מעקב אחרי מטפלת

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל, ובמיוחד בגיל הרך, כשהם עוד לא יכולים להביע את עצמם, נרצה לברר ולוודא כי הם חיים בשלווה ומקבלים את היחס והטיפול הטובים ביותר כאשר אנו לא יכולים להיות עימם. כל זאת, לצד כלל הדיווחים שאנו שומעים בחדשות על התעללויות של מטפלות בילדים יוצרים בקרבנו חרדה גדולה האם זה מתרחש גם אצלנו. בדיוק במצבים אלו, יהיה נחוץ מעקב אחרי מטפלת.

 

למה נדרש מעקב אחרי מטפלת?

כהורים בעלי קריירה ככל הנראה נצטרך לשוב לעבודה כאשר ילדנו עדיין ממש קטנים. ולכן, ישנו הפתרון בו מטפלת דואגת לילדנו.

אך בכך אנו למעשה מפקידים לידיה את היקר לנו מכל כאשר איננו יכולים לעולם להיות בטוחים לחלוטין כי מתנהגת אליו בצורה המתאימה ושלא בעת שנסגרת הדלת אחרינו היא משנה את התנהגותה ומתאכזרת כלפיו.

לא פעם אנו שומעים בחדשות על מקרים נוספים בהם התעללו מטפלות בילדים, וכמעט תמיד נשמע את ההורים משתפים "לא היינו יכולים להעלות על הדעת".

מטפלות לא יראו לכם כי אינן מתאימות לטיפול בילדכם, זאת תצטרכו לבחון בעצמם ולעקוב אחר התנהגות ילדכם תוך שימת דגש לכל סימן ולכל שינוי התנהגות וכן לקחת זאת ברצינות רבה ביותר.

 

למה לא בעצמנו?

בעת שעולה חשד, וכאשר מדובר בילדנו, ככל הנראה שנרצה להגיב באימפולסיביות ובצורה התוקפנית ביותר. אך לעיתים לא יהיה זה נכון, ויהיה כדאי לפעול בצורה מחושבת על מנת הן להטיב לילדנו והן להעמיד את המטפלת לדין על התנהגותה.

פעולה עצמאית עלולה לגרום למספר כשלים: ראשית, כאמור אנו נפעל מתוך אימפולסיביות ובכך אנו עלולים לפעול בצורה אשר עוברת על החוק. שנית, מעקב מחושב יהיה יעיל ביותר ובעל התוצאות הטובות ביותר להצגת בבית המשפט ובכך ימנע מקרים נוספים.

ושלישית, מעקב לא מקצועי עלול להוביל לתוצאות לא אמינות, כלומר המטפלת עלולה לחשוד ולהתנהג שונה משהייתה מתנהגת ללא החשד כי ישנן מצלמות. ולכן, יהיה נכון לפנות לחוקר פרטי, גורם חיצוני אשר מקצועי, ומוכשר בדיוק למקרים אלו, לביצוע מעקבים חשאים.

בנוסף, יהיה בעל היכולת להפיק הוכחות קבילות בבית המשפט בצורה חוקית ובצורה המהירה ביותר בכדי למנוע כל יום מיותר בו ילדכם אינם חשים מוגנים.

 

סימנים מחשידים

למרות המקרים הרבים עליהם אנו שומעים, כמובן שלא כל המטפלות הינן מטפלות מתעללות, וישנן רבות שאוהבות את הילדים כאילו היו ילדיהם שלהן. ולכן, ביצוע מעקב לשווא, או ביצוע מעקב בצורה המעוררת חשד בקרב המטפלת עלול דווקא לפגוע ביחסים עימה – שהיו טובים לילדים.

ומנגד, לא נוכל גם לדעת האם המטפלת מתנהגת אלינו בדרך מסוימת ובדרך אחרת לילדנו. ולכן, יש להקשיב לסימנים מחשידים ולעקוב אחריהם על מנת להסיק מידע ראשוני חשוב על התנהלות המטפלת. להלן מספר סימנים מחשידים שצריכים להעיר את תשומת ליבכם:

  • פחד לא פרופורציונלי – ילדכם לא יודע להתמודד עם פחד ומגיב בצורה מוגזמת לרעשים שאינו מכיר ולצעקות.
  • העדר מצב רוח חיובי – הילד בקושי מחייך ושמח פחות משמוכר לכם.
  • התפתחות בנסיגה – בהשוואה לתקופות אחרות בחייו, נראה כי הילד מתפתח בצורה איטית יותר, כך לדוגמה פעוט שהחל את צעדיו הראשונים אך הפסיק ללכת, למד לדבר אך אינו משתמש בשפה ועוד.
  • הרגלי שינה משונים – הילד ישן בשעות שונות ולא רגילות ושינתו אינה טובה.
  • זיהוי חבלות שונות בגוף – כדוגמת נפיחות, קושי בתנועה, סימני לפיתה בידיים וכד'.
מעקב אחרי מטפלת
מעקב אחרי מטפלת

האם להתלבט?

במקרים של חשד שקיימת התעללות בילדכם, אין שום מקום להתלבטות ואין שום מקום לספקות. הילדים חסרי אונים בגילאים אלו, לא יכולים לשתף את מה שעובר עליהם ולא יכולים להגן על עצמם, ותפקידנו כהורים לדאוג להם שירגישו טוב, ויהיו מוגנים.

מדובר בטראומה שעלולה להישאר עימם למשך כל חייהם ולכן כל יום חשוב ויש לפנות לחוקר פרטי כמה שיותר מהר בהינתן החשד הראשון ואף אם הוא זעיר ביותר. לא נרצה להגיע לרגשות אשם כי ידענו ולא עשינו דבר בנושא.

 

אז למי בעצם לפנות

כפי שהוזכר קודם, בכדי לקבל את השירות המקיף ביותר לסוגיה אשר יכלול מעקב חשאי אשר ישמור על תקינות החקירה, וכן פעולה מקצועית ומנוסה – יש לפנות לחוקר פרטי. חוקר פרטי יביא את התוצאות הטובות ביותר בזמן הקצר ביותר אשר יהיו קבילות בבית המשפט.

חוקר פרטי מכיר את החוק וידע להכווין במדויק כיצד עליכם לפעול, בצורה מחושבת אשר לא מגיעה מאימפולסיביות. כך למעשה משמש גם כגורם שלישי שאינו פועל באימפולסיביות וגם כבעל מקצוע.

 

מתי לגשת לבית המשפט?

בעניינים שכאלו יהיה נכון ומוסרי לפנות לבית המשפט, שכן הוצאת הילד ממסגרת עם המטפלת בלבד אמנם מגנה על ילדכם אך עלולה לאפשר למטפלת המתעללת להמשיך בדרך זו ולהתעלל בילדים נוספים.

ולכן, חשוב לדאוג להשיג את הראיות המתאימות ולהגיע עם המקרה לבית משפט, הן עבור הצדק לילדכם והן בכדי להציל נפשות של ילדים אחרים העלולים להיפגע. אל בית המשפט רצוי להגיע כבר בהינתן ראיות ראשונות, כל יום בו המטפלת אינה מועמדת לדין הינו יום בו היא יכולה לפגוע בפעוטות נוספות.

 

סיכום

התעללות בפעוטות היא לצערנו התנהגות שעדיין מתקיימת על אף המודעות הרבה לנושא. זאת בעיקר מאחר וקשה מאוד לפקח על מטפלות ועל התנהלותן. ולכן, חשוב מאוד להיות ערניים לכל סימן מחשיד ולהקשיב היטב לתחושות הבטן וכך, בהינתן חשד ולו הקטן ביותר, לפנות לחוקר פרטי על מנת שידע לבצע מעקב בצורה חוקית, מקצועית ויעילה, ובכך ימנע המשך התעללות של המטפלת בפעוטכם ובהגעה לבית המשפט עם הראיות יוכל למנוע גם פגיעה בפעוטות רבים אחרים.

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים