מה ההבדל בין במת הרמה רגילה לבמת מספריים?

כאשר אנו בוחרים במה עליה להיות מתאימה לצרכינו, ועל כן עלינו לברר מהם ההבדלים בין הבמות השונות. שתי הבמות הפופולריות ביותר הן במות הרמה בעלות זרוע מפרקית ובמות הרמה מסוג מספריים. במאמר הבא נבין מה ההבדלים ביניהן? לאילו עבודות משמשת במת המספרים, מהם היתרונות שלה וכיצד היא פועלת? 

 

מהי במת הרמה?

במת הרמה ״רגילה״ כלומר שאינה במה מסוג מספריים היא במה מפרקית. סוג ההרמה הוא מעין זרוע ולא מספריים. במת הרמה מסוג זה היא פחות יציבה ולכן יכולה לקחת משקלים יותר נמוכים מבמת המספריים. הבדל נוסף ומשמעותי הוא שהיא איננה מתאימה לעבודה במקומות סגורים בשונה מבמת מספריים. בבמת מספריים יש יותר מקום לעבודה בניגוד לבמה מפרקית שיכולה לשאת ציוד ובני אדם אך פחות מתאימה לעבודה בתוכה.

 

במת מספריים חשמלית

במת מספריים חשמלית היא קלת משקל וקטנה בגודלה כך שאפשר להגיע איתה למקומות רבים גם הצרים שבניהם. הבמות מגיעות לגובה של 4-12 מטרים והן בטיחותיות ברמה גבוהה מאוד. מאחר שהבמה קלה היא גם זזה במהירות ולכן זמן העלייה והירידה מהיר בהרבה מבמות הרמה אחרות. הבמות מסוגלות לשאת משקל החל מ-230 קילו ועד 350 קילו.

 

לאילו עבודות משמשת במת מספריים

במת המספריים היא אידיאלית לעבודה בגובה שמצריכה נשיאת ציוד כבד והבאתו אל נקודת העבודה. מאחר שבמת העבודה גדולה מאוד וניתן לעבוד עליה היא מעולה בעבודות חשמל בגובה, עבודות גינון מכל הסוגים, תפאורה ותאורה של במות, לוגיסטיקה, שיפוצים ועוד. כל סוגי העבודה יכולים להיות גם במקומות סגורים שכן הבמה בנויה לזה. במת ההרמה החשמלית עובדת על מצבר חשמלי כך שאינה זקוקה לתדלוק.

 

יתרונות של במת מספריים

היתרון המרכזי ביותר של במת הרמה זו הוא הבטחון שלה. היתרון השני של במת הרמה מסוג זה הוא שהיא מגיעה לגובה בתוך עשרות שניות והמנוע החשמלי מספק עבודה שקטה כך שלא יפריע לעבודה באזור מגורים ויפחית את זיהום האוויר. במות מסוג זה יכולות לשאת משקל כבד מאוד ועדיין להגיע לגבהים גבוהים מה שהופך את העבודה ליעילה ומהירה בחוץ ובפנים.

 

כיצד פועלת במת מספריים?

במת הרמה חשמלית מסוג מספריים היא המוכרת ביותר בתחום במות ההרמה. במות מסוג זה נעות מעלה ומטה. שטח הבמה הוא גדול מאוד ולכן משמש גם כמשטח עבודה כך שאין צורך לעזוב את הבמה על מנת לתקן דברים. במות אלה מתאימות מאוד למשטחים ישרים וקשים והן מגיעות גבוה מאוד בקניונים, אולמות ושטחים גבוהים וסגורים.

במה מפרקית ובמת מספריים הן הנפוצות ביותר בתחום במות ההרמה אך ההבדלים בניהן הם משמעותיים, הן בסוג העבודה והן במשקלים. חשוב לקרוא את היתרונות והחסרונות של כל במה ואף לקבל ייעוץ מחברת הרמה מקצועית לפני ההשכרה.

פלטפורמת הרמה רגילה

פלטפורמת הרמה רגילה
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים