הצלחות וכישלונות – חיי היום יום של עורכי הדין

היכרות עם שגרת יומו של עורך דין היא הזדמנות מעולה להציץ אל תוך אחד מתחומי העיסוק המאתגרים, המרתקים והמספקים ביותר שיש בעולם.

אז מה באמת קורה שם ואיך כל זה קשור לתחום ההתמחות? הנה כל התשובות

עורך דין מספק מגוון רחב של שירותים ומרכז אותם תחת קורת גג אחת. כאשר עורך דין עושה את זה, הוא למעשה מציע את סל השירותים שלו גם לאנשים פרטיים וגם לחברות או תאגידים ומוסדות ציבור. במקביל, עורך דין יכול לבחור האם לעבוד בתור שכיר או האם לפתוח משרד משל עצמו ולהיות עצמאי לחלוטין.

 

הקשר בין תחום ההתמחות ואופי העבודה

כל ההחלטות השונות הופכות את חיי היום יום של עורכי הדין לנושא מרתק. מטבע הדברים, זו קריירה שיש בה עליות ומורדות, הצלחות וכישלונות והמון פידבקים שמגיעים מקולגות ומלקוחות. אז בשביל להיות עורך דין טוב, צריך לא רק להכיר את נבכי החוק – אלא גם לדעת להתמודד עם התפקיד.

שיחה קצרה עם עו"ד שי סולטן מגלה איך נראה יום אופייני בחייו של עורך דין. קודם כל, אנחנו לומדים על האופן שבו תחום ההתמחות של עורך הדין משפיע עליו ברמה היום יומית. בעוד רוב האנשים שרק נמצאים בשלבי ההכשרה או ההסמכה הראשונים שלהם טועים לחשוב שתחום ההתמחות משפיע רק על העבודה בין כתלי בית המשפט, מסתבר שבפועל זה הרבה יותר משמעותי.

 

מה עורך דין עושה כשהוא קם בבוקר?

תחום ההתמחות משפיע על עורך הדין כי הוא קובע עם מי הוא ייפגש, במה הוא יעסוק, איזה חומרים הוא יקרא, איזה פסקי דין הוא יכיר וכן הלאה. כמו בכל תחום אחר, החומרים העיוניים והמעשיים שמעסיקים אותנו ממשיכים הלאה גם אחרי שעות העבודה והנעילה של המשרד. אז אצל עורכי דין, יש הבדל אדיר בין תחומי ההתמחות ובין האופן שבו הם מעצבים את בעלי המקצוע.

ברמה הטכנית, חיי היום יום של עורכי דין מבוססים על מפגשים עם לקוחות ועם ביקורים בבתי המשפט. את המפגש עם הלקוחות עורכי הדין יכולים לשזור בשגרת היום שלהם, אבל רק כל עוד זה עולה בקנה אחד עם השעות שבהן הם צריכים להתייצב בבית המשפט.

 

האם שווה להיות עורך דין?

הדברים לעיל מוכיחים שעורך דין זו עבודה קשה. בשביל להיות עורך דין, צריך להתגייס למען הלקוחות ולהשקיע המון זמן, אנרגיות וכמובן משאבים.

בנוסף, חיי היום יום של עורכי דין כוללים המון שעות של עבודה סיזיפית. את העבודה הזו משקיעים עורכי הדין בניסוח חוזים, חתימה על מסמכים, קריאה של ניירות עמדה וכן הלאה. גם פה, יש משמעות לתחום ההתמחות כי הוא זה שיוצק את התוכן לעבודת עורך הדין ולקריירה שלו.

 

איש משפט

מאזניים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים