איך מתחילה חקירה של רשלנות עורך דין

קשה לשים את האצבע לעיתים מתי בעיות מסוימות הן אכן ראויות להיחשב כרשלנות. בנוסף, במידה והרשלנות לא גרמה להפסדים ממשיים ללקוח, כנראה שלא תהיה עילה לחקירת הרשלנות. בכל אופן, אנו נבחן את הצעדים הראשונים כאשר מחליטים לפעול כנגד רשלנות עורך דין.

 

מה צריך להוכיח

אם אתם מעוניינים לפעול כנגד רשלנות עורך דין אז על מנת לנצח ולקבל בחזרה את שמגיע לכם ואף מעבר, יש צורך להוכיח מספר דברים.
1. צריך להוכיח שאותו עורך דין אכן התרשל.
2. להביא הוכחות שאכן היה נזק.
3. לדעת לטעון ולהראות מהו אותו נזק.

 

כיצד מתחילים

ראשית מומלץ לכם להתייעץ עם עורך דין. ישנם עורכי דין מעולים אשר מתמקצעים במיוחד בסוג מקרים אלו. לאחר הייעוץ תדעו אם אכן יש לכם עילה לפעול כנגד אותו אדם, ובמידה וכן תוכלו כמובן לשכור את שירותיו או של אחר על מנת שייצג אתכם. כמו בכל תביעה או תלונה, מומלץ לשכור שירותי עורך דין על מנת שתוכלו להשתמש במיומנות שלו ובידע הרב שלו, מיומנות וידע שלרובנו אין.

 

שלב ראשון – הכנה

לאחר שהצטיידתם בעורך דין אשר מאמין בצדק שלכם ולדעתו אכן יש על מה לתבוע, תתחילו לתכנן את התביעה. עורך הדין שלכם, בעזרתכם, יצטרך למצוא את הדרכים להוכיח את האמור לעיל – את הרשלנות והנזק שנגרם עקב אותה רשלנות.

 

שלב שני – הגשת תביעה

שלב זה כבר מתחיל את ההליך באופן רשמי. בשלב השני כבר ממש מגישים את התביעה ומכאן מתחיל המשפט והקרב למען צדקתכם וקבלת מה שמגיע לכם. מכאן כבר המשפט דומה למשפטים "רגילים", עורך הדין המייצג אתכם עומד מול השופטים ומנסה להוכיח במידה מספקת לאותם שופטים שאכן מדובר ברשלנות ואכן נגרם נזק.

שאלה אשר תנחה את השופטים היא – האם תוצאות המשפט המקורי (אותו משפט בו העורך דין שלכם התרשל) היו שונות לטובה במידה ועורך דינכם לא היה מתרשל ומבצע את עבודתו ביושר ומאמץ מקסימלי.

 

טיפים – מתי מומלץ ולא מומלץ לתבוע

כאשר אנו חשים שנעשה לנו עוול, ברצוננו להחזיר את שלנו, לקבל פיצויים ועל הדרך אולי גם להעניש את אותו אדם אשר גרם לחוסר צדק זה. אולם, במקרה שאנו מאמינים שהייתה רשלנות עורך דין, לא תמיד כדאי או הגיוני חוקית לצאת אל הקרב. דוגמא לכך היא כאשר התביעה לא תשתלם.

 

כאשר גם ניצחון לא ישתלם

ישנם מקרים בהם אכן עורך הדין התרשל ויהיה ניתן להוכיח זאת ועדיין לא יומלץ לכם לצאת לתביעה. אם מדובר בסכום כסף לא רב, אז אין כדאיות לתביעה אשר תהיה יקרה מאוד.

 

לסיכום

לסיכום, על מנת להוכיח רשלנות עורך דין יש להראות שגם הייתה רשלנות וגם נגרם נזק. מומלץ להצטייד בעורך דין לקבל עצות לגבי כדאיות התביעה וגם כמובן בתביעה עצמה.

רשלנות עו"ד

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים