למה חשוב למנות איש בטיחות אש בעסק

גם בתהליך בנייה של בניין וגם בניהול שוטף של עסק גדול הבטיחות נמצאת מעל לכל וחשוב מאוד לוודא שנשמרים כללי בטיחות בסיסיים כדי שלא יקרה שום אסון חס וחלילה.

כדי לוודא שאנחנו אכן עובדים בסביבת עבודה בטוחה יש לבצע תכנון מקדים של הגנה מפני שריפות ובמקרים רבים לא נוכל רק להסתפק בתכנון מקדים אלא גם להכשיר או להעסיק עובד הממונה על בטיחות באש בעסק.

 

ממונה בטיחות באש בעסק – מדוע זה חשוב?

אחת הסכנות אליהן אנחנו עלולים להיות חשופים במקום העבודה, המגורים ולמעשה כל מקום אחר הוא סכנה של שריפה. כאשר אנחנו עובדים בבניין גדול סכנה זו מתעצמת, שכן ככל שהבניין גדול יותר ועובדים בו אנשים רבים יותר השמירה על בטיחות הופכת למסובכת יותר וכך גם ההתנהלות בשעת חירום. לכן יש להכשיר עובד או להעסיק באופן ייעודי אדם שיהיה ממונה על בטיחות באש, שיכיר את הנהלים לאשורם ויכין את העסק כולו לזמני חירום.

 

הכנה מראש בעת תכנון הבניין

כאמור, על הבטיחות מתחילים לשמור עוד לפני תחילת העבודה בעסק – עוד בעת תכנון הבניין. איש המקצוע שדואג לכך הוא יועץ כיבוי אש, שתפקידו מקיף את תחומי האחריות הנוגעים לבטיחות באש. תפקידו של יועץ כיבוי אש הוא לייצג את צוות התכנון מול שירותי הכבאות וכן להכין את תוכניות הבטיחות הדרושות לבניין, כגון תכנית בטיחות אש הכוללת את כל האמצעים לכיבוי אש שפרצה במבנה וכן תיק שטח הכולל נהלי חירום במטרה לסייע לצוותי כיבוי אש ולשוהים בבניין במקרה של שריפה.

 

מהו ממונה בטיחות באש, ומה תפקידו?

ממונה בטיחות אש הוא אדם שעבר קורס הכשרה בנושא ותפקידו להכיר את הנהלים השונים במבנה, הסיכונים ודרכי ההתמודדות במקרה של שריפה. ממונה בטיחות באש אחראי לוודא שהסיכונים לפריצת שריפה הם מינימליים, וזאת הוא עושה באמצעות נקיטת כל האמצעים האפשריים. בין שירותיו של ממונה בטיחות באש:

  1. הנפקת דו"ח שנתי הנוגע לבטיחות באש במבנה
  2. הצעת פתרונות למיקסום הבטיחות
  3. ווידוא של עמידה בכל התקנים הנדרשים לבטיחות באש
  4. הנפקת אישור ביצוע עבור חברת הביטוח
  5. אספקת חומרים מעכבי בעירה כדי למזער את הסיכון בעת שריפה הכוללים תו תקן
  6. הדרכות לעובדים

 

חומרים מעכבי בעירה

אחד מתפקידיו המרכזיים של מומחה בטיחות אש הוא אספקת חומרים מעכבי בעירה. בזמן שריפה כל רגע הוא קריטי, ולכן לעיכוב הבעירה ישנה חשיבות רבה. ניתן לבצע עיכוב בעירה לעץ, בד ומתכת אך לא ניתן לעשות זאת לפלסטיק או בד סינטטי לחלוטין, ולכן מומלץ בעת תכנון המשרד לעשות שימוש רק בחומרים שניתן לעכב בהם בעירה.

 

דאגו לבטיחות מקסימלית עוד היום

על בטיחות לא מתפשרים. מעיין מיגון אש מספקת שירותי בטיחות באש כולל השגת כל האישורים הקשורים לבטיחות באש ואספקת חומרים מעכבי בעירה.

 

כיבוי שרפה

מטף
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים