איך מתקינים עמדת טעינה לרכב חשמלי?

יותר ויותר בעלים של רכבים חשמליים מנצלים את היתרון הגדול של הרכב על פני מנועי דלק – היכולת לטעון בבית או בעבודה. התקנת עמדת טעינה מבוצעת על ידי חשמלאי מוסמך. עוד לפני רכישת מתקן ההתקנה מומלץ לוודא כי מערכת החשמל שתספק את החשמל לעמדה יכולה לעמוד בעומס.

 

סוללה חכמה על גלגלים

רכבים חשמליים הפכו בשנים האחרונות לפופולאריים מאוד. יותר ויותר ישראלים מחליפים את מנוע הדלק לסוללה על גלגלים. לרכבים חשמליים יש יתרונות רבים: הם שקטים יותר ומזהמים הרבה פחות. מעבר לכך, רכבים אלה משלבים טכנולוגיה מתקדמת שהופכת את הרכב לסוללה חכמה על גלגלים.

אך עד שיימצא פתרון אחר, יש צורך לטעון את הרכבים. בניגוד לרכבי דלק, אין צורך לנסוע לתחנת דלק אלא אפשר לבצע התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי. 80 אחוז מהטעינות של בעלי רכב חשמלי מתבצעות באמצעות המטען הביתי. תפקידה של עמדת הטעינה הוא לחבר בין המטען של הרכב לבין החשמל

 

חשמלאי מוסמך

עוד לפני התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי, ואף לפני רכישתה, מומלץ להתייעץ עם חשמלאי מוסמך לברר אם מערכת החשמל מסוגלת לעמוד בדרישות התקנת העמדה. גם אם התשובה היא כן, ישנם מצבים בהם יש צורך לבצע התאמות שונות. עמדות הטעינה המותקנות בבתים פרטיים פועלות בזרם של 16 או 32 אמפר. התקנת עמדת טעינה למערכת שלא תעמוד בדרישות החשמל היא מעשה מסוכן שעלול לפגוע גם ברכב וגם לגרום להפסקות חשמל.

 

תהליך ההתקנה

לפני בואו של החשמלאי המוסמך שייבצע את התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי, יש לוודא כי אזור לוח החשמל יהיה נגיש לביצוע עבודות. כמו כן, אם זוהי התקנה של עמדת טעינה למערכת של בית משותף יש לוודא שישנה הסכמה של ועד הבית. אין סיבה להפתיע אותם עם המהלך. תהליך ההתקנה נמשך כ-4 שעות וכולל התקנת מפסק בלוח החשמל. מהמפסק החשמלאי ימשוך קו למקום החניה המיועד, היכן שמותקן שקע הטעינה.

לצד שקע הטעינה החשמלאי מתקין מתג בטיחותי שינתק את זרימת החשמל, אם צריך. מומלץ כי עמדת הטעינה תהיה סמוכה או במקום החניה של הרכב. כמו כן מומלץ להתקין עמדת את הטעינה מתחת למחסה כלשהו. המתקין יסייע במהלכים אלה. בנוסף, יש את סוגיית חיבור עמדת הטעינה לרשת הוויי פיי. חיבור זה יאפשר תקשורת עם עמדת הטעינה לצורך טיפול בבעיות ועדכוני תוכנה

 

בטיחות מעל הכול

עלות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי משתנה בהתאם למשתנים שונים אך היא מוערכת באלפי שקלים. השקעה כספית זאת שווה את הכסף כי היא מאפשרת חסכון משמעותי בעלות הטעינה הנחשבת לזולה מצריכת דלק. הקפדה על הוצאות כספיות היא דבר מבורך אך היא לא אמורה להתרחש על חשבון איכות המטען, איכות התקנתו ורמת איש המקצוע שיבצע את ההתקנה.

חשמלי, רכב

חשמלי, רכב
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים