מהו גישור לפני גירושין ולמה זה חשוב?

לפני שאתם בוחרים בגירושין כנוסחה לסיום קשר זוגי, חשוב להבין שישנם כלים ואפשרויות אחרות לפתרון קונפליקטים ולשיפור התקשורת בין בני הזוג. אחת מהן היא הגישור לפני גירושין, שמציעה דרך פורצת דרך להבנה משותפת של בעיות הזוגיות ופתרונן.

 

1. מהות הגישור

ההחלטה להתגרש היא קלה במובן זה, שאין צורך להבין את הצד השני. גישור לפני גירושין דורש מאיתנו לצאת מהאנוכיות שלנו. ישנן דרכים להתמודד עם הקונפליקטים בינינו באופן בוגר ומתוך הבנה עמוקה יותר, בצורה שתשמור גם על הקשר הרגשי בין בני הזוג. הגישור מקנה לכם את היכולת להבין ולהעריך את נקודות המבט של הצד השני, ולחפש פתרונות יעילים ומשותפים שיעבדו לשניכם. בכך, הגישור לפני גירושין מתגלה ככלי חשוב ומועיל למתן הזדמנות אחרונה לשיפור היחסים ולמניעת הפרידה. כאן תוכלו למצוא מידע נוסף: https://www.at-familylaw.co.il

 

2. יתרונות מעשיים של הגישור

לגישור יש גם יתרונות מעשיים ברורים. הגישור יכול לחסוך לזוג הוצאות כספיות הכרוכות בהליך המשפטי, וכן למנוע מהם את הנטל והסבל הרגשיים הכרוכים בהליך הזה. לא פחות חשוב מכך, הגישור מעניק לשני הצדדים שליטה יותר גדולה בתהליך ובתוצאה, בניגוד להחלטות שיפוטיות שנקבעים על ידי צד שלישי בבית המשפט. כך, הגישור מעניק לבני הזוג שליטה יותר גדולה על חייהם ועל ההחלטות שנקבעות בהם.

נישואי גירושין

3. הגישור מיטיב גם עם זוגות גרושים

גם אם תחליטו להתגרש בסופו של דבר, הגירושים יהפכו הרבה יותר מכובדים וחיוביים לשני הצדדים אם תפנו לגישור לפני כן. כאשר אתם משתדלים כבני זוג לפתור את הקונפליקטים שביניכם באופן רציני ובוגר, אתם יכולים להבטיח שהקשר ביניכם יישאר חזק ותומך, גם אם בסופו של דבר תחליטו להיפרד. הגישור מקנה לכם את היכולת לסגור פרק חשוב בחייכם בצורה מכובדת, ולהמשיך כל אחד בדרכו עם כבוד ורגישות לשני.

 

4. שלבי הגישור

אלה הם שלבי הגישור בשלבים כלליים:

  1. קביעת המטרה: פגישה עם הצדדים כדי להבין את הסיבות לקונפליקט ולקבוע את מטרות הגישור.
  2. איסוף מידע והערכת מצב: איסוף מידע מהצדדים ובניית תמונה מלאה ומאוזנת של המצב, כולל את רגשותיהם ורצונותיהם.
  3. בניית תהליך: סדרת מפגשים עם המייעץ. בתהליך זה, מפרקים את הסכסוך לנושאים ממוקדים, ומקדמים את התקשורת הבינאישית.
  4. מציאת פתרונות: המייעץ מציג פתרונות אפשריים לבעיות, ומסייע לצדדים להגיע להסכמים או להסכמים חלקיים שיתקבלו על ידי שני הצדדים.
  5. סיום והסכמה: כאשר מגיעים להסכמות, מסיימים בהסכם שנחתם על ידי הצדדים הרוצים בו. הסכם זה מאפשר להמשיך בקשר הזוגי בצורה בריאה ומשופרת.

 

סיכום

גישור לפני גירושין הוא כלי מרכזי לשיפור יחסים זוגיים. הוא יכול לחסוך לכם הוצאות כספיות וסבל רגשי ומעניק לכם שליטה רבה יותר בתהליך. בעיקר, הוא מאפשר לכם להבין ולהעריך את נקודות המבט של הצד השני ולחפש פתרונות משותפים.

גישור זוגי עם עורך הדין

גישור זוגי לפני גירושין
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים