כל האטרקציות שלא תרצו לפספס בחיפה

בערים רבות ברחבי הארץ, תחבורה ציבורית מתייחסת אל אוטובוסים בלבד. ישנן כמובן גם ערים שבליבן תחנת רכבת אבל רק בחיפה תוכלו למצוא שפע מעורר קנאה של סוגי תחבורה ציבורית מיוחדים, חדשניים ומועילים לאיכות הסביבה ולאיכות החיים של התושבים בחיפה ושל המבקרים בה. אנו מציעים לכם טיול בחיפה על טהרת התחבורה הציבורית, נציע לכם כאן מגוון מסלולים ואטרקציות בחיפה, שמתאימים לילדים במגוון גילאים ולמבוגרים גם.

 

ברכבת ישראל לחיפה

נתחיל את היום בנסיעה ממוזגת ונעימה לכיוון חיפה. גם הנסיעה ברכבת היא אטרקציה בפני עצמה ולא רק לילדים – שקשוק גלגלי הרכבת כשהיא נכנסת לתחנה, הטיפוס מהרציף, לפעמים אפילו לקומה השנייה של הרכבת, הנסיעה הרציפה, העצירה בתחנות השונות והנופים בדרך – כל אלה יזכירו לכם שהשארתם את הנהיגה והפקקים מאחור ויכינו אתכם ליום מלא אטרקציות בחיפה.

 

בגשר תצפית אל מוזיאון הרכבת

מתחנת הרכבת "מרכז השמונה" בחיפה תוכלו להתחיל את היום בביקור במוזיאון רכבת ישראל. מ"מרכז השמונה" מגיעים אל המוזיאון דרך גשר הולכי רגל, המציג לעיניכם תצפית מופלאה על העיר ועל שלל סוגי התחבורה בה. במוזיאון עצמו תוכלו לבקר בקרונות עתיקים של הרכבת שמציגים מידע רב על הרכבת ועל ההיסטוריה שלה בחיפה ובישראל.

 

ברכבל אל פסגת הכרמל

אם תרדו מהרכבת בתחנת "בת גלים" בחיפה, תגלו שהתחנה ממוקמת בקצה טיילת בת גלים. בטיול נעים לאורך הטיילת, תוכלו לעצור באחת המסעדות או באחד מהפוד-טראקס לאורכה. בצידה השני של הטיילת ממוקם הרכבל המקורי של חיפה, ובקרונותיו העגולים והשקופים תוכלו להגיע במהירות רבה מהחוף אל פסגת הכרמל, בה תוכלו לבקר במערת אליהו או בכנסיית סטלה מאריס.

 

במטרונית למוזיאון המדע

כאשר תרדו בתחנת "מרכזית המפרץ" של רכבת ישראל הזו, תוכלו לבחור להשתמש במטרונית, מערכת האוטובוסים החדישה של חיפה שמהווה אפשרות מהירה בזכות הנתיבים הייעודיים לה. בעזרת מטרונית מספר 3 תוכלו לנסוע עד לתחנת "בית הקרנות", הסמוכה אל המדעטק, המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל שמהוה גורם משיכה עבור סקרנים בכל הגילאים.

 

בכרמלית אל גן החיות

לפני עשרים שנה חודשה הכרמלית, הרכבת התחתית של חיפה, והיא תביא אתכם מתחנת ככר פריז, הסמוכה לתחנת הרכבת "מרכז השמונה" בחיפה אל תחנת "מרכז הכרמל", הסמוכה לגן האם הירוק והמקסים, שדרכו ניתן להיכנס גם אל גן החיות הלימודי בו תוכלו לפגוש מגוון של יונקים, בעלי כנף, זוחלים ודגים, ללמוד עליהם ולהיחשף לפעילות המרכז הרפואי לחיות בר.

 

סיכום

בסופו של יום עמוס בחיפה, בו תבקרו בשלל יעדים מרתקים ומהנים ותחוו סוגים שונים של תחבורה ציבורית כמו רכבת תחתית, מערכת אוטובוסים חדישה, גשר להולכי רגל ואפילו רכבל שקוף וזריז, תשמחו לגלות ששקשוק רכבת ישראל על המסילה והשקט הנעים שבקרונות הם הזדמנות מצוינת לתנומה קלה, עד שתגיעו לתחנה שלכם.

כנסייה

 

עיר מגורים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים