כיצד לאתר תכשיט יקר שנגנב לי?

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

תכשיטים הם מבין החפצים שלנו, שהם גם בעלי ערך כלכלי גבוה וגם קטנים יחסית, וזה הופך אותם למטרות נוחות עבור גנבים. כשמדובר בתכשיטים…מעבר לערך הכלכלי הגבוה- אנשים רבים מייחסים גם ערך רגשי לתכשיט כזה או אחר, במידה והוא ליווה אותם שנים רבות או שהוענק בירושה על ידי קרוב משפחה אהוב. סיבות אלה עלולות לגרום תסכול כשתכשיט הולך לאיבוד, ואנשים רבים מוכנים להשקיע מרץ רב, על מנת להשיב לחיקם את התכשיט האבוד. כיצד ניתן לאתר תכשיט יקר שנגנב לי?

 

היכן מתבצעות גניבות תכשיטים?

לצערנו, גניבות תכשיטים הם עניין נפוץ. ניתן למצוא ברשת סרטונים המראים נוכלים שנתפסו בעדשת המצלמה, כשהם משתמשים בטכניקות שונות על מנת "להרים" תכשיטים באמצע הרחוב. ישנם תכשיטים יחסית פשוטים לגניבה, למשל שרשרת יהלומים או שעון, ותכשיטים אחרים דוגמת עגילי יהלומים, מהווים אתגר מעט מורכב יותר עבור הנוכלים. בכל מקרה, גניבות תכשיטים מתבצעות גם באמצעות פריצה לתוך בתים או רכבים, גניבות באירועים ומקומות המוניים כאלו ואחרים, ולעתים למרות קיומם של אמצעי אבטחה. גניבה של תכשיט, ובייחוד כזה שהוא בעל ערך רגשי, עלולה לעורר אצלנו סערת רגשות ותסכול, ולכן אנו צריכים להרגיע את עצמנו ככל האפשר, על מנת לחשוב בהיגיון ובשיקול דעת.

 

איך מאתרים תכשיט יקר שנגנב?

לפני הכל נרצה לחשוב על כל האפשרויות, ולא לקפוץ למסקנות נמהרות. ייתכן מאוד שהתכשיט שלנו נפל או נשכח במקום מסוים, ולאו דווקא נפל קורבן לגניבה. ננסה לשחזר שלב אחרי שלב היכן היינו, ומה עשינו מאז הפעם האחרונה שאנו זוכרים שענדנו את התכשיט. פעמים רבות חיפוש יסודי יחשוף את התכשיט האהוב, ויגרום לנו לשחרר אנחת רווחה. בפעמים אחרות, שחזור הפעולות יגרום לנו להבין שכנראה מדובר בגניבת התכשיט, ולפנות למשטרה להגשת תלונה על גניבה. פעמים רבות ניווכח לדעת, למשטרה יש את התמונה הכוללת, והם יכולים להצליב מידע באופן שיביא בסופו של דבר לתפיסת הגנב, והחזרת התכשיטים הגנובים. המשטרה בד"כ יודעת על נוכלים קבועים הפועלים במקבץ רחובות מסוים, או על כנופיות פורצי בתים שיש להן דפוסים מסוימים המאפיינים אותם…ולכן כל מסירת מידע למשטרה במקרים כאלה- ככל הנראה תפיק תועלת.

תכשיטים הם חפצים יקרי ערך וקטני מידות בו זמנית, מה שהופך אותם למטרה נוחה לגניבה. אובדן תכשיט יכול להיות מאוד מתסכל… ולא רק עקב האובדן הכלכלי, אל גם עקב הערך הרגשי שאנשים מייחסים לתכשיטים שלהם. שחזור של פעולותינו האחרונות יכול לעזור לנו להבין היכן התכשיט אבד או נגנב, ולעתים נגלה שהוא פשט נפל או נשכח במקום כלשהו. במידה ונגיע למסקנה שהתכשיט נגנב- האופציה היעילה ביותר היא להגיש תלונה במשטרה, ושם יוכלו לחבר פיסות מידע ולהגדיל את הסיכוי לתפיסת האדם שגנב את התכשיט שלנו.  

טבעות יהלום
טבעות יהלום
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים
מידע נוסף בנושא