יותר מרק חריץ: במה כרוכה הכשרה של אינסטלטור?

אחד מהנושאים החשובים ביותר בבית המודרני, הוא תשתיות צנרת וביוב תקינות ואיכותיות. בכל בית מודרני, קיימת מערכת צינורות, שסתומים, פתחי ניקוז ומערכות ויסות מים, שצריכות להתנהל כולן בצורה איכותית ומלאה בו זמנית.

מי מאיתנו לא נזכר ברגע המייאש הזה, בו יש בבית בעיית צנרת, ולאחר תחנונים ושעות המתנה רבות, מגיע האינסטלטור, מתקן לנו את הבעיה ומשאיר אותנו לבסוף נושמים לרווחה.

לכן, אין ספק כי הטיפול בצנרת הוא נושא מהותי ובסיסי בכל בית אב.

 

חוסר מקצועיות- מתכון לאסון

בתוכניות טלוויזיה רבות, מתוארים מקרים בהם מגיעים אינסטלטורים לא מקצועיים לבית הלקוח, ובדרך לא דרך מתקנים את הצנרת, אך בעצם יוצרים נזק גדול אף יותר, שכך שלבד מההשקעה הכספית האדירה אליה נדרש הלקוח, הוא אף מחמיר את בעיית הצנרת בעת שימוש באינסטלטור לא אמין ומקצועי. לכן, נפרט בפניכם כעת את הדרך אותה עובר אינסטלטור אמיתי ומקצועי.

 

שלבי הכשרת האינסטלטור

בהכשרה מקצועית אמיתית, כזו שתזכה את איש המקצוע בתעודה מוכרת בתחום האינסטלציה, עובר האינסטלטור מספר שלבים מרכזיים אותם נפרט.

 

הכשרה הנדסית

בתחילת ההכשרה, עובר האינסטלטור מעין סדנה זריזה, בה הוא נדרש להבין את כל יסודות תורת הנדסת הבניין והמערכות המרכיבות בניין תקין. בפרט, הוא רוכש ידע בכל הקשור לסידור וארגון מערכות הצנרת בבניין, מערכות הניקוז והביוב, אספקת המים לבניין ואף יסודות בסיסיים בתורת הפיזיקה וההידרוסטטיקה.

 

סקירת בעיות

בשלב השני, לאחר שהאינסטלטור נבחן ומוכיח כי הוא אכן בקיא ביסודות תורת הנדסת הבניין ותשתיותיו, הוא עובר לשלב הבא. בשלב זה, מוצגות בפניו שלל הבעיות השונות העלולות להיווצר בצנרת הבית הפרטי, הגורמים האפשריים לכל תקלת צנרת וההשלכות הצפויות עבור כל בעיה ובעיה. כך, כעבור זמן מה, מכיר האינסטלטור בעל פה את כמעט כל סוגי הבעיות האפשריות העלולות להתרחש הן בבית הפרטי והן בבניין רב קומות.

 

תיקון ופתרונות

בשלב האחרון, האינסטלטור נבחן על יכולת פתרון הבעיות הנ"ל. עבור כל תקלה או בעיה, מלמדים את האינסטלטור את צורות הפתרון השונות, בהתאם לתנאי הסביבה, תשתיות הבניין הנוספות, הכלים הזמינים לו ויכולתו הכלכלית של הלקוח. אחרי שלב זה, הוא עובר סבב בחינות נוסף, מעשיות ועיוניות, ובסופו של דבר הוא יוצא עם תעודת הסמכה לעיסוק באינסטלציה וצנרת. חשוב לציין כי ישנם מספר מוסדות לימוד מסוימים, המאושרים על ידי רשות הפיתוח והמים, ורק על ההכשרה שלהם ניתן לסמוך.

דוגמה לאינסטלטור העומד בכלל התנאים הנ"ל, הוא האינסטלטור "מיסטר אינסטלטור". אינסטלטור זה, עבר הסמכה מעין זו המפורטת לעיל, ולאורך שנות השירות הרבות שלו, השאיר אחריו אינספור לקוחות מרוצים.

 

לסיכום

אכן, אינסטלטור מקצועי נדרש לרמת הכשרה גבוהה, ורק כאלה שעברו אותה מומלץ לכם להכניס לביתכם לתיקון תקלות הצנרת.

כלי עבודה

 

איש תחזוקה
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים