האם שפת גוף יכולה לגרום לכם לנצח במשחקים

להרבה מאוד משחקים שונים יש אלמנטים דומים, כמו תחרותיות, התמודדות עם מספר משתתפים, ניקוד, כללי משחק ודרך ניצחון ברורה. אלמנט נוסף שיכול להשפיע על משחקים הוא גם שפת הגוף של המתמודדים. עד כמה שפת הגוף משפיעה והאם היא יכולה לגרום לכם לנצח במשחקים – על כל זה במאמר הבא.

 

שפת גוף – מה צריך לדעת?

כולנו שמענו על המונח של "שפת גוף", אך מה בפועל זה אומר? כשאנו מדברים על שפת הגוף, הכוונה היא לתנועות, מחוות, הבעות פנים ומחוות שאנו מבצעים עם איברים שונים וחלקים שונים בגוף שלנו, לפעמים באופן מודע ולפעמים באופן שאינו מודע, ובכך אנו משקפים את התחושות והרגשות שלנו. שפת גוף היא אלמנט שמשפיע במשחקים מסוימים, כמו משחקי קלפים שניתן לשחק באתר לאתר הרשמי של 7XL.

שפת גוף

שפת גוף בעולם המשחק

כפי שכבר ציינו, שפת גוף היא אלמנט שקיים גם בעולם המשחק. כמעט בכל משחק הכולל אינטראקציה בין שני משתתפים או יותר, לשפת הגוף של המשתתפים השונים יש השפעה על המשחק, בין אם מדובר על השפעה גדולה או השפעה קטנה. השפעת שפת הגוף תבוא לידי ביטוי לפי סוג המשחק שאתם משחקים בו, וגם לפי היכולת שלכם לשלוט בשפת הגוף שלכם ושל היריבים שלכם להבחין בה.

 

סוג המשחק שאתם משחקים

אחד הדברים שיקבעו עד כמה תוכלו להשפיע על תוצאת המשחק באמצעות שפת הגוף שלכם, הוא סוג המשחק שאתם משחקים. אם מדובר במשחק בו לשחקנים אין זמן או יכולת לשים יותר מדי לב לשפת הגוף, כמו כדורגל למשל, ההשפעה שלה קטנה. למרות זאת, ישנם חלקים במשחק, כמו בעיטות עונשין, בהן שפת הגוף יכולה לשחק אלמנט משמעותי יותר.

 

איפה זה בא לידי ביטוי?

שפת גוף באה לידי ביטוי בעיקר במשחקים שעובדים לפי שיטה של תורות. משחקי קלפים למשל שמתנהלים לפי תורות, הם משחקים בהם שפת הגוף היא בעלת השפעה גדולה, שכן ניתן להבין לפי שפת גוף של שחקן כלשהו עד כמה הוא בטוח במהלכים שהוא מבצע.

באה לידי ביטוי

לא תחליף ליכולת

חשוב לזכור – שפת גוף היא בסופו של דבר לא תחליף ליכולת הכללית של השחקן במשחק. אם שחקן מסוים לא יודע את החוקים, אינו מיומן במשחק מספיק ואינו טוב בו, שפת הגוף לא תוכל לחלץ אותו מהפסד.

 

שימוש נכון בשפת גוף

מכיוון שזה כבר ברור שלשפת גוף יש השפעה מסוימת על משחקים, או על חלקים מהמשחק, שחקנים רבים מבינים שעליהם להשתמש בצורה נכונה בשפת הגוף שלהם. הם עושים זאת באמצעות תרגול וקריאה של שפת הגוף של היריבים שלהם.

 

העלאת הסיכויים שלכם

מצד אחד, מודעות לשפת הגוף שלכם ושל היריב שלכם לא תביא לכם את הניצחון על מגש של כסף, אך מן הצד השני, מודעות כזאת יכולה לסייע לכם לבצע מהלכים בצורה נכונה ולהטעות את היריבים שלכם, בדרך אל הניצחון.

לנצח משחקים

לנצח משחקים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים