הטעויות שיש להימנע מהן כששוכרים חוקר פרטי

נכתב ע"י חוקר פרטי מוסמך

הרבה אנשים בשנים האחרונות בוחרים להזמין חוקר פרטי לסוגייה בחייהם הדורשת פיענוח. הקושי לחיות תחת צל הספק הינו קשה עד מאוד ולכן רבים מעדיפים לעשות את הצעד ולגלות את האמת בצורה חד משמעית. בארץ, תחום זה מתקדם מאוד ובשנים החולפות התפתח גם בפן הטכנולוגי וגם בטכניקות של החוקרים עצמם. כאשר אנו מחליטים להזמין שירות זה, חשוב להכיר גם את הטעויות שיש להימנע מהן כששוכרים חוקר פרטי.

כאשר אחוזי הבגידה בתוך מערכות היחסים נושקות את ה – 80% אשר מדווחים שבגדו בבן או בת זוגם או אינם שוללים בגידה בעתיד, אין ספק שרמת החשדות עולה. עם זאת, לאחרונה נרשמים מספרים מטרידים של אחוזי מעילה בכספים, לקיחת חושד ובעילה באמון בתוך גופי עסקים גדולים, כך שגם בתחום זה הרבה אנשים נעזרים בחוקרים פרטיים בכדי לחשוף את האמת.

גם אם אינכם נתקלתם עוד בצורך להזמין חוקר פרטי, או שתחום זה חדש לכם – נגלה לכם שישנם הרבה דברים שיש לשקול לפני ששוכרים חוקר פרטי, וכמו כן ישנם מספר טעויות להימנע מהן כאשר שוכרים את שירותיו של סוכן פרטי או משרד חקירות. אין ספק שמדובר בתחום רגיש ולכן יש לפעול בשיקול דעת נרחב.

במאמר הבא תגלו את כל הטעויות שיש להימנע מהן כאשר שוכרים את שירותיו של חוקר פרטי. הוסיפו לקרוא.

 

תפקידו של חוקר פרטי

חוקר פרטי הינה אדם אשר עבר הכשרה מדוקדקת שלאחריה קיבל רישיון של משרד המשפטים לעסוק בחקירות פרטיות. מומלץ להכיר לעומק את הגדרות תפקיד החוקר הפרטי, בין היתר גם את כללי העתיקה אשר לפי חוק מוכרחים החוקרים לפעול תחתים, וזאת גם בשביל למנוע טעות בבחירת החוקר הפרטי שלכם.

תחום זה חוקי כמובן בארץ אך כפוף למספר סעיפים השומרים על פרטיות הפרט. חוקר מוסמך עובד בהלימה מלאה עם החוק. חוקר פרטי עובד באספת מידע על הזולת במסגרת אזרחית בלבד עבור לקוחותיו. חוקרים פרטיים עובדים תחת הרבה מאוד נושאים ובמגוון תחומים ולכן ישנם רבים אשר מעדיפים להתמקצע בתחום מסוים, דוגמה: רק בתחום איתורי בגידות בנישואים, או הונאות כאלה ואחרות.

 

תפקידו של חוקר פרטי

 

בין התחומים הרבים ניתן למנות: איתור אנשים, איתור רכוש, חקירות כלליות, חקירות ביטוח, חקירות בתחום הפלילי או הנוער, מעקבים, מהימנות עובדים ועוד. ישנם חוקי אתיקה מחמירים מאוד בתחום זה וחוקרים מחויבים לעבוד תחת סעיפים אלה ובכפוף לחוק חוקרים פרטיים הנחקק בשנת 1972.

הטעויות שיש להימנע מהן כששוכרים חוקר פרטי
הטעויות שיש להימנע מהן כששוכרים חוקר פרטי

חוקרים מוסמכים עוברים הכשרה שכוללת התמחות – התאמנות בחקירות – במשך שלוש שנים במשרד חקירות, תחת פיקוח משרד המשפטים. בין היתר, החוקר הפרטי עובר בהסמכתו מספר מבחנים שונים. עבור קבלת רישיון בעל משרד חקירות, מוכרח החוקר הפרטי לצבור ותק של חמש שנים כחוקר פרטי מורשה.

רישיון לחוקר פרטי ניתן למשך שנה, אשר בסופה, במידה ולא הוגשה אף תלונה משפטית כנגד החוקר – דבר אשר קורה לא מעט – הוא רשאי לחדש את הרישיון. בין כללי האתיקה ייחודיים של החוקרים הפרטיים בלשון נגישה:

  • החוקר הפרטי מוכרח לפעול בנאמנות כלפי לקוחותיו
  • החוקר הפרטי לעולם אינו רשאי להתחזות. אסור לו להתחזות לא לשוטר, פקח, עובד מדינה וכדומה.
  • אינו רשאי החוקר הפרטי להתחזות לבעל מקצוע שאין לו רישיון אליו.
  • לחוקר הפרטי אין רישיון לעבור על חוק עבור אף תיק עבודה כזה או אחר.
  • על חוקר פרטי אסור ליזום חקירה כתוצאה ממידע שהגיע אליו ולא כדרך לקוחות.

 

הטעויות שיש להימנע מהן כששוכרים חוקר פרטי

כאשר אתם שוקלים לשכור את שירותו של חוקר פרטי, חשוב להבין ראשית שמדובר על הליך אשר מאוד נכנס לחיכם הפרטיים. כנראה שאם פניתם לחוקר פרטי קיים נושא בוער אשר מציק לכם והייתם רוצים לשפוך על אור, ומכאן שמדובר על נושא שעלול להיות רגיש ולהוות טריגר מסוים עבורכם. גם מסיבה זו, חשוב שהחוקר הפרטי שתבחרו יהיה רגיש ומקצועי ובעיקר אמין ואיכותי.

חוקרים פרטיים מתאימים להרבה תחומי חיים שונים כמו חקירת עבר לפני חתונה, חקר בגידות בנישואים, חקירות טרום קבלה לעבודה, חקר עבר פלילי, חקירות כליליות, חקירות הקשורות לעבודה ולקשרי תעסוקה וכדומה. כל תחום הינו עולם ומלואו ולכן מומלץ לשכור את שירותיו של חוקר פרטי אשר מתמקצע בתחום אותו אתם דורשים לחקור.

 

הטעויות שיש להימנע מהן כששוכרים חוקר פרטי

 

בנוסף, חשוב לשקול את האופציה של הזמנת חוקר פרטי או פנייה למשרד חקירות. לכל אחד יתרונות וחסרונות משלו. משרד חקירות גדול יאפשר לכם בטחון ותוכלו כך לבדוק את המוניטין של המקום. בנוסף, משרד חקירות גדול מעסקים הרבה חוקרים פרטיים מתחומים שונים שעשויים לחבור יחד לתיק שלכם ולייעל עבודה מולו.

מנגד, כאשר תפנו לחוקר פרטית ייתכן שתקבלו יחס אישי יותר ספציפי ותהנו מהתעניינות מוחלטת רק בתיק שלכם. לפניכם מספר טעויות שיש להימנע מהן כששוכרים חוקר פרטי:

  • השכרת חוקר פרטי בלי לראות את המוניטין שלו: מאוד חשוב לפני שסוגרים עם חוקר פרטי, לבדוק את עבודות העבר שלו ולוודא שהוא אכן מקצועי והביקורות עליו טובות. ניתן להיעזר באינטרנט.
  • חוקר פרטי שלא ניתן לתפוס טלפונית: חשוב לדאוג שהחוקר הפרטי שלכם זמין וניתן ליצור איתו קשר רציף.
  • שכירת חוקר פרטי העלול להיות קשור לגרומים בחקירה: לעיתים מומלץ לקחת חוקר פרטי לא מהעיר שלכם, וזאת כדי להמנע ממעורבות ריגשית של החוקר בדמויות מסוימות הקשורות לתיק.
  • המתנה ארוכה מידי לפני ששוכרים חוקר פרטי: הרבה אנשים מתלבטים זמן ארוך מאוד לפני שמחליטים לסגור סופית עם חוקר פרטי, מסיבות מובנות. אך חשוב מאוד לא לחכות יותר מידי – ישנה חשיבות לעת תחילת החקירה וחשוב לא להתמהמה מידי.
  • בחירה בהתבסס רק על מחיר: חשוב לכלול עוד שיקולים בקבלת החלטה, ולא רק מחיר.
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

סיירת החוקרים הפרטיים בישראל

המאמר נכתב ע"י החוקרים המנוסים ביותר שלנו, מומחים בעלי עשרות שנים של ניסיון בחקירות. ב"סיירת החוקרים הפרטיים בישראל" אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להשיג עבורכם את המידע אותו ביקשתם - בזמן הקצר ביותר. כל פעולה שלנו מתבצעת תוך כדי מחשבה על שמירת הדיסקרטיות שלכם באופן מלא.

מחירון חקירות

המחירים המוצגים עלולים להשתנות בין מקרה למקרה ובהתאם לצורך של החקירה

סוג החקירה

עלות

הערות

מחיר שעת ייעוץ750 ₪ + מע"מפגישה שאורכה כשעה – במידה והתיק יצא לפועל, עלות פגישת הייעוץ תקוזז מעלות החקירה
מצלמות נסתרותהחל מ- 5,000 ₪ להתקנת מצלמות ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
בדיקת האזנות החל מ – 1,500 ₪ לבדיקת האזנה ברכב/בבית/במשרד – המחיר משתנה בהתאם לצורך בציוד ולגודל המקום
חקירות כלכליות2,500 – 15,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולשימוש באמצעים מיוחדים ומידע מודיעיני
איתור אנשים/חייבים 800 – 2,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה והצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
איתור טלפון/כתובת מגורים 600 – 1,500 ₪ המחיר משתנה בהתאם לצורך בביצוע מעקבים, תצפיות ושימוש באמצעים מיוחדים
מעקבים 400 – 750 ₪ לשעת מעקבהמחיר משתנה בהתאם לכמות החוקרים הנדרשת לביצוע המעקב, יש תוספת מחיר על כל קילומטר מעקב.
חקירות עובדים/חקירות עסקיות החל מ – 3,000 ₪ המחיר משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
בדיקת פוליגרף 1,500 – 2,500 ₪המחיר משתנה בהתאם לצורך ולשימוש
חקירות סייבר700 – 1,000 ₪ לשעת עבודההמחיר  משתנה בהתאם למורכבות החקירה ולצורך בשימוש באמצעים מיוחדים
חקירה סמויה תחת כיסוי 3,500 – 5,000 ₪ למפגש המחיר משתנה בהתאם לצרכי החקירה והשימושים באמצעים מיוחדים