כיצד קוסמים, אמנים ומנטליסטים מפעילים את החושים

הפופולריות של הופעות קסמים ואומני חושים עולה בהתמדה. כל מי שלקח חלק בהופעה כזו יוכל לספר לכם על התדהמה הרבה שאחזה אותו במהלך ההופעה או אחריה. מדובר על הופעות שבהן אתם הולכים לחוות חוויה חושית מיוחדת, ולגלות על עצמכם דברים שלא בהכרח ידעתם. כאן נספר לכם על הדרכים השונות שבהן האומנים באותן הופעות מפעילים את החושים שלכם.

 

ההבדל בין קוסמים ומנטליסטים

עוד לפני שנדבר על הדרך שבה שני האומנים הללו מצליחים להגיע לרמת הביצוע שהם מציגים מול העיניים שלנו, חשוב להבין על קצה המזלג את ההבדל בין קוסם לבין מנטליסט. הקוסם נוקט בטכניקות שונות כדי לבלבל את חוש הראיה שלנו. בדרך כלל ההפתעה הגדולה בהופעה של הקוסם תהיה חוסר היכולת שלנו להבין איך הוא ביצע פעולה מסוימת.

מנגד, המנטליסט עובד במישור אחר, ועיקר היכולת שלו היא לתעתע בכל אחד מהחושים שלנו ולהראות לנו כיצד התת מודע שלנו יכול לפעמים לצוף מעל פני השטח, גם כאשר אנחנו לא שמים לב לדבר הזה.

 

כלים מיוחדים

הדרך הראשונה שבה הקוסמים פועלים היא באמצעות כלים מיוחדים שהם מכינים מראש. זה אולי יכול להישמע קצת מאכזב, אבל בכל הופעה של קוסם יש הכנות אותן הוא מבצע מאחורי הקלעים כדי שברגע שההופעה תתחיל הוא יוכל להציג לראווה מעשים שלאף אחד לא יהיה ברור איך הם התרחשו.

 

זריזות ידיים

הכישרון הבסיסי שאותו כל קוסם צריך הוא זריזות ידיים. זריזות הידיים היא זו שמאפשרת לקוסם לבצע מעשים בצורה כל כך מהירה, עד שקשה לעין רגילה להבחין מה הוא באמת עשה. מה שרואים בסופו של דבר זה את התוצאה הסופית, אבל בדרך יש מעשה שאותו הקוסם הצליח לבצע בזריזות בלי שאתם ראיתם.

 

ניתוח נכון של שפת גוף

אחרי שדברנו על שני הכלים המרכזיים של הקוסם, הגיע הזמן לדבר על המנטליסט. הכלי המרכזי שבו המנטליסט משתמש הוא ניתוח של שפת גוף. הגוף שלנו משדר בכל רגע אלפי אותו, אך את רובן קשה לקלוט. המומחיות של המנטליסט היא לקרוא את אותן אותו, לפענח אותן ולהבין מה בדיוק אתם חושבים גם כאשר אתם מנסים להסתיר את זה.

 

השפעה על התודעה

עוד דבר שאותו כל מנטליסט עושה הוא השפעה על התודעה שלכם. המנטליסט משדר לכם בעוצמה מסר מסוים, וגם אם אתם מתנגדים אליו ברגע הראשון, בסופו של דבר הוא יחלחל למוח שלכם והתגובה תהיה בהתאם. הדרך הקלאסית שבה מנטליסטים מראים את זה היא על ידי שיבוש התודעה ביחס למאכל מסוים.

 

לסיכום

במהלך הופעה של קוסם או מנטליסט יש כמה טכניקות בסיסיות שבהם האומנים הללו משתמשים. אצל הקוסם זה יהיה בדרך כלל זריזות ידיים והכנה של כלים מראש. אצל המנטליסט זו קריאה של שפת גוף בצורה עמוקה.

ההבדל בין קוסמים ומנטליסטים

כיצד קוסמים, אמנים ומנטליסטים מפעילים את החושים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים