כיצד מודדים איכות של קולנועית?

בבחירה של קלנועית הדבר הראשון שעלינו לעשות זה לשחזר לעצמנו או לערוך מעין סדר יום של המשתמש: לאן הוא יוצא בבוקר, מה המקומות הקבועים בהם הוא נוהג לבלות, מה המרחק הכי ארוך שהוא מבצע עם הקלנועית בכל יום וכו'. מעבר לזה חשוב לקחת גם את המגבלות הפיזיות שלו בחשבון  – עד כמה הוא מוגבל בהליכה, האם הוא נוהג בכוחות עצמו או שמא הוא משתמש בשירותיו של מלווה. 

 

סוגי הקלנועיות שקיימים היום בשוק

כיום, עולם הקלנועיות הפך מגוון ורחב. עם הקדמה הטכנולוגית ישנן מגוון של דגמים וסוגי קלנועיות מעולים שיכולות לתת פתרונות לאוכלוסייה שגם בה יש גוונים וקבוצות. יש קלנועית ניידת שמאפשרת נשיאה גם לחו"ל למתקשי הליכה, יש קלנועיות לזוג, קלנועיות גדולות לנסיעות חוץ וכו'.

 

הגודל כן קובע?

ככל שעולים בגודל של הקלנועית כך גם עולים בגודלם ומשקלם של המצברים מה שמאפשר טווח נסיעה גדול יותר, כמו גם גודל המושב והמנוע של קלנועית. מאידך, גם לקלנועיות קטנות יש יתרונות משמעותיים: הן מאפשרות נשיאה בקלות לרכב וניידות מלאה. כפי שאמרנו בפסקת הפתיחה – חשוב לדעת וללמוד את השימושים של כל סוגי הקלנועיות השונות על מנת להבין מה הקלנועית המתאימה ביותר עבורכם או עבור בן משפחתכם.

 

קלנועיות מיני – עד 120 ק"ג

קלנועיות מיני מתפרקות ומתקפלות הן תחום רחב שמתחלק בעצמו ל2 סוגים עיקריים:

קלנועית מתקפלת: היא מתקפלת כמקשה אחת לכדי טרולי.
קלנועית מתפרקת: מתפרקת ל-4 חלקים עיקריים: חלק קדמי, סוללה, מושב, חלק אחורי.

לרוב סוג קלנועיות אלו נושאות אדם עד משקל של 120 ק"ג. חלקן מתקפלות בלחיצת שלט רחוק, אך כמובן שיש גם את אלו שמתפרקות ידנית ומצריכות טיפול ותחזוק.

 

קלנועית בינונית – עד משקל של 160 ק"ג

הן בעלות מושב אורטופדי אך לא מאפשרות את הניידות שקלנועיות המיני מביאות. בשנים האחרונות נכנס טרנד או סוג חדש של קלנועיות, כאלו שמאפשרות קיפול או פירוק וגם משלבות נסיעות טווח בגלל גודלן.

 

קלנועית יחיד

סוג קלנועית שמגיע בגודל מלא עם תוספים כמו: כיסוי חורף וגגון ומיועד לנסיעה מלאה בחוץ. אז כמובן שאי אפשר להכניס אותה הביתה או לרכב. זוהי קולנועית עם מצברים גדולים שיכולים לאפשר נסיעת חוץ ארוכת טווח.

 

קולנועית זוגית

אם נרצה לנסוע עם מלווה, בן משפחה או בזוג, נצטרך לעבור להסתכל על הקלנועיות הזוגיות. אלה קלנועיות גדולות שמיועדות לשאת שני אנשים פלוס מטען. מצברים גדולים, נסיעות ארוכות, מיני אוטו. הנסיעה מרגישה אמיתית ובטוחה ומדמה רכב בהרבה מובנים.

 

לסיכום

כדי לדעת מה הקלנועית שהכי מתאימה לכם עליכם להבין את סדר היום שלכם. קלנועית איכותית היא קודם כל אחת שמתאימה לצרכים שלכם. כזו שמאפשרת לכם להמשיך להתנייד בקלות וביעילות מבלי לשבור את הראש, לחשב ולתכנן כל צעד מראש. שיהיה לכם בהצלחה ונסיעה בטוחה!

איכות של קטנוע

איכות של קטנוע
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים