מדריך למדביר המתחיל

מקצוע ההדברה הוא ללא ספק מבוקש ושכיח בישראל, מדינה חמה ברוב ימות השנה, מה שמהווה קרקע פורייה להגעתם של מזיקים שונים ולא רצויים אל פתח ביתנו. המדביר המתלמד חייב להבין שמדובר במקצוע בו הוא מוכרח להיות יסודי, מעמיק ומדויק- שכן ההתעסקות עם רעלים חייבת להיות בטיחותית עבור דיירי הבית ומאידך יעילה כנגד המזיקים. במאמר זה נרכז את הטיפים החשובים ביותר עבור המדביר המתחיל. 

 

מי שמעמיק לא מפחד

רבים המסתכלים על מקצוע ההדברה מבחוץ עלולים לטעות ולחשוב שמדובר בעבודה שמסתכמת ב"גומרים הולכים". אך מאחורי מקצוע ההדברה נדרשת רכישת ידע נרחב בתחום האקולוגיה והטוקסיקולוגיה, על מנת להבין בצורה הטובה ביותר את מיני המזיקים ולהתאים להם את חומר ההדברה הנכון, כמו גם את המינונים הרצויים.

לכל אורגניזם הנחשב למזיק, החל מתיקן מצוי ועד לחולדת החוף, יש את ההרגלים שלו, מקומות המסתור והאזורים המועדפים עליו בבית. מדביר שבקיא בחומר יידע לזהות במהירות היכן האזור האידיאלי להדברה ויעניק לא רק טיפול נקודתי אפקטיבי, אלא גם ברוב המקרים יקדים תרופה למכה בדמות מתקפת מנע כנגד המזיק. לפרטים נוספים אודות מקצוע ההדברה, מומלץ לבקר באתר www.avi-hadbarot.com

 

שאיפה למצוינות

בדומה לאינסטלטור או טכנאי, גם אצל המדביר, המוניטין יקבע את מידת הצלחתו בתחום. כאשר לקוחות מתוסכלים ומפוחדים מבקשים לקבל ייעוץ והכוונה, וברוב המקרים גם מבקשים להזמין מדביר מקצועי, הם מצפים לקבל תשובות מקיפות ממדביר מנוסה ואיכותי.

כך שמו של המדביר הולך לפניו ומייצר לו למעשה מאגר לקוחות מתחדש, כאשר השמועה אודות יעילותו של המדביר עוברת מפה לאוזן. לכן, תמיד יש לשאוף לדעת יותר, להצטייד בחומרים האיכותיים והחדישים ביותר, ולהציב סטנדרטים גבוהים שיגרמו ללקוחות לסמוך עליכם, ועליכם בלבד.

 

בטיחות מעל הכול

כאמור בתחילת המאמר, המחשבה שהמדביר פשוט מרסס חומר גנרי, ממלא בו את הבית ובכך תמה עבודתו, היא שגויה מהיסוד. עבודה עם רעלים המכילים חומר פעיל בריכוז גבוה, מצריכה עבודה מדויקת ואיכותית, לא רק עבור ביצוע היעיל של העבודה, אלא כדי לשמור על בריאותם של דיירי הבית.

כל מדביר צריך לדעת את ריכוז הרעלים שבחומרים בהם הוא משתמש, לעדכן את דיירי הבית בטווח שעות משוער בהם עליהם לשהות מחוץ לבית, ולתת הנחיות מפורטות אודות המדיניות בנוגע לחיות מחמד, אם יש כאלה.

 

מקצוע שיש לקחת ברצינות

בסופו של היום, להיות מדביר פירושו לקחת על עצמך עבודה הדורשת אחריות, בטיחות ודיוק על מנת להגיע לתוצאות משביעות רצון תוך אפס סיכון של הלקוחות. לכן אין להקל ראש בבחירה של מקצוע ההדברה, ולעשות כל שניתן על מנת לשאוף למצוינות, ליצור סביבת עבודה בטוחה ולהעמיק בידע באופן שוטף. רק כך תוכל להפוך למדביר איכותי, מנוסה ופופולרי, כזה שהטלפון שלו לא מפסיק לצלצל והשבחים לגביו לא מפסיקים להגיע.

מדביר מתחיל

מדביר מתחיל
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים