חקירה בחשד לגננת מתעללת

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

חקירה בחשד לגננת מתעללת
חקירה בחשד לגננת מתעללת

 

ילדנו הם האוצר שלנו, הדבר החשוב לנו ביותר. ובתקופה בה אנו מפקידים אותם בידי אדם אחר, כאשר הם אינם יודעים להתמודד עם העולם ואף לא מסוגלים לבטא את רגשותיהם – עלינו להיות ערניים ביותר לכל סימן פיזי ונפשי חשוד עימו הם מגיעים הביתה ולבדוק זאת בצורה המקיפה ביותר. לא פעם עולות חשדות על גננות מתעללות, ולא תרצו לגלות שהייתה זו גם הגננת של ילדיכם. מדוע חשוב לבצע חקירה בחשד לגננת מתעללת?

 

חקירה בחשד לגננת מתעללת – החשד

אנו לא נרצה לדעת שילדנו יחוו התעללות, זה לא שנרצה להסתתר מפני הבעיה בכדי לא לפתור אותה, אלא שלא פשוט להכיל את הידיעה שאכן התרחשה התעללות. לצד זאת, כפי שניתן לשמוע בחדשות, התעללויות בילדים על – ידי הגננת אכן מתרחשות לעיתים.

ולכן, יש להיות ערניים מאוד בנושא וכאשר עולה כל סוג של חשד, לדעת לפנות לסיוע, לעזרה של גורם מקצועי על – מנת לסיים את ההתעללות המתרחשת או על מנת להפסיק את החשד.

חקירה בחשד לגננת מתעללת - החשד

 

לא לחכות

חשוב לזכור כי כל זמן שעובר הוא עוד צלקת שעלולה להיחרט בילדיכם, ולכן, אסור להמתין לראיות נוספות בכדי להתחיל בחקירה בחשד לגננת מתעללת, ויש להשיג אותן באופן עצמאי, בפניה לגורם מקצועי ומיומן שידע לתת מענה ולהשיג את כלל הראיות החשובות והדרושות ביעילות ובזמן קצר אשר ימנע סבל מיותר מילדיכם.

לא לחכות

 

לא כולם ככה

חשוב לזכור לצד זאת שלא כל גננת היא גננת מתעללת, ולא כל חשד בהכרח מצביע על היות הגננת מתעללת. ולכן, כאמור חשוב בהינתן חשד ראשוני לפנות לגורם מקצועי, זאת על מנת הן למנוע סבל מילדיכם במקרה ואכן הגננת מתעללת והן לא להרוס את הקריירה לגננת כאשר מדובר בחשד שווא.

לא כולם ככה

 

סימנים מחשידים

אז איך בעצם נדע לזהות שאכן הפעוט שלנו סובל מהתעללות על ידי הגננת? כלומר מהיכן עולה החשד?  אנו כהורים צריכים להיות ערניים לכל המתרחש סביב הפעוט שלנו ולשים לב לכל סימן או התנהגות שאינם אופייניים לו, הערנות והחדות שלנו יכולה למנוע הן המשך התעללות של הפעוט שלנו והן להגן על ילדים אחרים בגן והעתידים להגיע אליו.

ישנם מספר סימנים מחשידים שאמורים להעלות את הספק לגבי הגננת כאשר מזהים אותם:

  1. מצב רוח שלילי במשך רוב הזמן – הילד כבר בקושי מחייך ושמח הרבה פחות משהיה בעבר.
  2. התפתחות הילד הופכת לנסיגה – הילד התפתח במהירות מסוימת ולפתע או שההתפתחות שלו עצרה או שהוא אף הפסיק לבצע את אותן הפעולות שכבר ביצע בעבר.
  3. פחד ללא פרופורציות – תגובות מוגזות לרעשים לא מוכרים ואי יכולת להתמודד עם פחד.
  4. שינוי בהרגלי השינה – הילד לא ישן טוב וכאשר ישן, לא בשעות רגילות ונורמליות.
  5. חבלות משונות בגוף – קושי בתנועה, נפיחות וכד', סימנים שחוזרים על עצמם ושאינם הגיוניים לנפילה קטנה בחצר.

סימנים מחשידים

 

אז מה עושים?

לאחר שזיהינו שמתרחש מצב חריג בגן של הפעוט שלנו, אנו כמובן נרצה לפעול בזריזות המרבית על מנת לוודא שהוא לא יחווה ולו עוד יום אחד בהתעללות. אך לא יהיה נכון לפעול באימפולסיביות ולא יהיה נכון לפעול עצמאית. במקרה כזה כדאי לפנות לחוקר פרטי אשר מכיר ויודע כיצד לפעול במצבים כאלו.

הפניה עצמה – כן צריכה להיות מהירה וללא כל המתנה. החוקר יקבל מכם את כלל הפרטים הנחוצים ובאמצעות הידע המקצועי שלו, המיומנות שלו והכלים השונים שבידיו ידע לפעול במהירות לאיסוף כלל הראיות הנדרשות בכדי להעמיד את הגננת המתעללת לדין.

חוקר פרטי חשוב במקרה זה הן מאחר וידע להפריד למרות הקושי את המקום הרגשי, הן לאור המקצועיות שלו והן לאור היותו לא מוכר לגננת ולכן בעל היכולת לפעול בדרכים שונות לחשיפתה.

אז מה עושים?

 

ומה עם הנזק לילד?

כמובן שלא מדובר בסוף הסיפור, חקירה והעמדה לדין של הגננת אכן תמנע את המשך ההתעללות בפעוט שלכם ובפעוטות נוספים, אך לצד כל אלו, חשוב גם לטפל בפעוטות שנפגעו.

במקרים כאלו, יהיה חשוב במקביל לביצוע החקירה, לפנות עם הפעוט לגורמים מקצועיים שידעו לטפל בו ברמה הנפשית שכן בתור פעוט, חסר אונים, ההתעללות עלולה להיות בעלת השפעות ארוכות טווח. ועל כן ככל שהפניה לגורמים מקצועיים תיעשה מהר יותר כך יהיה טוב יותר לפעוט.

הסיוע המקצועי הן יסייע לפעוט בהתמודדות נפשית עם שחווה והן יסייעו לו בהתקדמות בהתפתחות ו'תיקון' של התסמינים שזיהינו – כך לדוגמה יסייעו בניסיון להחזיר את השמחה והחיוכים לילד, יסייעו לו לחזור ללכת אם הפסיק, וכד'. עד לכדי שהילד ירגיש שוב בטוח.

ומה עם הנזק לילד?

 

לסיכום

תופעת ההתעללות על – ידי גננות אינה חדשה לנו, ואכן לעיתים מתרחשת. אך עם זאת חשוב לזכור שלא כך כל הגננות וישנן גננות שעובדות במקצוע הזה מתוך אהבה רבה לילדים ורצון לחנך את דור העתיד.

במידה ואכן עולה חשד כלשהוא, בהתאם לסימנים המחשידים או סימנים אחרים נוספים, חשוב כמה שיותר מהר להתחיל לחקור את הנושא, לכך יהיה נכון לפנות לחוקר פרטי, מיומן, מקצועי ודיסקרטי אשר ידע לאסוף עבורנו את כלל המידע הנחוץ אם בכדי להרגיע אותנו שהכל בסדר, ואם בכדי להציג בפנינו הוכחות וראיות כי אכן מתחרשת התעללות בגן, אותן נוכל להציג בבית המשפט בהעמדתה לדין. חשוב מאוד לפעול הן בשביל הפעוט שלנו והן בשביל למנוע ולחסוך התעללות נוספת לפעוטות אחרים.

כמו כן במקביל לתהליך זה, של איסוף הוכחות והעמדתה לדין של הגננת, יש לתת דגש אף גדול יותר על הפעוט שלנו שחווה תקופה לא פשוטה בגן, ולתת לו את העזרה לה זקוק בכדי לוודא שימשיך להתפתח ועל מנת שישארו לו כמה שפחות צלקות מהמקרה.

לסיכום

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים