התפרצות נזילה – איך ניתן לחקור את זה?

השילוב בין החורף לבין התשתיות הישראליות הוא, איך נאמר, לא מנצח. מכיוון שכך, החורף הישראלי מלווה בהתפרצויות רבות של נזילות. כדי להתמודד עם ההתפרצות בצורה מיטבית, יש להבין מהו המקור להתפרצות. כיצד ניתן לחקור מהו המקור לכל אותן התפרצויות?

 

מדוע נגרמות נזילות מעיקרא?

עוד קודם שנצלול אל תוך הנושא, ראוי שנענה בקצרה על השאלה ששאלנו. הדרך האולטימטיבית לזיהוי מקור ההתפרצויות ומניעתן מכאן ולהבא, הוא ייבוש תת רצפתי. כעת נבין מדוע נגרמת הרטיבות וכיצד הייבוש התת רצפתי ימנע אותן. לבעיית הנזילות מספר גורמים אופציונלים. הגורם הראשון הוא הקצנת אירועי מזג האוויר. בשנים האחרונות, ניכרת תופעה מדאיגה של אירועי מזג אוויר קיצוניים, המתבטאים בשרב ובחום כבד וכן בגשמים עזים היורדים בפרקי זמן קצרים.

הגשמים העזים גורמים להצטברות נוזלים היכן שאין איטום מושלם, מה שגורם לנזילות רבות. אם כן, השילוב של איטום לקוי והתחזקות הגשמים גורמת להצטברות מים במקומות שלא אמורים להצטבר בהם נוזלים, ולנזילות. גורם נוסף הוא תשתיות לקויות. מבנים לא מעטים בארץ הינם מבוגרים למדי – בני ארבעים שנה ואף למעלה מכך – וזהו גם גילן של תשתיות הבניין. לא נעשו עבודות תחזוקה לתשתיות במהלך השנים וכתוצאה מכך הצינורות סדוקים ומים מטפטפים מהם ומופיעה רטיבות בתקרה, ברצפה, בקירות או בכל מקום אחר בבית.

יש לציין, שבנייה חדשה אינה חפה מפגמים בצנרת ולעיתים בעיה מעין זו רלוונטית גם למבנים חדשים למדי. עם זאת, כמובן שהיא נפוצה הרבה יותר בבנייה ישנה. ללא זיהוי נכון של הגורם לנזילה, הטיפול בה יהא לא יעיל. במידה והנזילה נגרמת עקב הגשמים, ראוי לטפל באיטום הגג ושאר הפתחים. לעומת זאת, במידה והפגם הוא בצנרת יש לתקנה או להחליפה במערכת צינורות חדשה ועמידה. מכיוון שכך, ישנה חשיבות קריטית לזיהוי מקור הנזילה. הזיהוי ייעשה באמצעות ייבוש תת רצפתי.

 

ייבוש תת רצפתי

ייבוש תת רצפתי נעשה באמצעות מכונה, שהפעלתה דורשת מיומנות רבה. המכונה מחוברת לחשמל, רשת הצינורות נפרסת, המים שנזלו נשאבים החוצה ומקור הנזילה מאותר. לאחר איתור המקור, איש המקצוע יאבחן את הגורמים לנזילה ויעניק טיפול מונע שימנע מהרטיבות לחזור. חשוב מאוד לבחור בחברה טובה ואמינה, המציגה תוצאות בשטח, לביצוע העבודה. חברות רבות מציעות שירותים שאינם טובים דיים – הן משתמשות בציוד ישן או זול יחסית, שאינו כולל את הפיתוחים האחרונים בשוק האינסטלציה.

בדומה, כוח האדם של אותן חברות אינו מספק. נדרשת מקצועיות ברמה הגבוהה ביותר לאבחון הגורמים לנזילה, לתפעול נכון של המכונות ולהענקת טיפול מונע. מפאת זאת, שלב סקר השוק הינו קריטי במיוחד בהליך הטיפול בנזילה. זולתו, אתם עלולים להוציא ממון רב על טיפול שאינו יעיל, בטווח הקצר או הארוך.

 

לסיכום

לנזילות ביתיות מספר גורמים. בעזרת ייבוש תת רצפתי, ניתן לזהות את מקור הנזילה ולאבחן את הגורמים לה. לאחר האבחון, יינתן טיפול מונע הצפוי להעלים את הנזילות מכאן ולהבא. בהצלחה!

דליפת מים

תיקון צינורות דולפים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים