מהן מפלסות עץ ומה הדרך הנכונה לשימוש בהן

חדשים לעולם השיפוץ והבניין? הנה המדריך הקצר על מפלסות עץ וכלי עבודה, איך משתמשים בהם ואיפה אפשר למצוא אותם.

 

הקדמה-

מפסלות עץ הן כלי לעבודת עץ שנועד להוריד חומר ו״לפסל״ בעץ. אם גם אתם מתחילים לעבוד בעץ ולשחק בנגרות המפלסות הן כלי שכדאי להכיר. לפני שנתחיל לדבר על המפלסות הנה כמה דברים שחשוב לדעת על עבודה בעץ- הכלים הבסיסיים לעבודה בעץ הן מסור, מפלסות, מברגה, מסמרי עץ או ברגים, דבק לעץ, ממלא חורים ומשייפו למינהן.

בין אם תרצו לבנות שולחן, לייצר קערה או אפילו לשפץ רהיט ישן עבודה בעץ דורשת כלים בסייסים. במאמר נפרט על הכלים השונים שדרושים לעבודה בעץ, על מפלסות וגם על טריקים שיעזרו לכם לצמצם את ארגז הכלים.

מבוא

עבודה בעץ-

את העבודות הבסיסיות ביותר ניתן להשלים עם מעט מאוד כלים ״חלופיים״ ופשוטים שיוזילו את מחיר ההתחלתי לעבודה ויש יותר סיכוי שכבר תמצאו בבית. הכלים הבסיסיים ביותר לעבודה בעץ הם מסור ונייר שיוף- כל השאר הם בגדר פינוק, בונוס או התחכמות.

למרות שכלים כמו משייפת חשמלית, מברגה, מסור חשמלי, דיסק, מפלסות וכדומה יעשו את החיים שלכם הרבה הרבה יותר קלים ניתן להסתפק בהתחלה רק במסור ונייר שיוף. המסור נועד כדי לחתוך דברים למידה ונייר השיזוף נועד לעדן את הקצוות ואת שטח הפנים של העץ. כשתחליטו להשתדרג ולהשקיע בארסנל הכלים שלכם אנחנו ממליצים על דרור כלי עבודה.

 

הכלים השונים-

לכל כלי בעבודת עץ יש שימוש ספציפי- המסור הוא לחתיכת העץ למידה הנוחה לעבודה, המשייפת כדי לעדן את הקצוות, המברגה נועדה לחבר בין חתיכות עץ וממלא החורים נועד למטרות אסתטיות, למה נועדה המפלסת אתם בטח שואלים? המפלסת נועדה לגרוע חומר מהעץ בצורה שאף כלי אחר לא יכול לעשות.

כלים שונים

המפלסת-

מפלסת היא כלי קטן לעיצוב ועבודה בעץ שנראה כמעט כמו מברג עם כף חדה ושטוחה בקצה. מדובר בלהב חד שמגיע בצורות כמו חצי סער, מברג שטוח, קערה שנראית כמו כפית ועוד כל מיני צורות. המפלסת נועדה להסיר חומר מהעץ כדי לעגל פינות, לייצר עיקורים וקימורים, להעמיק חורים ולהוריד נקודות חדות מהחומר.

המפלסות בעיקר יעילות ביצירות עץ כמו קערות מעץ ופסלים מעץ. ניתן למצוא מפלסות בחנויות כלי עבודה שונות ולהתחיל להתנסות בפיסול עץ.

 

לסיכום-

עבודה בעץ היא מלאכתם של הנגרים. מדובר בעבודות שנעזרות בעץ כחומר גלם ובהם משתמשים בכלים כמו מסור, משייפת, מברגה וגם במפלסת. העבודה בעץ מאפשרת לכם לייצר דברים כמו שולחנות, פסלים ואפילו לשפץ רהיטים ישנים, לא צריך הרבה כדי להתחיל להתנסות. המפלסת היא כלי לפיסול בעץ והיא מושלמת לעבודות עיצוב חומר עדינות כמו קערות ופסלים מעץ. כלים רק אצל דורון כלי עבודה!

מפלסי עץ

מפלסי עץ
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים