לאלו אנשים מגיע פטור ממס הכנסה?

חושבים שמגיע לכם פטור ממס הכנסה? רוצים לוודא את הזכויות שלכם לגבי מס הכנסה ולקבל החזרים? חוקים רבים בישראל קובעים איזו סוג אוכלוסייה זכאית לפטור ממס הכנסה לפי קריטריונים שונים. על מנת לבדוק את זכאותכם לגבי פטור ממס הכנסה, חשוב להכיר את החוקים והקריטריונים המדויקים. במאמר זה נפרט לאלו אנשים מגיע פטור ממס הכנסה, וכיצד ניתן להשיג אותו.

 

מס הכנסה – מה זה אומר

מס הכנסה משולם בהתאם לסוג ההכנסה שלכם – כלומר המשכורת הקבועה מהעבודה. כל סוג של עסק, משלח יד, שכר עבודה ועוד, חייבים במס הכנסה, באחוזים מסוימים הנקבעים לפי גודל ההכנסה. אם אתם חושבים שלאורך זמן שילמתם הרבה יותר מדי כסף ביחס לדרגת מס ההכנסה שאתם אמורים לשלם, ייתכן מאוד שאתם זכאים לפטור ממס הכנסה ואף להחזרים רטרואקטיביים. איך תדעו אם אתם זכאים לפטור כזה? את התשובה לשאלה למי מגיע פטור ממס הכנסה נפרט בהמשך.

 

לאלו אנשים מגיע פטור ממס הכנסה

נפרט על מגוון מחלות שמזכות בבפטור ממס הכנסה:

  1. פטור ממס הכנסה עקב מחלת הסרטן: אם חס וחלילה חליתם בסרטן, ניתן לכם פטור ממס הכנסה באופן גורף לשנת המחלה הראשונה, וקיימת אפשרות לבקש לקבל פטור קבוע לחולי סרטן, לכל החיים.
  2. פטור ממס הכנסה בשל אי ספיקת כליות: מחלת אי ספיקת כליות גם היא מזכה בפטור מס הכנסה לתקופת זמן מסוימת ויכולה לזכות בהחזרי מס רטרואקטיביים.
  3. פטור מס הכנסה עקב חולי בטרשת נפוצה: טרשת נפוצה היא מחלה קשה שמזכה במספר זכויות שחשוב להכיר אם אתם סובלים ממנה, בין היתר פטורים מתשלומים שונים וזיכויי מס.

 

כיצד מממשים את זכאות הפטור ממס הכנסה

אם אתם סובלים מאחת המחלות שציינו קודם או סובלים במחלה אחרת קשה כגון מחלת לב, מחלת ריאות, סוכרת, פרקינסון, אירוע מוחי ועוד, חשוב שתדעו שיש זכויות רפואיות שונות המגיעות לכם. תוכלו להגיש בקשה ולקבל פטור ממס הכנסה לתקופת זמן מסוימת או לכל החיים, וגם החזר כספי של עד 7 שנים באופן רטרואקטיבי. על מנת לבדוק את זכאותכם תוכלו לפנות לאנשי מקצוע העוסקים במימוש הזכויות הרפואיות ומומחים לתחומים אלו.

 

תהליך מימוש פטור ממס הכנסה

לאחר פניה לאיש מקצוע תצטרכו להכין את התיק הרפואי שמעיד על הבעיות מהן אתם סובלים, אשר מזכות בפטורים קבועים או זמניים הקשורים למס הכנסה. לאחר גיבוש התיק תוזמנו לוועדה רפואית שתצטרכו להעיד בה. לאורך כל התהליך יכול ללוות אתכם איש מקצוע המומחה למימוש זכויות רפואיות עד קבלת הפטור וההחזרים.

 

לסיכום

לאוכלוסיות שונות מגיע פטור ממס הכנסה, וחשוב להכיר זאת במיוחד אם אתם שייכים לאוכלוסיות אלו. אם אתם סובלים ממחלה קשה, פנו לאיש מקצוע כדי לברר את זכאותכם לפטור מתשלום מס הכנסה.

מס הכנסה

מס הכנסה
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים