איך לאתר נזילה תת רצפתית – ואיך לבצע ייבוש

למי מאיתנו זה לא קרה – אתם מתגוררים בדירה ישנה עם תשתיות רעועות, והשכנים מהקומה מתחת מתלוננים על רטיבות מהתקרה שלהם ודורשים שתעשו ייבוש תת-ריצפתי.

ככל הנראה מדובר בנזילה תת- רצפתית ואכן צריך לפתור אותה ואת נזקיה.

רוצים לדעת איך נגרמת נזילה תת רצפתית ואיך לאתר ולייבש אותה? המשיכו לקרוא.

נזילה תת רצפתית היא מצב שבו ישנם מים כלואים מתחת לריצוף בבית שיוצרים רטיבות.

 

ישנם כמה גורמים שכיחים לתופעה זו:

הגורם העיקרי לנזילה תת רצפתית הוא בעיות צנרת שנמצאות מתחת לריצוף. במקרה בו הצנרת נפגמת המים זורמים החוצה מהצינור אל החלל שמתחת לריצוף, נספגים אל תוך הטיח ומגיעים לקירות ולמשקופים. הבעיה שכיחה יותר בבתים ישנים מכיוון שהצנרת בהם ישנה יותר ועלולה להתפוצץ.

גורם נוסף שעלול לגרום לנזילות ולרטיבויות הוא סדקים בקירות החיצוניים של הבית. במקרה של סדקים, נוצרת בעיית איטום ומים עלולים לחדור דרך הסדקים האלו היישר אל רצפת הבטון. הבעיה שכיחה יותר בבתים שנמצאים על יד הים, מכיוון שצנרת הברזל יכולה לצבור חלודה ולגרום לסדקים בקורות הבטון של המבנה.

מעבר לגורמים אלו, תופעות יומיומיות של בבית עלולות לגרום אף הם לנזילות ולרטיבויות תחת הרצפה. פיצוץ של דוד מים, צינור במקלחת או במדיח הכלים ממלאים את הרצפה בכמות גדולה של מים שיכולים לחדור דרך החרכים שבין אריחי הריצפה וליצור רטיבות בחלל שמתחת להם.

איך לזהות נזילות מים תת רצפתיות?

1.שינוי צבע של הרובה בין אריחי הריצוף
2. נזילות בתקרה בקומה מתחת לבית
3.רטיבות/ריקבון של משקופי דלת
4.קילופי טייח מעל  הפאנלים
5.נפיחות בפרקט

 

איך לאתר במדויק את מקור הנזילה?

במקרה של נזילה תת-רצפתית יש להיעזר בבעל מקצוע שיאתר את הנזילה באופן אמין ומדויק. האיתור יתבצע באמצעות ציוד מיוחד – חיישני לחות ומצלמות תרמיות. ייתכן ויילקחו דגימות מהבית ויישלחו לבדיקה במעבדה על מנת להחליט על דרך פעולה מיטבית בהתאם להיקפי הנזק. הודות לציוד המתקדם הקיים כיום, כמעט ואין צורך לפרק את הרצפה על מנת לזהות את מיקומה ומקורה.

לאחר זיהוי התקלה יש לפעול בשני שלבים:
השלב הראשון הוא תיקון הנזילה על מנת לעצור את הנזק. לרוב יידרש תיקון של אינסטלטור או בעל מקצוע המומחה לאיטום. השלב הבא לאחר תיקון התקלה הוא ייבוש תת רצפתי על מנת לתקן את נזקי הנזילה.

איך מייבשים רטיבות תת רצפתית?

בעבר היו מייבשים רטיבות תת רצפתית על ידי פתיחת האריחים והמתנה לייבוש טבעי. כמובן ששיטה זו אורכת זמן רב ואינה אפקטיבית. שיטה נוספת שהייתה נהוגה היא החלפת הריצוף והמשטח שתחתיו. כמובן שגם שיטה זו אינה מומלצת מכיוון שהיא מסורבלת ויקרה.

כיום ניתן להזרים אוויר חם אל האזור שמתחת לאריחים ולהשתמש במשאבות ואקום מן הצד השני. בתהליך זה, קודחים חורים מזעריים בין הרצפות, והפגיעה בתשתיות היא מינימלית ואינה מפריעה להתנהלות הבית.

משרד

 

פרקט
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים