מעטים המקרים שסכסוכים בבית המשפט בין התובע לנתבע גולשים החוצה בחזרה לחיים האישיים ואין אותו תובע מרגיש מספיק בטוח בחייו ובחייו של בת זוגתו וילדיו, לצורך כך החוקר הפרטי יספק יכול לספק לתובע את הצורך בביטחון ויסקור אחר פעילותיו, לעיתים באמצעות מעקב סמוי, על מנת לאתר את רמת המסוכנות שלו ובהקדם יעדכן את בית המשפט בנוגע להתפתחות המאורעות אם יש צורך מידי בכך. 

חוקרים רבים ממליצים כי יש להטיל ספק ולנקוט משני זהירות כאשר מדובר בצוואה מרובת כספים שהמנוח הותיר וכי אין סיבה שאדם הזכאי לקבל סכום כסף משמעותי יחייה בתחושת פספוס שלא זכה לו, כמו כן תירצו לדעת שהבקשות של יקירכם שזה עתה נפטר מתקיימות במלואן כפי שציווה בעודו בחיים ולכן תמיד תוכלו לפנות לחוקר פרטי צוואות שיסייע לכם בהגשמת מטרות אלו, כמובן יש לציין שאין הסיוע מגיע בחינם וכדי להעסיק חוקר פרטי תצטרכו לשלם לו. 

 

מסקנות חשובות העולות מן המאמר

התמודדות למול החשד לזיוף צוואה אינו דבר פשוט וכי רצוי להתייעץ עם גורם מקצועי ולהטיל ספק ולו בחשד הקטן ביותר כאשר אתם יודעים שמונחת על הכף ירושה בסכום גבוה לה אתם זכאים. פעמים רבות דבר הוביל לדבר ובסיטואציה לא פשוטה הרוחות בין הצדדים התלהטו כבר בשלבים מוקדמים.

כדי להימנע מהסיטואציה הזאת רצוי לפנות ולהתייעץ עם גורם מקצועי ודיסקרטי כבר בהתחלה אשר ילווה אתכם את התהליך – בדרך כלל עורכי דין וחוקרים פרטיים, ובכך להבטיח כי הצדק ייצא לאור, והמזייף יטופל על ידי בית המשפט ולפי החוקים בישראל.

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים
מידע נוסף בנושא