מהו המנעול המומלץ לדלת כניסת הבית?

מנעול לדלת הכניסה לבית הוא יותר מעוד בחירה פשוטה כאשר בוחרים דלת כניסה או נכנסים לבית חדש. המנעול מספק ביטחון לקודש הקודשים המשפחתי שלכם – הבית. מנעול טוב מייצר שקט נפשי מתוך ידיעה שאתם וכל הדברים החשובים ביותר לכם מוגנים. במאמר הבא תוכלו לקרוא על סוגי המנעולים שניתן למצוא בשוק ולהבין מה מומלץ לדלת הכניסה.

 

מנעול מומלץ – מה זה אומר?

שלא כמו דלתות פנים, כשמדובר על דלת כניסה, למנעול איכותי יש משמעות רבה. כדי לדעת מהו המנעול המומלץ לדלת כניסת הבית, צריך קדם כל להכיר את סוגי המנעולים הרווחים בשוק. לאחר קבלת מידע זה ניתן יהיה להחליט על מנעול מתאים בהתאם לצרכים של כל אחד, כאשר מערכת השיקולים כוללת את סוג הבית (דירה, בית פרטי וכו'), מיקומו,  מיהם הדיירים ועוד.

 

מנעול צילינדר

מנעול צילינדר הוא המנעול המוכר לנו מדלתות רבות. זהו מנעול מכני שלא תלוי בחשמל. יש לו מנגנון של צילינדר אחד או שניים. במנעול צילינדר יחיד, הכניסה מבחוץ היא בעזרת המפתח ומבפנים בעזרת מפתח מובנה. במנעול צילינדר כפול, בשני הצדדים יש צורך במפתח. מנעול כפול מספק שכבת הגנה נוספת אך יש לו חיסרון מסוים במקרי חירום בהם יש צורך מיידי לצאת מהבית. מנעולי צילינדר יכולים להיות מותאמים לכל סוג דלת, פלדלת, עץ, PVC וכיוצא באלה. בנוסף מנעול צילינדר קל ונוח להחלפה במקרה של תקלה. החיסרון של מנעול צילינדר הוא שהוא פגיע לפריצות של פורצים מנוסים. ניתן להוסיף לו שכבות הגנה נוספות כמו חיזוק המשקוף.

מנעול צילינדר

מנעול חכם

מנעולים חכמים הם טכנולוגיה חדשה שנכנסה לשוק. מדובר על מערכת אלקטרונית שנועלת את הדלת. מבחינת אבטחה, מנעול חכם יכול לאפשר כניסה ויציאה מהבית ללא מפתח בכלל אלא בעזרת קוד, טביעת אצבע או הסמארטפון. בצורה הזאת הוא חסין כמעט לחלוטין לפריצות פיזיות. יתרון נוסף שיש למנעולים חכמים הוא החיבור למערכת בית חכם. חיבור כזה מגדיל את האבטחה אם בבית מותקנות מצלמות, ואם המנעול מחובר למערכת שנמצאת בשליטה בסמארטפון שלכם. ניתן לדוגמה להגדיר לוחות זמנים לנעילה ולאפשרות פתיחה. מנעול חכם מאפשר גם מעקב אחרי הכניסות והיציאות מהבית. החסרונות של מנעולים חכמים הם מחיר יקר יותר והתקנה יקרה יותר. בנוסף, מנעול חכם יכול להיות פגיע לתקיפות סייבר.

 

מנעולים בעלי מספר רב של בריחים

מנעולים עם בריחים הם מנעולים פיזיים גדולים, שמתיישבים על הדלת ובנעילה סוגרים מספר רב של בריחים על המסוף שעל המשקוף. כאשר יש מספר רב של בריחים נעולים, נדרש כוח רב הרב יותר בשביל לפרוץ את הדלת. החיסרון הגדול של מנעולים מהסוג הזה הוא שהם תלויים בהתקנה מקצועית וטובה. ללא התקנה טובה, המנעול כולו יכול להתפרק מהדלת והמשקוף.

 

מנעולי שקע

מנעולי שקע הם מנעולים המשלבים פתרונות אבטחה מסורתיים וחדשים. מנעולי שקע מותקנים בתוך הדלת עצמה ואינם תלויים בחוזק המשטח החיצוני. הם דורשים התקנה בתוך הדלת עצמה, שיכולה להיות מורכבת וכולל גריעה של חומר מהדלת, אך ברגע שהם מותקנים הם מספקים הגנה חזקה. הם כוללים בריח וצילינדר ומופעלים על ידי מפתח. מנעולי שקע נחשבים אמינים מאוד ומחזיקים שנים רבות ללא בלאי.

 

סיכום

פתרונות האבטחה כיום מתחלקים לפתרונות טכנולוגיים אלקטרוניים, פתרונות מסורתיים ושילוב של השניים. לכל פתרון יתרונות וחסרונות כפי שסקרנו במאמר. בחירת מנעול לבית דורשת למידה והשקעה ושווה להתייעץ עם מומחים כדי להבין מהו המנעול הכי מומלץ לכל אחד אישית על פי צרכיו.

מנעולים בעלי מספר רב של בריחים

מנעול חכם
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים