חקירה בבית – איך מאתרים נזילה שלא נשמעת או נראית לעין?

ברוב המקרים, נזילות בצנרת הביתית גורמות להרבה צרות, מהבחינה הכלכלית ומבחינת הנוחות של דיירי הבית או הבניין. זה יכול להתחיל מצינור גלוי שהתפוצץ, מניקוז לא נכון של מי הגשמים, מנזילה ממערכת הניקוז של הבית, או מצינור שעובר בקיר או ברצפה שנשחק. הנזקים שמים יכולים לעשות הם גדולים – החל מרטיבות ולכלוך על הקיר, וכלה בנזק לציוד או ריהוט שיכול להיגרם כתוצאה מהם. לכן, בכל מקרה של נזילה או חשש שיש נזילה – מומלץ לפנות לאנשי מקצוע מתאימים שיעזרו לכם עם הטיפול בבעיה.

 

איך נגרמת נזילה?

נזילה יכולה להיגרם מהרבה סיבות – צנרת ישנה, צינורות ניקוז ביוב ישנים, או איטום ישן של הגג. כמובן שנזילה כתוצאה מגשם תצוץ רק בחורף בימים גשומים, אך בדרך כלל נזילות כאלו יעשו נזק גדול, והתיקון שלהם יהיה מסובך ויאלץ את אנשי המקצוע לחכות לימי שמש כדי שיוכלו לפתור את הבעיה. בדרך כלל איתור נזילות מים יתבצע בקלות, אך יידרש תיקון על ידי אטימה נכונה של גג הבית.

 

נזילה מהצנרת הביתית

נזילות מהצנרת יהוו בעיה גם לאיתור וגם לתיקון שלהם. הצנרת הביתית בדרך כלל מגיעה מקו מים ראשי המתחבר לבית או לדירה באזור הכניסה הראשית, היכן שנמצא מונה המים, לאחר מכן צינורות המים עוברים דרך הרצפה מתחת לבלטות לכל נקודות המים בבית – מטבח, מקלחת, שירותים וחדר הכביסה. בשל כך, נזילה בצנרת הביתית תהיה קשה לגילוי, ועוד יותר קשה לתיקון, משום שהיא עוברת מתחת לבלטות.

 

איך מאתרים נזילה?

  1. אם מדובר בבניין, בדרך כלל בדירה שמתחת לדירה שלנו יראו סימני רטיבות במקום הנזילה.
  2. מצלמה טרמית המסוגלת לצלם דרך הקירות ולמצוא נזילות.
  3. בלטות רופפות או שקועות מדי.

 

איך להתמודד?

בכל מקרה של חשד לנזילה, מומלץ להביא איש מקצוע ולהבין את מקור הבעיה. הרבה פעמים כשרואים נזילה חושבים שהיא ממקור מסוים, ומגלים לאחר בדיקה מקיפה שמקור הזילה שונה לגמרי. המסלול שהמים יכולים לעשות בין הנזילה עצמה לבין המקום שרואים סימני רטיבות, או אפילו יציאה של מים, הוא גדול ויכול להגיע גם למספר מטרים.

 

איך לבחור איש מקצוע נכון לאיתור ותיקון נזילה

כמובן שיש לבחור איש מקצוע עם אחראיות ושיש עליו המלצות ברשתות החברתיות או ממקור אמין אחר. מומלץ לבדוק עם כמה אנשי מקצוע לפחות בשלב האבחון, גם כדי לקבל חוות דעת שונות לאיתור ותיקון הנזילה וגם להבין את סדר הגודל של המחיר.

 

סיכום

נזילת מים בדירה או בבית פרטי יכולות להוות מטרד, האיתור והתיקון שלה יכול לקחת זמן וכסף, אך בחירת אנשי מקצוע נכונים ואמינים יכולה לחסוך לכם הרבה מאוד עוגמת נפש והרבה מאוד התעסקות מיותרת ומדאיגה. חפשו המלצות ותבדקו עם מספר אנשי מקצוע.

אינסטלציה בבית

אינסטלציה בבית
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים