חקירה בחשד למטפלת מתעללת

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

תפקידה של המטפלת חשוב ביותר, היא דואגת לפעוט שלנו בשנים קריטיות במיוחד, בין הזמן בו היה איתנו 24/7 ועד שנרשום אותו לגן. המטפלת למעשה תהיה האדם הראשון בחייו של הפעוט שיכיר מקרוב שהיא אינה המשפחה. וכן הוא יבלה איתה שעות רבות ביום. ולכן, יש לבחור את המטפלת בקפידה ובהינתן החשד ולו הקטן ביותר, לבצע את כלל הפעולות הדרושות לקבלת כלל המידע על המתרחש במהלך השהות שלה יחד עם הפעוט. כאשר קיים חשד כזה חשוב לפתוח בחקירה בחשד למטפלת מתעללת.

 

איך נדע?

לא מעט הורים שגילו כי הפעוט שלהם סבל מהתעללות מטפלת ידעו לזהות בדיעבד סימנים מחשידים, אלו היו נורות אזהרה אך בחוסר ערנות, או אי רצון להאמין שזה המצב – ההורים פספסו אותן. להלן מספר סימנים מחשידים מוכרים, אשר אם תזהו ולו חלקית מאחד מהם – פנו באופן מידי לחוקר:

  • זמני והרגלי שינה חריגים – הילד לא ישן טוב וישן בשעות מוזרות.
  • נסיגה בהתפתחות – ילד שפיתח מיומנות כלשהיא והפסיק לקדם אותה או לחילופין 'שכח' את המיומנות.
  • הילד לא שמח – שמח הרבה פחות מלפני, בקושי מחייך.
  • סימנים פיזיים – סימנים כחולים\סגולים, פצעים חריגים וכד'.
  • תגובות חריגות בעת פחד – ילד שמבטא פחד בצורה חריגה, נרתע מאוד מצעקות.

 

איך נדע?

 

מה עושים אם יש חשד?

אם יש חשד לא מחכים, אלא פונים באופן מידי לחוקר פרטי. חשוב מאוד לפעול במהירות אך לא באימפולסיביות, כלומר פעולות מהירות ומחושבות.

ולכן, פניה לחוקר פרטי תהיה מתאימה במקרה זה, חוקר פרטי יאסוף מכם את כלל הפרטים הרלוונטיים הנוגעים לחשד שלכם, ובאמצעות הכלים השונים שברשותו, המקצועיות, המיומנות והדיסקרטיות שיכול לייצר מעצם היותו לא מוכר כקשור לפעוט – יאסוף עבורכם את כלל הראיות וההוכחות הנדרשות או בכדי להציג שמדובר בחשד שווא ובהתאם תוכלו לישון בשקט או בכדי להוכיח שמתרחשת התעללות באמצעות ראיות קבילות.

באם מדובר במקרה השני, באמצעות ראיות אלו תוכלו ללכת לבית המשפט, להעמיד את המטפלת לדין ולחסוך לילדכם סבל מיותר.

 

מה עושים אם יש חשד?

 

כל מטפלת היא מתעללת?

לחלוטין לא. כמו בכל מקצוע, יש אנשים שמבצעים את התפקיד שלהם בצורה הטובה ביותר, אוהבים את המקצוע ושמחים לבוא כל יום לעבודה. אלו הם אנשים אשר במידה ועוסקים במקצוע הטיפול בפעוטות יתנו את כל צומת הלב לפעוט, יחבקו, יאכילו, ידאגו ובעיקר יאהבו מכל הלב.

וחשוב לא לשכוח גם את אלו, אכן יש מטפלות טובות. אך לצד זאת לצערנו ישנן גם מטפלות שלא מכבדות את התפקיד שלהן ומחליטות להתעלל – וכאן, בהבחנה בין שני סוגים אלו של מטפלות, חשוב כהורים להיות ערניים, לשאול שאלות, לבדוק, לחקור, לשים לב לסימנים מחשידים וכך, תוכלו לוודא כי הפעוט שלכם בידיים טובות.

 

כל מטפלת היא מתעללת?

 

חקירה בחשד למטפלת מתעללת – למה חוקר פרטי?

חוקר פרטי ידע לפעול שלא מאימפולסיביות אלא נטו מקצועיות צעד אחר צעד לאיסוף כלל המידע הנחוץ לטובת הוכחות וראיות שיהיו קבילות בבית המשפט. החוקר הפרטי יפעל מתוך הניסיון שצבר, הכלים שברשותו וכן הדיסקרטיות שדמותו מוסיפה (המטפלת לא מכירה אותו).

לעומת זאת, בפעולה לבד, עלולים לאור הרגש המעורב וכן חוסר הידע בדרכים הנכונות לפעולה – דווקא לעשות ההפך, ולגרום לקבלת הוכחות לא מדויקות או שאינן קבילות.

חקירה בחשד למטפלת מתעללת
חקירה בחשד למטפלת מתעללת

המהירות חשובה

גם לזמן משמעות רבה, כל יום קודם בו תפנו לחוקר פרטי בעניין שווה ערך ליום פחות בו הפעוט שלכם יחווה התעללות. ולכן, יש לפעול כמה שיותר מהר מיד לאחר זיהוי הסימן הקטן ביותר.

כמו כן, במקביל, רצוי לפנות כמה שיותר מהר גם לגורם שיסייע לפעוט בהיבט הנפשי עם שחווה, לפנות לעובד סוציאלי או לפסיכולוג ילדים, שכן סיום ההתעללות אינו בהכרח גם סיום הפגיעה.

יש לזכור כי בגילאים אלו ישנה התפתחות מאוד מהירה, ולכן, ראשית יש לדאוג כי הפעוט יחווה כמה שפחות ימים של התעללות שכזו וכן בכדי לדאוג להמשך התפתחות תקינה, פעולות טיפול ושיקום יהיו חשובות ביותר.

 

המהירות חשובה

 

ומה אם אלו חשדות שווא?

"אם יש ספק – אין ספק" עדיף לחשוד ולבדוק לעומק את העניין ולגלות שהיה מדובר בחשדות שווא, ולא להתעלם מסימנים מחשידים ולבסוף לגלות כי הפעוט שלנו סבל מהתעללות במשך זמן ויכולנו לעזור לו.

כמו כן, בפניה לחוקר פרטי לבירור העניין, ניתן יהיה להסביר לחוקר כי אינכם בטוחים בחשדות והוא יבצע את החקירה באופן דיסקרטי. כך, במצב בו אכן מדובר בחשדות שווא – לא תרגישו לא נעים ולא 'תהרסו' את היחס הטוב בין הגננת לפעול שלכם.

 

ומה אם אלו חשדות שווא?

סיכום

אנו מפקידים את היקר לנו מכל למטפלת, ישר לאחר תקופה ארוכה שלנו יחד איתו, רק אנחנו. תקופה זו היא תקופה קשה עבורנו וקשה עבורו, וכמה שהמטפלת תהיה טובה יותר, מחבקת ואוהבת כך נהיה יותר רגועים.

אך לא תמיד כך הדבר, ולצערנו ישנם גם מקרים של מטפלות מתעללות, אשר מנצלות את היות הילד חסר אונים בגיל זה. ולכן, עלינו כהורים להיות ערניים לכל חשד וחשד, וכל סימן חריג בפעוט שלנו.

 

סיכום

 

לאחר הזיהוי צריך יהיה לפנות באופן מידי לחוקר פרטי, חוקר זה ידע באמצעות המקצועיות והניסיון שלו, וכן הכלים שלו מתוקף המקצוע, לאסוף במהירות וביעילות הוכחות וראיות שיהיו קבילות בבית המשפט במידת הצורך.

כמו כן ישנן גם חשדות שווא, במקרה זה, של חוסר החלטיות האם מדובר בחשד מספק או לא, כדאי יהיה בכל זאת לפנות לחוקר פרטי, אשר יבצע את החקירה שלו ויסביר בסופה אם ישנו צורך בהמשך תהליך או שמדובר היה בחשדות שווא.

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים