מה צריך לדעת לפני פתיחת חקירה פרטית

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

כשאנו חושבים על חוקר פרטי הדבר הראשון שעולה לנו לראש הוא שרלוק הולמס, הדמות האולטימטיבית של חוקר פרטי חכם, מהיר ואמין שתמיד מצליח לפתור את התעלומה. אמנם כשאנחנו נמצאים במצב בו אנו זקוקים לעזרתו של חוקר פרטי, המציאות טופחת על פנינו.

חקירה פרטית בעידן המודרני היא מאוד שונה ממה שאנחנו רגילים לראות בסרטים. חקירה פרטית היא בעצם דרך לאיסוף מידע וראיות בצורה עקבית ומתועדת כך שיהיו קבילים בבתי המשפט או יהוו ראיות חותכות במקרים פרטיים.

בניגוד לסברה הרווחת חקירה פרטית היא כלי לגיטימי לאיסוף מידע כמעט לכל מטרה. החקירה מוגדרת כפרטית רק מכיוון שהיא מנוהלת על ידי משרדי חקירות אזרחיים ולא גופים מוסדיים רשמיים.

לכן, לפני שאתם מחליטים לפתוח בחקירה פרטית עליכם לדעת לבחור את החוקר הפרטי שלכם. היום יש הרבה חוקרים פרטיים עצמאיים או משרדי חקירות שמציעים את שירותם לחברות, לארגונים ולאנשים פרטיים ויש לדעת לבחור ביניהם כך שיתאימו לצרכים שלכם.

חוקר פרטי

חקירה פרטית צריכה להיות חוקית

דבר ראשון, יש לזכור שחקירה פרטית צריכה להיות חוקית לחלוטין אחרת הממצאים ממנה לא קבילים. לכן, הדבר הראשון שעליכם לעשות בבואכם לבחור חוקר פרטי הוא לבדוק אם יש לו רישיון ממשרד המשפטים. הרבה חוקרים פרטיים מנהלים את עצמם עצמאית ללא אישורים. עובדה זו לא בהכרח אומרת שהם לא טובים עבודתם, אך יש בכך סיכון מכיוון שאין לכם כיסוי אצלם, והם יכולים להיעלם למחרת ולהשאיר אתכם חסרי אונים.

הוותק והניסיון של החוקרים קריטי

דבר שני, היום להרבה חוקרים פרטיים יש ממליצים שונים ומוניטין ידוע שאפשר להיעזר בהם כאשר אתם מבררים על משרדים שונים. הוותק והניסיון של חוקרים פרטיים הוא מאוד חשוב מכיוון שהם מספקים לחוקרים יתרון משמעותי בביצוע החקירה. הם יודעים כיצד לנהל חקירה בטיימינג הנכון וללא הוצאות מיותרות. חוקרים פרטיים לא מקצועיים יכולים להוביל להוצאות מיותרות ואף לעבור על החוק ובסוף כלל לא לענות לצרכי הלקוח. יתר על כן, חוקרים לא מקצועיים עלולים "להיתפס על חם" ולגרום אף לנזק לאחר שלא פעלו נכונה. בחקירה פרטית יש לוודא כי הגוף או האדם עליו מתבצעת החקירה וכן סביבתו לא יהיו מודעים לכך על מנת שיהיה אפשר להשיג את המידע והראיות הנדרשים ולא להסתכן בסיבוכים מיותרים כמו חקירת נגד.

כמו כן, כדאי שהחוקר הפרטי אותו בחרתם יעבוד עם יועץ משפטי באופן צמוד וקבוע או לפחות יהיה בעל ידע משפטי מתאים ומספיק כדי לנהל חקירה בהתאם לחוק.

בדקו מה תחום ההתמחות של החוקר

דבר אחרון שכדאי לדעת הוא שחוקרים פרטיים ומשרדי חקירות שונים מתמחים גם בתחומי חקירה שונים. חקירה יכולה להיות בתחום האישי, העסקי או בכל תחום אחר ודורשת בהתאם לכך מיומנויות שונות. לכן, יש לקחת בחשבון גם את תחום המומחיות של אותו חוקר פרטי כשאתם באים לפתוח בחקירה פרטית על מנת לקבל את התוצאות המיטביות.

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים
מידע נוסף בנושא