איך עובדות משכנתאות הפוכות: הבנת המושגים המרכזיים

עבור רבים שמעוניינים לשפר את רמת חייהם, משכנתא הפוכה יכולה להיות כלי פיננסי רב ערך. עם זאת, ההבנה כיצד פועלות משכנתאות הפוכות והכרת מושגי המפתח בהקשרן, הינה חיונית לפני קבלת החלטה פיננסית מהסוג הזה.

 

מה זה משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה לשיפור החיים היא סוג של הלוואה העומדת לרשות בעלי בתים בגיל השלישי. כמו כן, משכנתא הפוכה מאפשרת לקבל הלוואה כנגד הנכס במקום למכור את הבית או לשלם תשלומי משכנתא חודשיים. במקום זאת, הגוף המלווה מעביר לנוטל המשכנתא את סכום ההלוואה בסכום חד פעמי, בתשלומים חודשיים או באמצעות מסגרת אשראי.

משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה – מושגים מרכזיים

את המשכנתא הרגילה כולנו מכירים, אך כשזה נוגע למשכנתא הפוכה עולם המושגים מעט משתנה וחשוב להכיר אותו. אז בין אם אתם מעוניינים לקחת משכנתא הפוכה לרכישת דירה או לכל מטרה אחרת, אלו המושגים שחשוב שתכירו:

 

  • זכאות למשכנתא הפוכה

כדי לקבל במשכנתא הפוכה, עליכם להיות בני 60 לפחות לפי הדרישות של רוב הגופים המממנים, להיות בעלי דירה נקייה מחובות קודמים או ממשכנתא אחרת, שווי הנכס המשועבד יהיה לפחות מיליון ₪ וחלק מגופי המימון ידרשו אישור מהילדים של בעלי הנכס.

 

  • סכום ההלוואה

הסכום שאתם יכולים ללוות במסגרת משכנתא הפוכה תלוי בגיל שלכם, בערך הנכס שלכם ובריביות הנוכחיות. ככלל, ככל שאתם מבוגרים יותר וככל שהבית שלכם שווה יותר, כך תוכלו ללוות יותר כסף.

 

  • ללא החזרים חודשיים

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של משכנתא הפוכה הוא שאינכם צריכים לשלם תשלומי משכנתא חודשיים. כמו כן, ההלוואה מוחזרת כאשר אינכם מתגוררים יותר בבית המשועבד, בין אם אתם מוכרים אותו או מכל סיבה מתאימה אחרת.

משכנתא הפוכה

  • ריביות ועמלות

בדומה למשכנתאות מסורתיות, משכנתא הפוכה צוברת ריבית לאורך זמן. בנוסף, אצל חלק מהגופים המממנים ישנן גם עלויות סגירה, דמי ביטוח ודמי שירות הקשורים להלוואות אלו. חשוב להבין את העלויות הללו ולהביא אותן בחשבון בעת קבלת ההחלטה שלכם.

 

  • ניצול שווי הבית

עם משכנתא הפוכה, אתם יכולים לנצל את השווי של הבית שלכם תוך שמירה על בעלות. כמו כן, ההלוואה מוחזרת ממכירת הבית או על ידי היורשים שלכם. אם שווי הבית עולה על יתרת ההלוואה, ההון הנותר מגיע אליכם או לעיזבון שלכם.

 

  • איכות חיים משופרת

הלוואה הפוכה מאפשרת לכם לשפר את איכות החיים שלכם בקלות וביעילות. בין אם אתם רוצים לטוס לטיול ארוך, לממן משכנתא עבור הילדים שלכם או כל דבר אחר, משכנתא הפוכה היא אמצעי יוצא דופן לנצל את בעלותכם על נכס כדי לשדרג את רמת החיים שלכם.

 

לסיכום, משכנתא הפוכה – ככה זה עובד

הבנת המושגים המרכזיים היא חיונית כאשר בוחנים אפשרות למשכנתא הפוכה. למרות שהיא יכולה לספק גמישות פיננסית במהלך הפרישה, חשוב מאוד לשקול היטב את היתרונות והסיכונים ולהתייעץ עם יועץ פיננסי או יועץ משכנתאות כדי לקבוע אם משכנתא הפוכה היא הבחירה הנכונה למצב הספציפי שלכם.

משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים