5 בדיקות שחובה לעשות בתהליך בדק בית

רבים רוכשים דירה מקבלן הם חושבים כי בגלל שמדובר על דירה חדשה שהמערכות כולן חדשות אין צורך בבצוע בדק בית.

רבים מגלים לצערם כי טעות בידם והם נאלצים לאחר שקבלו את הדירה להתמודד עם כשלים שונים.

במערכת שנראות חדשות לכאורה מתגלים כשלים משמעותיים ולכן מסיבה זו חשוב לבצע תהליך של בדק בית עוד לפני הכניסה אל הדירה. בביצוע התהליך יש בדיקות שחובה לעשות בתהליך זה על מנת לא לפספס נקודות חשובות. המטרה של מאמר זה היא למנות את כל הבדיקות החשובות שחובה לבצע בעת התהליך של בדק בית על מנת לקבל דירה חדשה ונקיה וחפה מליקויים.

 

חשיבות בדק בית לדירה חדשה מקבלן

על הקבלן לעמוד במגוון רחב של תקנים ותקנות שונות שלאדם הממוצע אין מושג לגביהן גם בדירה חדשה ניתן למצוא ליקויים כמו שיפוע למרפסת. בדק בית מאפשר לאתר את הלקויים וכמו כן הוא מאפשר להכיר את הליקויים ולתקן אותם.

 

בדק בית של דירה יד שניה

יש צורך לבדוק שאין ליקויים צנרת, בחשמל ועוד על מנת לבדוק ולתקן את הלקויים על מנת שכאשר יכנסו לדירה הדירה תהיה מוכנה למגורים.

 

בדיקת היסודות של המבנה

יש לבדוק היטב את היסודות של מבנים בדק בית וזוהי אחת הבדיקות שחובה לעשות בתהליך של בדק בית. יש לבדוק את היסודות לראות  אם הם חזקים ואם הם מצליחים לעמוד בעומס של הבניין עצמו במקרה ורואים ליקויים יש לפנות אל הקבלן שיחזק היטב את היסודות על מנת לשמור על חיי הדיירים בבניין.

 

בדיקה של תשתיות של הבניין

יש בדוק את התשתיות של הבניין לראות אם אין תעלות ביוב שנסתמות לעיתים קרובות .יש לבדוק נזילות פנימיות בקירות באמצעות מכשור מיוחד הבודק את רמת הלחות או במידה ויש נזילה יש צורך לתקן ולאטום את אזור הנזילה. כמו כן יש לבדוק היטב את התשתיות החשמל בייחוד אם מעוניינים לקנות דירה בשכונות ישנות עם בניינים ישנים ניתן  גם לשים לב לסימנים חיצוניים כמו ריחות של עובש מהקירות או ריח של ביוב מהצינורות של הביוב.

 

בדיקות גמר

יש לבדוק את הריצוף אם הוא ישר אם אין בו סדקים אם ארונות המטבח הותקנו כמו שצריך , התקנת אריחים וחיפויים ישרים ובמקום הנכון התקנה של חלונות ודלתות בהתאם לתקן הישראלי. חשוב לוודא זאת בין אם מדובר על דירה יד שניה או דירה חדשה מקבלן.

לסיכום: מאמר זה מדבר על בדק בית הוא מונה את האפשרויות של בדק בית בדירה יד שנייה ובדק בית בדירה מקבלן מונה את הבדיקות החשובות שיש לבצע כמו למשל בדיקת צנרת, בדיקת גמר ובדיקת יסודות ועל החשיבות של בדק בית לבטיחות הדיירים ולשמירה על הבריאות שלהם.

איש תחזוקה

 

שרטוטים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים