מה הוא דיוס כלונסאות ומתי נצטרך לבצע אותו?

ביצוע של קידוח בקרקע מתבצע במקרים רבים. בין אם מדובר על חיפוש של משאבי טבע, בדיקות לצרכי מחקר או אפילו בקידוח להקמת יסודות. בכל אותם מקרים, הדבר החשוב ביותר הוא לוודא את יציבות הקרקע, וכמובן למנוע מצב שבו הקרקע קורסת לתוך עצמה לאחר הקידוח. דיוס כלונסאות הוא מה שיכול לעזור לנו להבטיח את היציבות של הקרקע, וכאן נספר לכם עליו.

 

ביצוע קידוחים

בכל תהליך בנייה, השלב הראשון כולל ביצוע קידוחים. הקידוחים נועדו להביא אותנו אל שכבות הקרקע היסודיות יותר, אלו שבהן נוכל לנעוץ את יסודות הבניין. לאחר שהגענו לשכבות הקרקע הללו, אנחנו צריכים להציב בקרקע את הכלונסאות, אותן קורות שאמורות להחזיק את המבנה בעתיד. גאוטסט קידוחי נסיון ובדיקות קרקע כאן כדי לספר לכם על חלק חשוב בשלב הזה.

הִתעַמְלוּת

דיוס

אחרי שהכלונסאות נמצאות מעל שכבת הקרקע היציבה ביותר שאליה אנחנו יכולים להגיע בעזרת הקידוח, אנחנו צריכים לוודא שבמהלך הבנייה הן לא יכולות לזוז. זה בדיוק התפקיד של דיוס כלונסאות. לא תמיד אנחנו יכולים לחזות את העומסים שהולכים לצוץ במהלך הבנייה, וזו הסיבה שכבר בהתחלה עלינו לבצע את החיזוק הזה בצורה המקסימלית. זה מה שהדיוס מעניק לנו.

דייס הוא חומר דמוי בטון שמוחדר לקרקע בסביבה שבה הכלונסאות נמצאות. החומר הזה גם מחזק את הקרקע אך לא פחות חשוב מכך מעניק לכלונסאות יציבות, ומוודא שהן לא יכולות לזוז במהלך הבנייה. בניגוד למה שאנחנו עלולים לחשוב, הקרקע שעליה אנחנו בונים היא לא בהכרח יציבה, וזו הסיבה שאנחנו צריכים להתערב ולבצע את הדיוס.

 

איך מבצעים את זה בפועל

הביצוע של הדיוס בפועל יכול להתבצע בכמה אופנים. אפשר לבצע אותו בעזרת לחץ גבוה, בעזרת חלחול או אפילו עם הזרקה סילונית. לכל אחת מהשיטות הללו יש את היתרונות שלה, ובדרך כלל כדאי לתת לאנשי המקצוע שאיתם אתם עובדים להחליט מהי הדרך שבה הם יבצעו את הדיוס. הדבר החשוב ביותר הוא שבסוף התהליך הקרקע שלכם תהיה יציבה ותוכלו להמשיך לעבוד עליה.

תרגול

הכנסת הכלונסאות

כפי שהבנתם, להחדרה של הכלונסאות בקרקע יש תפקיד חשוב במהלך הבנייה, והן אלו שהבניין הולך לעמוד עליהן. עם זאת, גם במקרה של קידוח לצרכי מחקר בקרקע אנחנו צריכים את אותן כלונסאות, כיון שלאחר שהגענו לקרקע שבה אנחנו רוצים לבצע את המחקר, הכלונסאות מבטיחות לנו שהקרקע לא תקרוס פנימה.

 

לסיכום

הצורך בדיוס כלונסאות מתעורר כאשר אנחנו מבצעים קידוח עמוק בקרקע. כדי למנוע מצב שבו הקרקע קורסת לתוך עצמה, אנחנו מזריקים את חומר הדייס לתוך הקרקע, ובכך מבטיחים את היציבות של הכלונס גם אם נוצרו בו סדקים או בקעים שונים. הקפידו לקבל שירות מקצועי כדי להבטיח את יציבות הקרקע שלכם, ואל תתפשרו על איכות החומרים שאיתם מבצעים את הדיוס.

דיוס ערימות

דיוס ערימות
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים