כיצד למצוא נכסים פיננסים של הגרוש שלי

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

אחד המצבים הפחות נעימים שאדם עלול לעמוד בפניהם, הוא מצב שבו הוא נפרד מבן או בת הזוג שלו. פרידה וגירושין עלולים להיות חוויה טראומטית שתשאיר את הרישום שלה על שני בני הזוג. אם אחד מבני הזוג איננו מעוניין להתגרש, הרי שעבורו החוויה קשה יותר. אם בהליך הגירושין מעורבים גם הילדים, הרי שגם הם עלולים לעבור תקופה לא קלה. תחילה הם יהיו עדים למצב הקשה והשברירי בבית בן שני ההורים ולאחר מכן הם יהיו עדים לשבר שימחק ויפרק את המשפחה לגורמים – הליך הגירושים.

וההליך יהיה קשה שבעתיים אם אחד מבני הזוג ינסה להסתיר נכסים פיננסים, בין אם מדובר בנכסים פיננסים שהיו שייכים לו לפני הנישואין ובין אם נכסים אחרים, כאלה שהוא או היא צברו במהלך תקופת הנישואין. קופות גמל, קרנות השתלמות שונות כולל קרן השתלמות לעצמאים, קופת גמל להשקעה, מניות וניירות ערך – כל אלה הם אפיקי השקעה שלא פשוט להסתיר, אבל צריך גם להשקיע מאמץ על מנת לגלות אותם. מה הדין באשר לנכסים שונים השייכים לאחר מבני הזוג? כיצד למצוא נכסים פיננסיים של הגרוש או הגרושה, שלא דווח עליהם ומה אפשר לעשות בנדון? להלן התשובות.

 

נכסים פיננסים, נדל"ן ותהליך גירושין

באופן עקרוני, הליך גירושין נועד לחלק את הכספים והנכסים שהצטברו על שמם של בני הזוג. החלוקה, יותר משהיא אמורה להיות שווה, אמורה להיות צודקת ולשקף את התפקיד של כל אחד מבני הזוג אחרי הגירושין. אם לזוג יש ילדים, ובהנחה שהם נשארים עם האם בליווי זכויות ביקור לאב, הרי שחלוקת הרכוש תשקף את הצורך למלא את כל הצרכים של הילדים. חלקת הרכוש איננה קשורה, עם זאת, עם דמי המזונות שהבעל יהיה מחויב לשלם לאישה במקרה הזה. אף שנעשו ניסיונות משפטיים לקשור בין גובה ההכנסה לתשלום המזונות, הרי שבמרבית המקרים הבעל ישלם, והרבה. זאת, גם אם ההכנסות שלו נמוכות משמעותית מאלה של האישה.

 

איך לאתר נכסים פיננסיים של הגרוש

איתור נכסים פיננסיים הוא, כאמור לעיל, משימה מורכבת למדיי שכדאי להניח בידי אנשי המקצוע. זאת, במיוחד אם בן הזוג שהיה מעוניין להסתיר משהו, נקט אמצעים לממש את זממו. דוגמה נפוצה של הסתרה היא העברת נכסים לרשות בני משפחה או קרובים אחרים, במטרה לקבל אותם בחזרה בהמשך נכסים כאמור כוללים קופות גמל להשקעה, קרן השתלמות לעצמאים, השקעות בניירות ערך ושלל צורות של ממון, מניות או ניירות ערך אחרים.

הטכנולוגיה המודרנית אמנם מאפשרת לאתר רכוש בקלות יחסית, אבל לא כל אדם מוסמך ויכול לבצע פעולות איתור מהסוג האמור. אם יש חשד סביר להימצאות כספים בלתי מוצהרים אצל הגרוש, ואם הכספים הללו לא אותרו באמצעים השגרתיים, אפשר בהחלט לשכור את שירותיו של מומחה לדבר שיעשה את העבודה.

שווי הנכס
שווי הנכס
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים
מידע נוסף בנושא