האם זה חוקי לשכור חוקר פרטי במקרה של גניבה בעבודה?

גניבה בעבודה נחשבת לעניין די נפוץ שלא מדובר עליו רבות. שכן, זהו עניין שגורם לכמה צדדים להרגיש חוסר נוחות (למעסיק ולעובדים השונים שנמצאים במקום העבודה). לאחרונה אנו עדים לשיח ער בנושא שגורם לרבים לתהות האם זה חוקי לשכור חוקר פרטי במקרה של גניבה בעבודה. כדי לדעת את התשובה הוודאית לשאלה זו, יצאנו לבדוק את הנושא באופן מעמיק וחזרנו עם כל המידע שאתם צריכים לדעת.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

המדריך הנוכחי נכתב תוך סיוע מצד גורמים חיצוניים. נציין כי מדובר ב – 2 מנהלי חברות גדולות שחשדו שכמה מהעובדים בחברה גונבים מהם. ראוי לציין כי אין מדובר כאן בגניבה קטנה של עט או טוש להדגשה. אלא בגניבות שעשויות לעלות לחברה בכמה אלפי שקלים ואפילו יותר. הם פנו אלינו וביקשו שנכתוב מדריך מקיף בנושא מכיוון שבמשך תקופה ארוכה הם "בזבזו" הרבה כסף בגלל אי הידיעה בכל הנוגע לחוק של השכרת חוקר פרטי.

 

בואו נתחיל מההתחלה – התעורר חשד לפעילות של מעילה וגניבה? מה אתם צריכים לעשות

אם הגעתם אל המדריך הנוכחי, סביר להניח שאתם סוברים שיש חדר למעילה או גניבה מצד אחד מהעובדים שלכם. במצב שכזה, אתם צריכים קודם כל ליצור קשר עם עורך דין דיני עבודה מומלץ. שכן, בין אם החוק אומר שזה חוקי לשכור חוקר ובין אם לא, אתם צריכים שיהיה לכם גב. כלומר, שיעמוד מאחוריכם בעל מקצוע שיודע בדיוק מה החוק אומר בכל צעד שאתם עשויים לבצע מעתה ואילך.

 

האם זה חוקי לשכור חוקר פרטי במקרה של גניבה בעבודה?

יצאנו לבדוק האם מדובר בעניין חוקי וגלינו שכל עוד יש לכם חשד, אתם יכולים לשכור חוקר פרטי. כדי שתוכלו לדעת אם אכן מדובר בגניבה, אתם צריכים תחילה שיהיו לכם ראיות. הרי ללא ראיות, אף אחד לא יתייחס לטענה שלכם. משטרת ישראל עשויה להשאיר את עצמה מחוץ לתמונה במידה ולא יהיו לכם ראיות ואתם, עשויים למצוא את עצמכם חשופים לתביעות משפטיות מצד האדם שהאשמתם במעילה.

 

המסקנה: זה חוקי לפנות לחוקר פרטי ואף מומלץ

המדריך הנוכחי מאפשר לכם לצאת עם 2 מסקנות חשובות:

  1. אתם צריכים לפנות בהקדם אל עורך דין שילווה אתכם מבחינה משפטית בהליך המורכב
  2. אתם צריכים לפנות אל חוקר פרטי בהקדם כדי שיבחן אם אכן יש גניבה ואם כן – הוא יפעל להוציא ראיות

חשוב מאוד ליישם את הנכתב לעיל. שכן, כך, תוכלו להיות בטוחים שאתם בודקים את העניין באופן מעמיק וחוקי שיאפשר לכם לסיים את ההליך על הצד הטוב ביותר.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת שזה חוקי לשכור חוקר פרטי במידה ואתם חושדים שיש גניבה במקום העבודה שלכם. מאחלים לכם בהזדמנות זו שתסיימו את ההליך בהקדם.

חוֹקֵר

חוקר פרטי
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים