חשבון המים מפתיע אתכם בכל חודש? אולי יש לכם נזילה!

חשבון המים שלכם גבוה בטירוף בחודשים האחרונים? הוא הפגין לאחרונה קפיצה לא מוסברת למרות שלא התחלתם פתאום לצרוך עוד כמויות עתק של מים? יכול להיות שאנו יודעים בדיוק מהי הסיבה לכך. כיום, כאשר יוקר המחיה בישראל כל כך גבוה, ומשפחות רבות מחפשות כל דרך לחסוך עוד כמה שקלים ולהפחית את החשבונות, חשוב להיות מודעים כמה כסף אנו משלמים על כל חשבון.

יכול מאוד להיות שהזינוק הפתאומי בחשבון המים שלכם קשור לנזילה שיש לכם בבית. אז הכנו כאן עבורכם מדריך מלא ומפורט שיסייע לכם להתנהל במצב כזה.

 

מהו הגורם לקפיצה של חשבון מים?

לרוב חשבונות המים שלנו לא אמורים לזוז יותר מדי. הרי אנו צורכים פחות או יותר את אותה כמות מים מדי חודש, זה לא משהו שמשתנה. כל עוד שמספר הדיירים בבית שלנו נשאר זהה, ושאנו לא משנים את אופי הפעילות היום יומית שלנו, החשבון אמור להיות די שגרתי.

אם קיבלתם עכשיו חשבון מים גבוה מאוד, צריכה להידלק לכם נורה אדומה. הרבה פעמים נזילות של מים הן אלו שמגדילות את החשבון, מכיוון שנזילת מים יכולה לבזבז עד שלושה ליטרים של מים ביום, מה שעולה לנו ביוקר.

קופץ חשבון המים

מהי נזילה סמויה?

אז התייעצנו עם מומחה לאיתור נזילות, והוא הסביר לנו שיש כמה סוגים של נזילות סמויות. הסוג הראשון הוא נזילות בניאגרה שבשירותים שנובעות בעיקר מבלאי של החלקים. לעתים ישנה נזילה מהאסלה. נזילות תדירות יותר הן נזילות מצנרות, בעיקר מצנרות ברזל שמחלידות וניזוקות עם השנים, או נזילות מברזים שגם הם נשחקים ונפגעים עם השנים. אם יש לכם חצר עם צנרת השקיה, יכול להיות ששם יש נזילה סמויה.

 

איך נגלה שיש לנו נזילה?

הבדיקה הכי בסיסית שתסייע לנו לעלות על נזילה סמויה היא בדיקה של שעון המים. סגרו את כל הברזים שיש לכם בבית, וגם את השיבר הראשי. במצב כזה אתם יכולים לעקוב אחרי מד המים ולהבין מה המצב. אם מד המים ממשיך לנוע למרות שהשיבר הראשי וכל הברזים בבית סגורים, כנראה שיש לכם נזילה סמויה.

יש דליפה

מה עושים אם אנו לא מצליחים לזהות את הנזילה?

הרבה פעמים ישנן נזילות סמויות שקשה מאוד לאתר, אבל אין לכם מה לדאוג. בדיוק בשביל זה יש בעלי מקצוע שמתמחים באיתור של נזילות סמויות. מדובר על מקצוענים עם ותק וניסיון של שנים בתחום, ואפשר לומר שיש להם מעין חוש ריח לנזילות. לעתים הם גם מגיעים עם ציוד מתקדם כמו חיישנים או מצלמות תרמיות, כדי לוודא שהם עולים על נקודת הנזילה המדויקת.

 

סיכום

אם חשבון המים שלכם משום מה התחיל להתנפח, כדאי מאוד לבדוק עם יש לכם נזילה. בדיקה פשוטה או ביקור של איש מקצוע יוכלו לחסוך לכם לא מעט.

חשבון מים

חשבון מים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים